För nyfiken, ville veta mer innan jag avslutade med nej tack.
 
H hempularen skrev:
Nej! en grundprincip, när någon säljare ringer, så är det ALDRIG ett bra bud. Jag avbryter alltid telefonförsäljare innan de ens hinner berätta vad de säljer, och ofta med betydligt mindre artiga ord än "jag är inte intresserad". Och jag lägger alltid på luren innan de hinner säga något svar på mina ohövligheter.
Det är en fånig inställning och ditt antagande att budet aldrig är bra är fel.

Jag skulle tvärtom säga att tex när det gäller försäkringar så är det vid dylika kampanjer när de jagar kunder som priserna är som lägst.

Det finns alla avarter av telefonsäljare och mycket blir bara trams, men att kategoriskt avfärda allt är ju bara löjligt. Säljer de en produkt du konsumerar finns det ju ingen anledning att inte höra vad priset är, du väljer ju själv om du ska beställa eller inte. Känner du att du har svårt att säga nej när du egentligen menar ja kan dock din taktik vara framgångsrik.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Ringde en idag och ville uppgradera mitt abonnemang (standardfras) och han påstod att det var Allente som levererade tv-utbudet till Telia, så att bli kund hos Allente skulle innebära att man hoppade över ett led och handlade både billigare och bättre.
Ligger det någon sanning i att Allente levererar tv-utbud till Telia.....eller halva kanske?
Efter att jag inte ville svara på frågan om jag köpte bara tv eller tv+internet så ville inte vederbörande heller prata vidare.
 
hsd
Allente tidigare viasat och före det canal digital har i årtionden ljugit i tappra försök att låsa upp kunder
Boxer köptes upp av Comhem som sedan köptes upp av Tele2.
Boxer , avknoppning från televerket, hade bra erbjudanden men var lite sega att få delarna att fungera
Comhem avknoppning från televerket, var outstanding, det bara funkade
Tele2 har valt liknande marknadsföring som viasat hade , dock verkar deras tjänster fungera
Telia , dyraste valet ,har inte varit med om telesäljare från telia förutom säljare från mobiltelefonbutker som påstår sig ringa från Telia
 
H Haagbard skrev:
Ringde en idag och ville uppgradera mitt abonnemang (standardfras) och han påstod att det var Allente som levererade tv-utbudet till Telia, så att bli kund hos Allente skulle innebära att man hoppade över ett led och handlade både billigare och bättre.
Ligger det någon sanning i att Allente levererar tv-utbud till Telia.....eller halva kanske?
Efter att jag inte ville svara på frågan om jag köpte bara tv eller tv+internet så ville inte vederbörande heller prata vidare.
Allente är gamla canaldigital och Viaplay och det är ju kanaler som telia återförsäljer, så där kan man ju säga att påståendet är sant. Men telia äger tv4 och C-More som är kanaler som Allente säljer i sina paket…..

Det viktiga är kanske om det blev billigare för dig eller inte. Betala inte mer än 400kr för deras premiumpaket.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Allente är gamla canaldigital och Viaplay och det är ju kanaler som telia återförsäljer, så där kan man ju säga att påståendet är sant. Men telia äger tv4 och C-More som är kanaler som Allente säljer i sina paket…..

Det viktiga är kanske om det blev billigare för dig eller inte. Betala inte mer än 400kr för deras premiumpaket.
En bekant har Allente via någon slags miniparabol och där synkar inte munrörelserna med ljudet.
Inför risken att få samma elände med Allente via fibern så räcker det för mig att stanna hos Telia.

En annan aspekt är att Telia verkligen grävde ett fibernät i obygden, det tycker jag kan vara värt några kronor om året.
 
Vi har nuvarande Allente efter att ha tidigare Canal Digital. Tycker det fungerar bra, finns en app som gör att vi får tillgång till hela paketet när man tex är ute i stugan (med internetförbindelse). Jag kan undra ibland varför vi ska ha en parabol uppsatt, verkar vara helt onödigt egentligen - samma material levereras till tv via appen via casting osv. Känns som att trad satellitboxar blivit helt obsoleta tillsammans med tillhörande parabolantenner osv. Självklart, i fallet där man har en mer eller mindre obegränsad internetanslutning.
 
Redigerat:
TRJBerg
MathiasS MathiasS skrev:
Det är en fånig inställning och ditt antagande att budet aldrig är bra är fel.

Jag skulle tvärtom säga att tex när det gäller försäkringar så är det vid dylika kampanjer när de jagar kunder som priserna är som lägst.

Det finns alla avarter av telefonsäljare och mycket blir bara trams, men att kategoriskt avfärda allt är ju bara löjligt. Säljer de en produkt du konsumerar finns det ju ingen anledning att inte höra vad priset är, du väljer ju själv om du ska beställa eller inte. Känner du att du har svårt att säga nej när du egentligen menar ja kan dock din taktik vara framgångsrik.
Min erfarenhet sedan många, många år är att erbjudanden via uppringning alltid är sämre än det jag redan har eller sämre än det jag kan hitta via eget initiativ.
 
H Haagbard skrev:
En bekant har Allente via någon slags miniparabol och där synkar inte munrörelserna med ljudet.
Inför risken att få samma elände med Allente via fibern så räcker det för mig att stanna hos Telia.

En annan aspekt är att Telia verkligen grävde ett fibernät i obygden, det tycker jag kan vara värt några kronor om året.
jag tittar på Allente via fiber sedan flera år och har inga problem med ljudsynk. Spelar upp via deras app (alt visplays app). Innan det hade jag canaldigital via parabol, inga ljudsynkproblem då heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.