L LantbrukarN skrev:
Svårt att se exakt, men på flygfotot från 1975 ser det ut att finnas en del hårdgjorda ytor runt huset redan då?

[länk]
Är det dessutom så att E:s hus inte är byggt då?
Jag konstaterade för flera sidor sedan att murarna E anklagar A för verkar vara gamla, i mina ögon betydligt äldre än hans knäckstensmur. Dräneringen under knäckstensmuren torde (vilket också konstaterats flertalet gånger) vara det största problemet här.
 
  • Gilla
maria01 och 4 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Är det dessutom så att E:s hus inte är byggt då?
Jag konstaterade för flera sidor sedan att murarna E anklagar A för verkar vara gamla, i mina ögon betydligt äldre än hans knäckstensmur. Dräneringen under knäckstensmuren torde (vilket också konstaterats flertalet gånger) vara det största problemet här.
Yes, det huset är inte bygt -75, det kom senare
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
L LantbrukarN skrev:
Yes, det huset är inte bygt -75, det kom senare
Då är ju problemet i allra högsta grad E:s och borde ha lösts i samband med att huset byggdes. Jag vidhåller att E har bristfällig dränering under/bakom sin mur, samt för dålig mur. Att skylla på någon som bott där drygt ett år för att rätta saker som gjorts innan det påverkade huset byggdes är ju makabert.
 
  • Gilla
vespaman och 11 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Då är ju problemet i allra högsta grad E:s och borde ha lösts i samband med att huset byggdes. Jag vidhåller att E har bristfällig dränering under/bakom sin mur, samt för dålig mur. Att skylla på någon som bott där drygt ett år för att rätta saker som gjorts innan det påverkade huset byggdes är ju makabert.
Vad hände i detta ärende? Tråden dog. Kanske blev de vänner tillslut och vattnar varandras blommor?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
M Matte Bygg skrev:
Vad hände i detta ärende? Tråden dog. Kanske blev de vänner tillslut och vattnar varandras blommor?
Inga större uppdateringar..
Haha nej då, här vattnar vi inte andras blommor i onödan, vatten är en bristvara ;)

Jag fortsätter med mitt här uppe på kullen, bytte samtliga fönster på huset och installerade en kaminkasett senast och väntar ut Eliles medans jag fortsätter renovera och smider mina planer för den där tredje våningen som förr eller senare ska upp.

Eliles stödmur står kvar och vår stödmur verkar ändå stabil och skulle den falla har ju gubben sig själv att skylla :)

Allt gott!
 
  • Gilla
Matte Bygg och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.