Hjulet används till kantklippning.

Efter att ha svurit och avverkat (maskinerna) 5 olika trimmers de senaste åren där allt från krånglande motorer till trasslande trådar varit ständiga problem vore det fint med något som fungerar..
 
1. Jag har köpt mitt första hus nyligen så att nu behövs det göra väldigt mycket i trädgården och en sån trimmer kan underlätta jobbet .
2. Kantklippning.
 
1. Vore skönt att slippa oljudet och att bensinen tar slut innan man hunnit klippa färdigt
2. Kantklippning
 
Svar : Kantklippning

Jag har 2 stk bensinröjsågar som andra i hushållet tycker är för tunga, klumpiga och högljudda. Denne hade passat perfekt som komplement (y)
 
1. Att ge min 83-åriga mor en lätt, smidig och miljövänlig grästrimmer så hon kan trimma gräskanterna själv igen, skulle vara fantastiskt!

2. Hjulet är en smart komponent så man kan rulla fram när man vrider nedre delen 90 grader, så att trimning av kanter går snabbt och blir rakt.
 
Hjulet är för kantklipp

Vore toppen med denna trimmer både för jämställdhet i relationen till min fru som länge påpekat intresse för att trimma om vi bra hade en enkel, ergonomisk, och batteridriven trimmer. Den nuvarande bensindrivna måste man både vara trollkar för att starta och miljöbov för att köra
 
Mina hundar är inte överdrivet imponerade av röjsågen jag använder idag för att klippa slänten, som är för brant för vanlig klippare. Inte heller mina axlar då den väger en del.

hjulet underlättar vid kantklippning
 
P
1. Perfekt att byta ut sin bensindrivna till denna. Allt för att värna mer om vår miljö.

2. kantskära/kantklippa
 
1- Tyvärr med inflation är det alltid dyrt nuförtiden vilket gör att önskan till grästrimmer hamnar längre ner i prio listan. Docka skulle det vara underbart att vinna pga smidigheten och lätta vikten för trimmern jobbet mycket enklare

2 - Kunna kantklippa enklare
 
1) Min trimmer har skurit ihop så jag är i desperat behov av en ny.
Mycket stenbelagda stigar och rabatter i min trädgård gör att
2) kantklippning med hjälp av stödhjulet hade varit ytterst tacksamt till mitt helgarbete.
 
1. Wow! Det här är precis vad jag behöver! Jag har undrat hur jag ska få snygga kanter till rabatterna och få bort gräset intill husväggen och regntunnorna. Det här är ju svaret på mina problem!
2. Stödhjulet hjälper till vid kantskärningen
----------------------
 
1. Jag skulle vilja ersätta min gamla grästrimmer. Den saknar sele och man får väldigt lätt stötar från tändspolen. En mer ergonomisk och tystare batteridriven grästrimmer hade blivit en värdig ersättare!
2. Kantklippning.
 
Hej, allesammans.
Alla andra har ju självklart fel, hjulet på sidan är ju igentligen en mugghållare
Roterande mugghållare, för att hålla drinken...öööö .... Skakad, inte rörd.

Min mor har letat efter en vettig trimmer en längre tid, men efter mycket konsultation köptes det ändå en billig skit trimmer i en skrikig färg, ingen nämnd ingen glömd
Så om jag vinner, så åker jag raka vägen hem till henne, slänger den gamla så långt jag orkar kasta den. Och ger henne denna riktiga maskinen från sthi.... Öööö .... Husqvarna
Phuu, det var nära
Mvh Robin
 
  • Gilla
Gogr
  • Laddar…
1) Med denna fantastiska trimmer ska jag om jag vinner:
- med hjälpa av kantskärarfunktionen begrava robotgräsklipparkabel runt gräsmattan på ett smidigt sätt
- Hålla kanter på gräsmattan och rabatter perfekta
Allt detta utan att störa djur- eller friluftsliv (vi bor mitt i ett naturreservat)!

2) Stödhjulet är för att på ett enkelt sätt få ett perfekt avstånd till marken när man använder kantskärarfunktionen
 
Stödhjulet är för kantningsfunktionen.
Jag har ett nytt hus med en trädgård som verkligen behöver omvårdnad
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.