3 mm är tjockleken.

Jag skulle odla sallat och rädisor i lådan, underbart till sommarens frukostmackor och luncher. De kompletterar varandra genom att växa ovan respektive under jord. Längs kanterna skulle jag plantera blomsterkrasse som får välla ut och vars gröna blad och färgglada blommor blir en dunderfin kontrast till cortenstålet. Självklart använder jag blommorna för att dekorera mina sallader.
 
Svar: 3 mm tjock
Jag skulle ha den precis utanför entredörren,fylld med alla härliga kryddor man behöver i köket, till grillrätterna, som "snacks" på sommarpartyt och som smycke för ögat när gäster kommer på besök. Salvia Oregano Gräslök Basilika Körvel m m så mycket som får plats. Den skulle bli en "snackis" på varje kalas i sommar.
 
1. Följer Rostik på insta. Under namnet tradgard_pa_marson
2. I odlingslådan vill jag ha mina örter så att de finns nära till hands i en snygg låda som inte kräver underhåll, nära köket.
3. 3 mm cortenstål i storleken 120x75 och höjd 40 cm. På den som lottas ut. Företaget har andra möjligheter till snygga odlingslådor.
Nu hoppas jag på tur
 
Vad ska man odla om man är lite tjock?
Egna grönsaker och örter, nu är man en kock!
Solrosor så höga att de skuggar vår nock?
Stålet i kragen är rostikt och 3mm tjockt,
40cm hög?! NU SLIPPER JAG BRÅCK!

Följer Rostikt på instagram under namnet misimajsi
 
Svar: 3 mm
För ett gäng år sedan lät vi tillverka ett järnstaket till vår balkong på nya utbyggnaden. Det skulle matcha grinden vid vägen. "Det ska vi måla med svart järnfärg sa vi glatt"... efter några år började staketet få en rostig nyans. -Oj tänkte vi tills vi semestrade på Gotland och upptäckte att vi hade trendigaste staketet i hela kvarteret. ;-)

Odlingslådan skulle matcha perfekt och är fantastiskt vacker!
I den skulle vi odla väldoftande och användbara kryddor som oregano, timjan och rosmarin m. fl. Lycka!
Och placeringen blir under balkongen så vi kan känna doften bara genom att öppna dörren på glänt!

Följer som @jagochfrugan
 
U
Du var tävlingen avslutad och det har blivit dags att kora dagens vinnare:).

Idag blir det @Hans G2 med inlägg #6 som tar hem vinsten. Stort lycka till med din och dotterns odling:giggle:!
 
  • Gilla
TheGrayLady
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
Du var tävlingen avslutad och det har blivit dags att kora dagens vinnare:).

Idag blir det @Hans G2 med inlägg #6 som tar hem vinsten. Stort lycka till med din och dotterns odling:giggle:!
Sol, fredag och en vinst, vilken kanondag! Tackar och bockar!
 
  • Älska
  • Gilla
Ulrika M.M och 1 till
  • Laddar…
Visan i mitt liv Visan i mitt liv skrev:
Inte relaterat till denna tävling men måste fråga, vad är rosa maskrosor för något?!
Googla på rosa maskros, ska man ha maskrosor så är dessa lätt ett val ;)
 
  • Älska
Visan i mitt liv
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.