Upplever sen i fredags det konstigaste felet jag varit med om. Jag får upp detta så fort jag googlar på min Iphone och är ansluten till vårt WiFi (fiber). "Våra system har upptäckt ovanlig trafik från ditt nätverk. Den här sidan kontrollerar att det inte är en robot, utan du, som skickar begäranden" och sen en CAPTCHA. Löser jag den funkar det en liten stund, sen samma sak igen.
Detta händer inte för någon annan i hushållets telefoner eller datorer utan bara på min iphone.

Saker jag gjort för att försöka åtgärda problemet:
.Ringt Bahnhof som inte visste vad det kunde bero på, de bad mig göra omstart på routern vilket jag gjort flera gånger utan resultat. Teknikern tyckte det var ytterst märkligt att det bara var min telefon som hade problemet och ingen annan i huset.

.Inget VPN eller liknande igång vilket teknikern bad mig kolla.

.Genomsökt samtliga datorer, telefoner efter virus vilket inte fanns.

.Köpt ny Iphone(min gamla var iof gammal och värdelöst batteri så jag behövde en ny iaf) Hjälpte inte heller, den nya beter sig exakt likadant.

.Provat utan att vara inloggad på apple id, icloud osv. Ingen skillnad

. Ringde Comviq och dom föreslog att jag skulle nollställa nätverket i telefonen vilket faktiskt hjälpte en stund, men nu hjälper inte det heller längre. Jag fick det även att funka när jag tog ur mitt sim-kort konstigt nog och trodde därför att det kunde ha med comviq att göra. Men idag funkade inte det tricket heller :(

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra eftersom varken Bahnhof eller Comviq verkar veta vad det kan beror på.
Kan tillägga att jag inte googlat på några suspekta saker.

Förstår att detta forumet kanske inte är det bästa för sådana här problem, men jag gör ändå ett försök :)
 
Redigerat:
  • Wow
Nalleman64
  • Laddar…
N
Ö öringen skrev:
Upplever sen i fredags det konstigaste felet jag varit med om. Jag får upp detta så fort jag googlar och är ansluten till vårt WiFi (fiber). "Våra system har upptäckt ovanlig trafik från ditt nätverk. Den här sidan kontrollerar att det inte är en robot, utan du, som skickar begäranden" och sen en CAPTCHA. Löser jag den funkar det en liten stund, sen samma sak igen.
Detta händer inte för någon annan i hushållets telefoner eller datorer utan bara på min iphone.

Saker jag gjort för att försöka åtgärda problemet:
.Ringt Bahnhof som inte visste vad det kunde bero på, de bad mig göra omstart på routern vilket jag gjort flera gånger utan resultat. Teknikern tyckte det var ytterst märkligt att det bara var min telefon som hade problemet och ingen annan i huset.

.Inget VPN eller liknande igång vilket teknikern bad mig kolla.

.Genomsökt samtliga datorer, telefoner efter virus vilket inte fanns.

.Köpt ny Iphone(min gamla var iof gammal och värdelöst batteri så jag behövde en ny iaf) Hjälpte inte heller, den nya beter sig exakt likadant.

.Provat utan att vara inloggad på apple id, icloud osv. Ingen skillnad

. Ringde Comviq och dom föreslog att jag skulle nollställa nätverket i telefonen vilket faktiskt hjälpte en stund, men nu hjälper inte det heller längre. Jag fick det även att funka när jag tog ur mitt sim-kort konstigt nog och trodde därför att det kunde ha med comviq att göra. Men idag funkade inte det tricket heller :(

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra eftersom varken Bahnhof eller Comviq verkar veta vad det kan beror på.
Kan tillägga att jag inte googlat på några suspekta saker.

Förstår att detta forumet kanske inte är det bästa för sådana här problem, men jag gör ändå ett försök :)
Låter ju jättemärkligt!
Jag har aldrig kört med iPhone (eller någon annan Appleprodukt) så jag har tyvärr inte mycket att bidra med även om jag är intresserad av telekommunikation och annan teknik. Frågan är ju om det är kopplat specifikt till iPhone eller om det bara är en slump att just den drabbas i ditt fall.
Förhoppningsvis kan du få lite bättre input av någon annan här på forumet.
 
Redigerat:
H
Ö öringen skrev:
Upplever sen i fredags det konstigaste felet jag varit med om. Jag får upp detta så fort jag googlar och är ansluten till vårt WiFi (fiber). "Våra system har upptäckt ovanlig trafik från ditt nätverk. Den här sidan kontrollerar att det inte är en robot, utan du, som skickar begäranden" och sen en CAPTCHA. Löser jag den funkar det en liten stund, sen samma sak igen.
Detta händer inte för någon annan i hushållets telefoner eller datorer utan bara på min iphone.

Saker jag gjort för att försöka åtgärda problemet:
.Ringt Bahnhof som inte visste vad det kunde bero på, de bad mig göra omstart på routern vilket jag gjort flera gånger utan resultat. Teknikern tyckte det var ytterst märkligt att det bara var min telefon som hade problemet och ingen annan i huset.

.Inget VPN eller liknande igång vilket teknikern bad mig kolla.

.Genomsökt samtliga datorer, telefoner efter virus vilket inte fanns.

.Köpt ny Iphone(min gamla var iof gammal och värdelöst batteri så jag behövde en ny iaf) Hjälpte inte heller, den nya beter sig exakt likadant.

.Provat utan att vara inloggad på apple id, icloud osv. Ingen skillnad

. Ringde Comviq och dom föreslog att jag skulle nollställa nätverket i telefonen vilket faktiskt hjälpte en stund, men nu hjälper inte det heller längre. Jag fick det även att funka när jag tog ur mitt sim-kort konstigt nog och trodde därför att det kunde ha med comviq att göra. Men idag funkade inte det tricket heller :(

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra eftersom varken Bahnhof eller Comviq verkar veta vad det kan beror på.
Kan tillägga att jag inte googlat på några suspekta saker.

Förstår att detta forumet kanske inte är det bästa för sådana här problem, men jag gör ändå ett försök :)
Ring Apple support.
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Din IP verkar blockad av Cloudflare:

[länk]
Fast borde inte fler telefoner och datorer här hemma få samma meddelande då? Vi har 4 telefoner och fyra datorer i hushållet.
 
H HEM2121 skrev:
Ring Apple support.
Det är en bra idé. Ska göra det imorgon om det nu går att hitta ett telefonnummer till apple support
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
N
Ö öringen skrev:
Det är en bra idé. Ska göra det imorgon om det nu går att hitta ett telefonnummer till apple support
Det finns åtminstone ett nummer för teknisk support här:
https://www.apple.com/se/contact/
 
  • Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Det finns åtminstone ett nummer för teknisk support här:
[länk]
Tack!
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
M
H HEM2121 skrev:
Ring Apple support.
Lär inte finnas några snillen där…

kolla i blocklistor istället varför din/er ip är svartlistad.
 
har alla telefoner och datorer olika ip-nummer, trots samma router/wifi?
 
N
Ö öringen skrev:
har alla telefoner och datorer olika ip-nummer, trots samma router/wifi?
Ja!
 
JanneJanne123
Gå in på https://www.whatsmyip.org/ med telefonen och med en enhet som funkar och se om det är samma ip. Ringa Apple kommer inte hjälpa dig, detta är inte deras fel.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
JanneJanne123
Ge oss gärna en skärmdump hur det ser ut när captchan dyker upp
 
Samma ip när jag kollar min iphone och en dator som fungerar.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Hejsan.
Du använder med stor sannolikhet apples nya relättjänst för att inte bli spårad. Den kör en vpn mot deras servrar. Därav att det blir via telefonen och inte datorn. Testa slå av den så borde det fungera.
det blir tyvärr så eftersom att adresserna återanvänds mellan användare
Skärmbild av mobilinställningar för iClouds Privat reläservice som beskriver IP-adressskydd och integritetsfunktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stugan_i_skogen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.