Tjenare
Har en bandsåg som heter Inca 342.186 där bandet har gått sönder.
Nån som vet var man kan hitta nya sågblad till den å vilken längd på bladet?
TR
 
Sagblad.nu hade åtminstone för några år sedan. Jag köpte mina från tuffsaws.co.uk men ett tag skickade de inte till Sverige, vet inte hur det är nu
 
Jag kör med blad från bandsågblad.se på min Inca. Jag beställde med längden 1850 mm och det fungerar utmärkt.
 
  • Gilla
Lime113 och 1 till
  • Laddar…
Beställde band från Clas ohlson å det blev skitbra.
Nu kör jag det i samma tråd men jag behöver också nytt blad till stora bandsågen, en Ejca BA50. Vilka blad ska den ha?
 
D Djävulssnickarn skrev:
Beställde band från Clas ohlson å det blev skitbra.
Nu kör jag det i samma tråd men jag behöver också nytt blad till stora bandsågen, en Ejca BA50. Vilka blad ska den ha?
Mät avståndet mellan hjulen så kan du enkelt räkna ut det.
Eller ett snöre som du lägger på hjulen och runt precis som bladet löper.
Till min ejca b50 som är en äldre variant så kör jag med 3405mm
 
Redigerat:
D Djävulssnickarn skrev:
Beställde band från Clas ohlson å det blev skitbra.
Nu kör jag det i samma tråd men jag behöver också nytt blad till stora bandsågen, en Ejca BA50. Vilka blad ska den ha?
Enligt Ejcas rekommendationer ska det vara 3410mm till BS50, BA50, B50. Men det finns ju en del justermån som möjliggör både kortare och längre blad. Uppenbarligen är det ju inga problem för Frustrator att köra med ett lite längre.
 
Dheri Dheri skrev:
Enligt Ejcas rekommendationer ska det vara 3410mm till BS50, BA50, B50. Men det finns ju en del justermån som möjliggör både kortare och längre blad. Uppenbarligen är det ju inga problem för Frustrator att köra med ett lite längre.
Fel av mig, kollade igen. Spannet var till det längre men tuffsaws hade kortat dem till 3405mm
 
D Djävulssnickarn skrev:
Beställde band från Clas ohlson å det blev skitbra.
Nu kör jag det i samma tråd men jag behöver också nytt blad till stora bandsågen, en Ejca BA50. Vilka blad ska den ha?
Jag kör med 3410 mm
 
Hej! Har en Inca 260 och har precis bytt gummi på den men kan inte få den att såga rakt. Är det jag som är för kräsen eller maskinen som är fel inställd eller annat?
Hur ’stabilt’ ska ett blad sitta? Se på videon.
Måttstock mäter träbit som är cirka 7,5 cm bred. Verkstadsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Henrik Gustavsson
  • Laddar…
Hur brett sågblad har du? Det ser spontant ganska stort ut och kan vara svårt för den relativt lilla incan att få spänn på det då.
 
Hur nära klingan sitter styrklossarna?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Hur nära klingan sitter styrklossarna?
Mycket nära, 1/10 av mm kanske? Jag fick dem till att nudda och sen puttade jag de bort pytte liten.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Hur brett sågblad har du? Det ser spontant ganska stort ut och kan vara svårt för den relativt lilla incan att få spänn på det då.
den är nog 16mm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.