Höghus Höghus skrev:
REKA2000 kapacitiv nivågivare funkar bra. Den finns med styrd Schukokontakt så det är bara att koppla in befintlig pump. Den behöver rengöras om du får avlagringar från vattnet.
[länk]

/Höghus
Hej,

Vet du vad givaren kostar ungefär?
Hur kopplade du ihop givaren med pumpen, skicka gärna bild.
 
V Vandgu68 skrev:
Hej,

Vet du vad givaren kostar ungefär?
Hur kopplade du ihop givaren med pumpen, skicka gärna bild.
Jag fick paketpris på givaren och en pump, minns inte riktigt. Skulle gissa på ca 1500kr för givaren. Den kom med stickkontakt för jordat uttag och styrt uttag i en klump för pumpen, så det är inga konstigheter att koppla ihop.
Här är en bild .
https://www.sensors.nl/en/product/r...-2000-ml-10-mtr-voor-230-v-pompen-leegpompen/
Kolla med
EuroSwede Pump AB
Tel: 08 580 332 90
Mycket trevlig leverantör.

/Höghus
 
D Derbyboy skrev:
Jag har den med två givare. Satte givarna på ett VP-rör. Sen är det bara justera tills du hittar en bra nivå. Sätt inte givarna på pumphuset då blir det bara jobbigt att justera in en bra nivå. VP röret fästa jag med vanliga clip på sidan av röret.

Vill du styra pumpen med en smart puck kan du följa den här tråden:

[länk]
hej hur fungerar det med min och max givarna ?, blir inte klok på det :(
funderar på att köpa HTronic, mvh
 
J Johanjj83 skrev:
hej hur fungerar det med min och max givarna ?, blir inte klok på det :(
funderar på att köpa HTronic, mvh
Har en Htronic med min och maxgivare. Dessa fungerar till 100%.

Kopplade även in en översvämningssensor kopplat till wifi som larmar om givarna skulle strula någon gång i framtide. Eluttag och vattennivåkontrollenhet monterade på vägg med instruktioner, kablar och sensorer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
V Vandgu68 skrev:
Har en Htronic med min och maxgivare. Dessa fungerar till 100%.

Kopplade även in en översvämningssensor kopplat till wifi som larmar om givarna skulle strula någon gång i framtide.[bild]
Gammalt inlägg men enfråga. jag har problem med att flotören fastnar, så detta verkar ju vara en bra gjej. jag vill att nivån ska vara i botten hela tiden, funkar det så att man lägger ner givaren längst ner och kopplar pumpen till kontaktutaget på Htronicen? sen ger Htronicen ström till pumpen så länge givaren har kontakt med vatten?

Mvh
Fredrik
 
Ja så fungerar den men oklart varför du vill att dens k ge ström hela tiden
 
  • Gilla
Fredrik petrusson
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Ja så fungerar den men oklart varför du vill att dens k ge ström hela tiden[/QUOte
Jag menar att jag lägger den långt ner så då vattennivån är väldigt låg så bryter strömmen. =) jag vill att vattennivån ska vara så låg som möjligt.

Mvh
Fredrik
 
D Derbyboy skrev:
Ja så fungerar den men oklart varför du vill att dens k ge ström hela tiden
Men det här verkar ju vara en ganska easy fix på en flottör som stular. =)

Mvh
Fredrik
 
Jaja det är ordklyverier.

lägger du den bara i botten så finns det risk att den aldrig är ovanför den punkt där pumpen slutar suga. Se bara till att den lägre av de två givarna är ovanför den punkten, då kommer det fungera som du vill.
 
D Derbyboy skrev:
Jaja det är ordklyverier.

lägger du den bara i botten så finns det risk att den aldrig är ovanför den punkt där pumpen slutar suga. Se bara till att den lägre av de två givarna är ovanför den punkten, då kommer det fungera som du vill.
Bra!
Är givarna den högra respektive vänstra bilden nedanför själva enheten eller måste jag köpa till något annat?

Produktsida för H-Tronic vattennivåvakt, beskrivning, pris, köpknapp, omdömen, artikelinformation, onlinebutikssnittgränss.
 
Det är olika modeller av givare, en gammal och en ny.

läs så du väljer rätt modell av H-tronic, finns många olika.

tejp fast givarna på ett vp-rör
 
Se till att det är två givare med o den modellen du väljer
 
  • Gilla
Fredrik petrusson
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Se till att det är två givare med o den modellen du väljer
Tjena! Nu blev det fel modell i allfall fick den med en givare. går det att använda den? och vad är det negativa? med bara en givare?

Mvh
Fredrik
 
Förslagsvis läser du anvisningen som följde med. Där framgår det om den fungerar men med bara en givare har jag svårt att se hur den ska kunna läsa av ett min- och maxläge.
 
  • Gilla
Fredrik petrusson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.