F
Mycket helt nya svetsprylar på PS-auktioner. Jag förutsätter att det blir bra priset.

Några exempel; 3M Speedglass 9100 med friskluft, får väl anses som benchmark bland hjälmar skulle jag säga. Finns ett par 1-fas multiprocess MIG/MAG ESAB Rebel EMP215 som är en rätt eftertraktad garagesvets. Finns även två 3-fas stepmaskiner som gått ur produktion och som kommer att vara omöjliga att få tag på om nåt år, om det inte redan är det. En Esab C250 och en Esab C340Pro. Framförallt 340Pro med 4WD är grym och kan vara ett klipp om inte priset skenar iväg.

https://psauction.se/auction/38789/utforsaljning-svetsar-svetstillbehor/sida=6
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Läs omdömena... De verkar vara "sådär" tycker jag...
Inte använt mina överdrivet mycket, men de har levererat. (y)
4,7 av 5.
En saknade klickljudet, en verkar fått fel nycklar? :thinking:

Håvades in av mig för strax över 800:- för nåt år sedan, så det är bra pris nu.:p
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Cheesen
FredrikR FredrikR skrev:
Inte använt mina överdrivet mycket, men de har levererat. (y)
4,7 av 5.
En saknade klickljudet, en verkar fått fel nycklar? :thinking:

Håvades in av mig för strax över 800:- för nåt år sedan, så det är bra pris nu.:p
Ja det var svårt att motstå för en boschian
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Inte använt mina överdrivet mycket, men de har levererat. (y)
4,7 av 5.
En saknade klickljudet, en verkar fått fel nycklar? :thinking:

Håvades in av mig för strax över 800:- för nåt år sedan, så det är bra pris nu.:p
Amazon körde rätt mycket reklam för dem på instagram för ett tag sen, och där var det överlusat med folk som var missnöjda..
Men har dina funkat bra kanske de fått ordning på leverantören... (y)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
F fsn skrev:
Mycket helt nya svetsprylar på PS-auktioner. Jag förutsätter att det blir bra priset.

Några exempel; 3M Speedglass 9100 med friskluft, får väl anses som benchmark bland hjälmar skulle jag säga. Finns ett par 1-fas multiprocess MIG/MAG ESAB Rebel EMP215 som är en rätt eftertraktad garagesvets. Finns även två 3-fas stepmaskiner som gått ur produktion och som kommer att vara omöjliga att få tag på om nåt år, om det inte redan är det. En Esab C250 och en Esab C340Pro. Framförallt 340Pro med 4WD är grym och kan vara ett klipp om inte priset skenar iväg.

[länk]
Fasen också, jag har ju redan allt du tipsar om :cry:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
F fsn skrev:
Mycket helt nya svetsprylar på PS-auktioner. Jag förutsätter att det blir bra priset.

Några exempel; 3M Speedglass 9100 med friskluft, får väl anses som benchmark bland hjälmar skulle jag säga. Finns ett par 1-fas multiprocess MIG/MAG ESAB Rebel EMP215 som är en rätt eftertraktad garagesvets. Finns även två 3-fas stepmaskiner som gått ur produktion och som kommer att vara omöjliga att få tag på om nåt år, om det inte redan är det. En Esab C250 och en Esab C340Pro. Framförallt 340Pro med 4WD är grym och kan vara ett klipp om inte priset skenar iväg.

[länk]
Det är PS.
Det blir aldrig bra pris där, med deras svinhöga "serviceavgifter".
 
  • Gilla
  • Ledsen
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Samma med Klaravik och andra liknande ställen. Jag tror aldrig jag har sett en vanlig pryl gå särskilt billigt om man lägger på moms, avgifter och transportkostnad.

Verkar mest vara ställen att tvätta pengar på?
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Samma med Klaravik och andra liknande ställen. Jag tror aldrig jag har sett en vanlig pryl gå särskilt billigt om man lägger på moms, avgifter och transportkostnad.
Är alldeles för många som vill ”fynda” och inte har koll på alla kostnader…….

Köpte nyss en ”ny” skopa till den ”nya” Lundbergaren för en bråkdel av vad dom säljs för, men det kanske är en sak av hundra man är med och bjuder på som blir till affär :thinking:
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
T Taxture skrev:
Är alldeles för många som vill ”fynda” och inte har koll på alla kostnader…….

Köpte nyss en ”ny” skopa till den ”nya” Lundbergaren för en bråkdel av vad dom säljs för, men det kanske är en sak av hundra man är med och bjuder på som blir till affär :thinking:

Håller med, vann en Hikoki 36v skruvdragare med batterier och laddare som ett uthyrningsföretag auktionerade ut på Klaravik.
Vann auktionen för en bråkdel av nypris men tillkom avgift på någon hundring samt frakt på 500kr samma frakt hade kostat typ 100kr på tradera…

var iallafall fortfarande billigt efter alla avgifter men surt med tanke på att man fick reda på fraktkostnaden i efterhand.
 
F
C Chentin skrev:
Det är PS.
Det blir aldrig bra pris där, med deras svinhöga "serviceavgifter".
C Chentin skrev:
Det är PS.
Det blir aldrig bra pris där, med deras svinhöga "serviceavgifter".
Det beror på, generellt är det så på lite billigare prylar med orimlig serviceavgift på 25-35% av värdet. På dyrare saker så är det lite annorlunda. Jag köpte en demo-startad skruvkompessor en gång åt en kollega för 35% an nypris. Har även vänner dom köpt entreprenadmaskiner, svetsar och 4-hjuling till löjligt attraktiva priser.

En Speedglass 9100 X air Adflo kostar listpris runt 23’ +moms. Säg att man kan tugga ner en sån till 18’. Med en serviceavgift på 2000kr så är det fortfarane en bra deal om den går upp till 8-9’kr. Och en Esab C340Pro är i princip ovärderlig men nu var detta ex lite skavt och jag såg att det faktiskt går att få loss en sån för 21500 exkl.moms så även där är väl rimlig för 10’ eller marginellt mer, den kommer att bli dyrare så där tror jag du har helt rätt.
 
  • Gilla
Etnoy
  • Laddar…
K
Tillbaka till tips nu!! Ingen mer diskussion här
 
  • Gilla
  • Arg
Robex.S och 5 till
  • Laddar…
I
K kniv skrev:
Tillbaka till tips nu!! Ingen mer diskussion här
Ursäktar att jag stör tråden men viss diskussion är tillåten och syftet är att hålla tråden vid liv. När tråden endast tillät tips så blev den praktiskt taget död. Det är bra om tråden får exponering även om det inte alltid beror på rena tips. Jag håller såklart med om att det kan vara jobbigt men det är tyvärr för få tipslämnade\tips för att tråden ska frodas enbart på detta.
 
Redigerat:
  • Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Tillbaka till tips nu!! Ingen mer diskussion här
Kniv har skrivit 9 inlägg i tråden, inget av dem är tips...
Lev som du lär :cool:
 
  • Haha
  • Gilla
fribygg och 13 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Tillbaka till tips nu!! Ingen mer diskussion här
Har skapats en tråd för endast tips, jag önskar dig all lycka till att hitta den. Ingen postade tips i den för den blev bortglömd.


I Ironside skrev:
Ursäktar att jag stör tråden men viss diskussion är tillåten och syftet är att hålla tråden vid liv. När tråden endast tillät tips så blev den praktiskt taget död. Det är bra om tråden får exponering även om det inte alltid beror på rena tips. Jag håller såklart med om att det kan vara jobbigt men det är tyvärr för få tipslämnade\tips för att tråden ska frodas enbart på detta.
Dom borde uppdatera titeln till vara "Korta diskussioner tillåtna"

Edit: Jag hittade den, kom inte ens en sida två i tråden
https://www.byggahus.se/forum/threa...st-tips-ingen-diskussion.402524/#post-4276650
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.