B
Åhhh vad jag längtar efter att få bli bidragstagare igen...
 
  • Gilla
  • Haha
Ockupanten och 2 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Åhhh vad jag längtar efter att få bli bidragstagare igen...
det är inget bidrag utan återbetalning
 
  • Gilla
  • Haha
uribbhammar och 5 till
  • Laddar…
Nej, det är det inte. Det är ett bidrag finansierat av kapacitetsavgifterna.
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nej, det är det inte. Det är ett bidrag finansierat av kapacitetsavgifterna.
då har vi betalt in förmycket k-avgifter
 
  • Gilla
Hullefar och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nej, det är det inte. Det är ett bidrag finansierat av kapacitetsavgifterna.
Som betalats av kunder i SE3 och SE4 i första hand, SE1 & SE2 har knappt betalat något alls men ändå får dom bidrag.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Arg
uribbhammar och 5 till
  • Laddar…
Det är bra med lite pengar. I mitt fall 2.814 kr. Täcker väl kostnaden för åtminstone en av sommarens elräkningar.
 
Redigerat:
Jag
B breakman skrev:
Åhhh vad jag längtar efter att få bli bidragstagare igen...
Du kan betala tillbaka till Svenska Kraftnät igen om du vill, deras bankgironummer är 288-2322.

Jag tänkte jag skulle skänkt våra pengar till föreningen för förstånds- och handlingsförlamade politiker, men de verkar inte ha något bg-konto.

Skärmbild av Bankgirots webbplats med sökfunktion för bankgironummer och fält för information.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Ockupanten och 14 till
  • Laddar…
T tergo skrev:
då har vi betalt in förmycket k-avgifter
Nej, de var på den nivå som behövdes för att hålla nätet i balans.
 
  • Haha
  • Gilla
Hullefar och 1 till
  • Laddar…
boschkenta
Perfekt, vårt fasta avtal löpte ut förra året när det var riktigt tråkiga priser, så det blev en flera hundra procent ökning i kostnad för oss... skönt att få tillbaka lite.
 
  • Gilla
Hallon18
  • Laddar…
Billigaste vintern någonsin i mannaminne.

Låst på 42 öre så november och december tillsammans blir ca 1000kr netto med allt inkluderat med energiskatt och fasta avgifter...

Förra stödet räckte till en pizzaugn som vi kallar Magdalena. Det här räcker nog till Hammocken "Ebba" att spendera 8 veckor semester i.
 
  • Haha
  • Arg
johanxx_ och 3 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Billigaste vintern någonsin i mannaminne.

Låst på 42 öre så november och december tillsammans blir ca 1000kr netto med allt inkluderat med energiskatt och fasta avgifter...

Förra stödet räckte till en pizzaugn som vi kallar Magdalena. Det här räcker nog till Hammocken "Ebba" att spendera 8 veckor semester i.
Finns folk som har haft det tuft, varför vara dryg som alla andra här. Ni har möjlighet att skicka tillbaka pengarna om det är besvärligt. När din bindningstid löper ut så kommer du komma tillbaka och gnälla igen.
 
  • Gilla
uribbhammar och 10 till
  • Laddar…
F
Strålande, bre på inflationen bara.
 
  • Gilla
G-83 och 1 till
  • Laddar…
I andra länder har man i stor utsträckning valt att istället stötta byte av värmemetod till värmepumpar.

Hade varit trevligare se att pengarna gick till det istället

Jag behöver inte pengarna men det finns garanterat stackare med direktverkande el som hade mått bra av ett riktat stöd så de fick komma in i framtiden istället.

Lite "give a man a fish and he has food for a day. Teach him how to fish and he has food for his life"

Helikopterpengar är verkligen värdelös när vi har skenande inflation. Det här är som att kissa på sig. Det blir varmt och skönt i början men sen rätt jävligt :D
 
  • Gilla
fribygg och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.