Lånade lite stämjärn av pappsen. Är inte detta lite verktygsromantik ändå. Sjukt välanvända men ändå sylvassa

Två använda stämjärn med trähandtag och tejp på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En hand håller en trasig bildhuggarstämjärn över ett träbord med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Söderslätt och 4 till
  • Laddar…
Tänkte bli av med min fulltower workstation för att få mer plats på kontoret. Blev detta chassi, Fractal North

Vit datorlåda med trälist framsida på ett skrivbord, hemmakontor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väldigt litet chassi så det blir en liten 360 radiator internt i chassit och en 560 externt. Var lite pill men monterat 560 radden

Datorkomponent med fläktar på ett skrivbord, omgivet av slumpmässiga föremål och papper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kommer ställas under ett sideboard , här med gamla chassit
Vit byrå, svarta kablar, datorlåda, väska och träsänggolv i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett rörigt hemmakontor med datorskärm, tangentbord, och många sladdar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Storsockret
Trevligt chassi ändå, bytte nyligen till ett likadant, valet föll på glassidan den här gången, mest pga lagerstatus. Håller mig dock till AIO, duger gott för min 5950x. Klart grafikkortet hade mått bra av lite vatten också men men. Tabbe dock av Fractal att inte göra spåren i främre fläkt/radiatorfästet lite längre. Min EK Nucleus 360 var ett par mm för stor så fick slopa två nedersta skruvarna. Inte hela världen men ändå, lite mer hade jag önskat i ett chassi nära 2kkr.

En dator med öppet chassi, RGB-belysning, på ett träbord, intill växter och en lampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Datortorn öppnat visar kabeldragning, komponenter, och nätaggregat. Bakgrund med växt och lampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Trevligt chassi ändå, bytte nyligen till ett likadant, valet föll på glassidan den här gången, mest pga lagerstatus. Håller mig dock till AIO, duger gott för min 5950x. Klart grafikkortet hade mått bra av lite vatten också men men. Tabbe dock av Fractal att inte göra spåren i främre fläkt/radiatorfästet lite längre. Min EK Nucleus 360 var ett par mm för stor så fick slopa två nedersta skruvarna. Inte hela världen men ändå, lite mer hade jag önskat i ett chassi nära 2kkr.

[bild]

[bild]
Jag har också en 5950x men min gtx 3090 behöver lite mer kylning :)
 
Storsockret
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har också en 5950x men min gtx 3090 behöver lite mer kylning :)
Ja pöbeln kör bara 3080!
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Ja pöbeln kör bara 3080!
Min 360 passade inte heller med nipplarna uppåt så har beställt 90 graders nipplar så får nipplarna sitta nedåt. Men en 360 + 560 borde ge rätt bra kylning. Köpte även super sexiga snabbkopplingar till den externa radden

Två metalliska snabbkopplingar på grått underlag, en stående och en liggande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Man förstår att du behöver mer skrivbordsplats. Kaffemuggarna får ju knappt plats.
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Koppla in kylningen i värmesystemet! :D
 
J JohanLun skrev:
Koppla in kylningen i värmesystemet! :D
Inte så bra på vintern :crysmile:
Men vatten ingår ju i avgiften så man borde kanske koppla sig på färskvattnet:D
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Inte så bra på vintern :crysmile:
Men vatten ingår ju i avgiften så man borde kanske koppla sig på färskvattnet:D
Nja, på vintern kan ju du värma villan med datorn, ta elräkningen för datorn på firman. Och givetvis ska den kopplas till värmepumpen! :D

Läste för länge sen om nån lägenhetsboende som hade nån liten vattenödla som gillade att simma. Personen hade riggat upp så badkaret hade ett konstant vattenflöde där ödlan fick motionera. Huset fick en enorm varmvattenförbrukning tills de gick igenom lägenhet för lägenhet var "läckan" var. Det slutade med att personen fick stå för sin enorma vattenförbrukning...
 
  • Wow
  • Gilla
Nyblivenhusägare123 och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Nja, på vintern kan ju du värma villan med datorn, ta elräkningen för datorn på firman. Och givetvis ska den kopplas till värmepumpen! :D

Läste för länge sen om nån lägenhetsboende som hade nån liten vattenödla som gillade att simma. Personen hade riggat upp så badkaret hade ett konstant vattenflöde där ödlan fick motionera. Huset fick en enorm varmvattenförbrukning tills de gick igenom lägenhet för lägenhet var "läckan" var. Det slutade med att personen fick stå för sin enorma vattenförbrukning...
Ouch kan inte varit billigt!
 
Snyggt chassi!
Har hänt grejer sen man själv höll på med datorer, då var det ett addtronics man skulle ha och vattenkylning var bara för oss riktiga nördar.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
L Lutte skrev:
Snyggt chassi!
Har hänt grejer sen man själv höll på med datorer, då var det ett addtronics man skulle ha och vattenkylning var bara för oss riktiga nördar.
Min första vattenkylning byggde jag av en oljekylare till bil :) mitten av 90 talet
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Man fick lov att vara mer uppfinningsrik på den tiden.
Eheim 1048 pump från djuraffären och en värmeväxlare från någon bil.
Det var tider det, körde en colaflaska som tank för att slippa bekymmer med att lufta systemet.

Nu kan man väll köpa färdiga system som man "bara" stoppar in
 
  • Älska
sYph
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Inte så bra på vintern :crysmile:
Men vatten ingår ju i avgiften så man borde kanske koppla sig på färskvattnet:D
Elementvattnet är ju inte så varmt i moderna system så skulle nog funka fint (elementvatten toppar kanske 65 grader från värmepum, men bör vara betydligt lägre med vettig isolering, och kopplar du mot returen blir det ju lägre med, thermal throttling på komponenterna börjar väl inte förrän kanske 80 grader)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.