U
---Avslutad---

Den här veckan tävlar vi ut ett riktigt fint pris från Maskinklippet.se, nämligen den batteridrivna grästrimmern Husqvarna 110iL!

Trådlös grästrimmer med batteri och laddare, orange och grå, vit bakgrund, trädgårdsverktyg.

Husqvarna 110iL är den perfekta batterigrästrimmern för mindre trädgårdar. Den har låg ljudnivå och låga vibrationer. Designad för att vara extremt enkel och rolig att använda. Tack vare dess många smarta funktioner levererar den ett suveränt arbetsresultat, även för den oerfarna användaren. Trimmern levereras med batteri och laddare(BLi10 & C80)! Batteriet är kompatibelt med flera andra maskiner och verktyg i Husqvarnas sortiment, bland annat häcksaxar.

Värde: 2590 kr

Tävla såhär:
  1. Motivera varför just du ska vinna.
  2. Besvara frågan: Vad fyller stödhjulet på 110iL för funktion?
Svaret på frågan hittar du här.

Vinnaren utses fredagen 19/5.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Maskinklippet för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
 
  • Gilla
Intern1n och 12 till
  • Laddar…
1. Min nya tomt på 18000 kvadrat där ca hälften består av gräs kunde vara en lagom utmaning för denna trimmer.

2. Stödhjulet används för kantningsfunktionen.
 
Grannen har en bensindriven trimmer som hörs över nejden.
Med denna kan jag kompensera för hans buller :)

Kantklippning
 
Kantklippning

Bor granne med en förskola så med denna kan jag klippa på dagarna nr jag är ledig
 
1. Med denna kan jag snabbt och enkelt snygga till de vildvuxna kanterna som robotgräsklipparen lämnar. Min nuvarande trimmer är inte batteridriven så den kräver att jag måste ta omaket att rulla ut skarvsladdar över hela trädgården varje gång det ska trimmas.

2. Stödhjulet används vid kantklippning/kantskärning.
 
J
  1. Då jag låtit större delen av gräsmattan växa upp till äng, skulle jag på ett miljövänligt och tyst sätt kunna hålla ett par stigar öppna. Då slipper vi förhoppningsvis även fästingar.
  2. Stödhjulet används för att skära och trimma kanter snabbt och lätt
 
richardtenggren
1. Vi har en stor otymplig röjsåg som vi trimmar med, det hade kanske varit på tiden med en eldriven?
V
2. kantskära/kantklippa
 
1. Har en gammal schleten trimmare med sladd sen några år tillbaka. Efter andra klippningen för 4 år sen insåg jag att batteri hade varit bättre...
2. Kantfunktion/kantklippning.
 
1. Med en stor hästgård blir det rätt tungt att gå runt med bensindrivna trädgårds verktyg för att underhålla allt. Vore skönt med något lätt hanterligt, kantklippningen vore även perfekt runt ridbanan.

2. kantningsfunktion
 
1, Jag har gjort om hela tomten på baksidan huset med ny gräsmatta och flyttat buskar. En grästrimmer kommer att behövas för att kunna underhålla tomten så det hålls vacker i sommar. Obs mycket kanter kring stenar och blomlådor som behövs kanttrimmas. Så det vore passande med denna Husqvarna trimmer.

2, Kunna kantklippa enklare
 
1/Har många byggnader på gården och en stor altan där det behöver kantklippas.
Min nuvarande har gett upp, så nyköp behövs i sommar.
2/ kantklippning
 
Ett bra komplement till min Husqvarna Automower, där den inte kommer åt att klippa.
Används för att underlätta kantklippningen
 
Jag önskar att jag hade en batteridriven grästrimmer.
Lätt att hantera.
Tystgående
Ger möjlighet att hålla kanter snygga.
Ersätter lien då jag vill göra en äng.
Kommer åt överallt där det behöver ansas.
Jag ger ett glädjetjut om jag vinner.

Trimmern är ställbar så trädgårdens kanter lätt kan hällas snygga.
 
1. Senast jag vann något var jag 8år, jag vann ett halvt kilo kaffe. Nu när jag passerat 50år börjar det väl bli dags att vinna något igen.
2. Kantklippning.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
För att jag vill ha en miljövänlig trimmer, och att en ny är lättare än de gamla, det underlättar och spar även kroppen (rygg/axlar) :) och för att jag vill ha en som klarar kantklippning, spar tid och det blir snyggare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.