Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Är det klokt att riva och bygga nytt, bygglovsmässigt? Nu vet jag inte om det är detaljplanerat område eller samlad bebyggelse, men över 5*3 m innebär ju att det är större än en friggebod och därmed kräver tillämpning av Attefallsreglerna om det är inom planlagt område. Bättre då att renovera och byta ut bit för bit om måtten är bra.
Ok jag tänkte mer rent byggnadstekniskt - inte på bygglov etc.
 
Det tror jag TS också gjorde, så jag ville spela in ytterligare en parameter.
 
Vi har också haft problem med gäss så förra året satte jag upp ett lågt nätstaket längs med vatten kanten, gässen kom och tittade och kunde inte gå upp på land och drog iväg och kom inte tillbaka på hela säsongen, vi hade nätet uppe i några veckor och hade inga problem att kliva över det låga staketet men givetvis är det inte lika lättskött när man inte kan klippa gräset så nära vatten kanten som man vill.
Det lustiga är att våra grannar har inga problem med att gässen går upp i deras trädgårdar utan det är bara vår trädgård dom går upp till, bättre gräs när man klipper den varje vecka kanske.
 

Min gås-skrämma
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
[video]
Min gås-skrämma
Funkar det? Och vad är det för nåt?
 
Det verkar funka, förutom en eller två gånger under säsongen. I motsats till grannen som fått hela sin tomt nedskiten.
Det är en fågelskråmma som man hänger på högspända luftledningar och som roterar i vinden. Jag har begärt offert från tillverkaren för det är flera här hemma som är intresserade.
 
Säg till när du fått pris på den
 
Du har fått PM.
 
  • Gilla
rampante
  • Laddar…
Tänkte skicka iväg en samlingsbeställning på gås-skrämman (se #904). Några fler som vill hoppa på?
 
Måste varit vår havsörn som plockat upp den och släppt. Vilket jävla öde!
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Måste varit vår havsörn som plockat upp den och släppt. Vilket jävla öde!
??? :thinking:
 
Immobil Immobil skrev:
??? :thinking:
Immobil Immobil skrev:
??? :thinking:
Ja den förstod inte jag heller
 
Hur skulle sutaren komma 20 m upp på gräsmattan? Hoppa upp själv? Jag tror att någon fågen har fångat den i vattnet och sedan släppt den av någon anledning. Med tanke på fiskens storlek kan jag bara tänka mig havsörnen som flyger här ibland.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Hur skulle sutaren komma 20 m upp på gräsmattan? Hoppa upp själv? Jag tror att någon fågen har fångat den i vattnet och sedan släppt den av någon anledning. Med tanke på fiskens storlek kan jag bara tänka mig havsörnen som flyger här ibland.
Och var ser vi denna sutaren? I denna tråden?
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Var fel tråd, sorry. Skulle vara den med djur i trädgården.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.