Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
- Både Bahnhof (ibland) och Comviq har CG-NAT, vilket innebär att det finns ytterligare ett nätverk mellan Internet och ditt lokala nätverk. Detta för att operatören skall spara IP-adresser istället dra ut tummen ur röven och köra IPv6. Kan ev. vara orsaken. Jämför [länk] med vad routern har för WAN-IP. Är de inte samma har du CG-NAT. Det KAN ställa till det. Testa med telefonen hos någon med garanterat publik IP på Internet. Eller Internet-dela någons telefon och testa via den.
- bara för att du nollställer din telefon eller testar med en gammal kan ändå informationen om din enhet eller dina besökta platser finnas kvar i routern. Testa på annan plats först innan du ger dig på att städa lokalt.
- om du har iOS 16 är det snarare tvärtom att din iPhone löser alla CAPTCHA automatiskt utan att du märker det.
Teknikern på bahnhof nämde något om att han ev. kunde tilldela oss ett mer publikt ip om inte mitt inköp av ny telefon hjälpte och det gjorde det ju uppenbarligen inte. Ska ringa dem imorgon igen, idag har jag inte hunnit gör några eftersökningar alls...
 
Hur kollar jag WAN-IP?
 
N
Ö öringen skrev:
Hur kollar jag WAN-IP?
Hos mig kan jag se den när jag loggar in i routern tillsammans med mycket annan information.
 
  • Skärmdump av nätverksenhetens inställningsmeny, visar tekniska detaljer som IP-adresser och hårdvaruinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N Nalleman64 skrev:
Ja!
Inte olika publika ip:s och de privata syns inte på internet
 
Blir det samma fel om du gör samma googling fast enbart kopplat upp 4g?

Blir det samma fel om du googlar samma fast med en annan webbläsare?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.