EddieHansson
EddieHansson EddieHansson skrev:
Mera gahhhhh byggfirman som skulle åtgärda golvet efter vattenläckan slutar inte med att ge anledning till utrop!

Nu när jag ska koppla lite vatten i badrummet ser jag två saker.
[bild]
  • Avstängningskranen funkar inte längre. Den går bara löst utan att faktiskt stänga av något.
  • Man har kapat huvudledningen och satt nån, vad jag tror är en presskoppling.
Vet ni vad det är för koppling och vad man kan ha gjort för att paja kranen? Går det nu att byta detta? Behöver jag specialverktyg?


[video]
Hittade en bild med vad som ser ut som en skarv på röret. Det är samma rör som de satt en presskoppling på vid kranen.... Kan det verkligen vara så att de kapat röret och sen skarvat i bjälklaget?

Vad jag vet är det inte tillåtet enligt någon branschstandard. Vad händer om det blir en läcka där och bjälklaget ruttnar om 10 år eller så, kanske efter att vi flyttat? Någon försäkring lär väl inte täcka en sådan skada?
Isolering av mineralull mellan träreglar, med röda kablar och svart skyddsrör. Byggkonstruktion eller renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
EddieHansson EddieHansson skrev:
Hittade en bild med vad som ser ut som en skarv på röret. Det är samma rör som de satt en presskoppling på vid kranen.... Kan det verkligen vara så att de kapat röret och sen skarvat i bjälklaget?

Vad jag vet är det inte tillåtet enligt någon branschstandard. Vad händer om det blir en läcka där och bjälklaget ruttnar om 10 år eller så, kanske efter att vi flyttat? Någon försäkring lär väl inte täcka en sådan skada?
[bild]
Nej inte ok med dolda skarvar på tappvatten.
 
EddieHansson
FredrikR FredrikR skrev:
Nej inte ok med dolda skarvar på tappvatten.
Det där är huvudledningen in till huset.
 
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
Hur kan man se till att försäkringen gäller om det skulle bli en läcka i framtiden?
 
EddieHansson EddieHansson skrev:
Hur kan man se till att försäkringen gäller om det skulle bli en läcka i framtiden?
Försök få firman att göra om och göra rätt.
 
EddieHansson EddieHansson skrev:
Hur kan man se till att försäkringen gäller om det skulle bli en läcka i framtiden?
Är byggfirman anlitad av dig eller av ditt försäkringsbolag?
 
EddieHansson
tveksamt tveksamt skrev:
Är byggfirman anlitad av dig eller av ditt försäkringsbolag?
Med mig, men via förmedling från FK.
 
EddieHansson
FredrikR FredrikR skrev:
Försök få firman att göra om och göra rätt.
Det är helt igenbyggt med både golvvärme och parkettgolv...
 
EddieHansson EddieHansson skrev:
Med mig, men via förmedling från FK.
Jag hade tagit tillbaka det till försäkringsbolaget, typ:
”Det här byggföretaget ni tyckte jag skulle anlita, de har gjort ett ganska grovt fel. *beskrivning och bilder*
Hur tycker ni det här ska hanteras? Det är ju en ganska stor risk för framtida problem.”
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Är det inte tillåtet att skarva skyddsröret dolt? Visserligen med en godkänd skarv avsedd för ändamålet då. Inte några varv tejp...
 
Dax för utrop! Under vintern/våren har jag förlagt nycklarna till mc-låset. En halvdags letande hjälpte inte. Men en batteridriven vinkelslip löste det på nån minut
 
  • Hand håller skadad bromsbelägg framför motorcykels bromsskiva, mekaniskt arbete, underhåll, slitna delar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Dax för utrop! Under vintern/våren har jag förlagt nycklarna till mc-låset. En halvdags letande hjälpte inte. Men en batteridriven vinkelslip löste det på nån minut
Om 5 minuter hittar du nyckeln, I promise...;) Då kan du dela nyckeln med vinkelslipen också :p
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Patrik440 och 11 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Om 5 minuter hittar du nyckeln, I promise...;) Då kan du dela nyckeln med vinkelslipen också :p
Fem minuter, fem dagar, fem månader…
De nycklarna överlever aldrig!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
galento
K Kjell_G skrev:
Dax för utrop! Under vintern/våren har jag förlagt nycklarna till mc-låset. En halvdags letande hjälpte inte. Men en batteridriven vinkelslip löste det på nån minut
Bromskivelås har jag slutat med , fråga mej inte varför :cool:
 
  • Haha
Patrik440
  • Laddar…
galento
Dressman boxershorts för män utan pung , flertal spruckna i skrevet , made in Bangladesh . Tvättade på bilden och duger till att torka av fettnipplar på traktorn :p:cool:
( 1st 99kr köp 4 för 299kr )
 
  • Färggrann bit byxor på vitrostig zinkplåt, starkt solljus, skuggor, utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Patrik440 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.