AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast DM PRO är ju inte behändig formfactor till skillnad från mikrotik ovan som är ganska liten utan sina rack-öron. Och du får inget för den större formfaktorn på DM PRO heller.

[bild]
Man får ju en inbyggd nätdel, bara den fördelen väger ju upp mot ditt val av burk.
 
X xLnT skrev:
Man får ju en inbyggd nätdel, bara den fördelen väger ju upp mot ditt val av burk.
Bättre med en liten formfaktor. Kan man tex driva den från POE
 
Kanske herrarna (igen) skulle hålla sig till trådens ämne. Tack.
 
  • Gilla
possum77 och 6 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bättre med en liten formfaktor. Kan man tex driva den från POE
Ja, om den matas från en POE-switch med inbyggd nätdel ;)
Men en extern nätdel i en grendosa ser ju så inget roligt ut. Löst liggande enhet bidrar ju också negativt,
Men det är klassisk nätinstallation hos många.
 
BengtH BengtH skrev:
Kanske herrarna (igen) skulle hålla sig till trådens ämne. Tack.
Jag trodde detta var en annan tråd där man visar sitt hemnätverk :) Jag kom in från senaste bilderna bara.
Ja, för konceptet off-topic är det nog ingen som glömt :)
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Hittade dessa skivor helt bortglömda i ett skåp…får bli att lägga någon timme på att slakta fodralen, för att lägga in dem i korrekt genre & namn-ordning i CD-albumen:sweat::)
Samlingsbild av olika musikalbum i CD-fodral, staplade, inkluderar blandade genrer och artister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Vet inte om det finns kvar, men mellantinget med ”rökbås” såg jag senast för en tio år sedan när jag konsultade på en myndighet här i landet. Stod i ett trapphus där folk kunde gå in och blossa på.
Psyket i Kstad har rökhörna/bås fortfarande. Fast de är ju inlåsta så man kan väl förstå att de har rökbås för instabila människor som kan slå ihjäl nån för lite abstinens.
 
  • Gilla
tensiden
  • Laddar…
Hittade denna när jag röjde lite.

Ölburk märkt "Special II Beer", blå etikett, korn och humle, text om Norrland, står på sandig yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 5 till
  • Laddar…
B bakterie skrev:
Hittade denna när jag röjde lite.

[bild]
Inte "öl" utan "beer". Fanns det andra special än Special II och vad var grejen med det?
 
B bakterie skrev:
Hittade denna när jag röjde lite.

[bild]
Minns ni deras reklamslogan: "Säg till om öl!"
 
tensiden tensiden skrev:
Inte "öl" utan "beer". Fanns det andra special än Special II och vad var grejen med det?
Om jag minns rätt fanns det Klass I, lättöl. Klass II, mellanöl och Klass III, starköl. Men jag kan ha glömt att minnas rätt.
 
Roga1337 Roga1337 skrev:
Hittade dessa skivor helt bortglömda i ett skåp…får bli att lägga någon timme på att slakta fodralen, för att lägga in dem i korrekt genre & namn-ordning i CD-albumen:sweat::)
[bild]
Många guldkorn från tonåren och framåt där. :cool:(y)
Shamen, Cpt Hollywood Prj, Ace of Base, KLF...
 
  • Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Klass II var folköl, mellanöl var IIb. Det var en romersk lista i dåvarande alkoholskattelag som specificerade olika skatt för olika starkt öl som låg bakom klassificeringen.

Som jag minns det var alla starköl 5,6 %, för det var så starka de fick vara, på samma vis som folköl fortfarande är av exakt en viss styrka av skatteskäl.

Kulturskymning. Trevligt att vi nu lever i en lite bättre värld.
 
  • Gilla
Myckling
  • Laddar…
Mikael_L
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Som jag minns det var alla starköl 5,6 %, för det var så starka de fick vara, på samma vis som folköl fortfarande är av exakt en viss styrka av skatteskäl.
Och det förklarar väl vurmen och snacket om Danska elefantöl med sina fantastiska dryga 7%, som fulimporterades och smygdes med i stugorna (eller kanske stolt visades upp - kolla, nu har jag lurat staten!!!)
(Ja lite som peppes bodega med sprit i vinflaskor, i sällskapsresan)

Ja all denna alkoholpolitikens skräpkammare har man ju lyckligtvis nästan glömt ...

Man kan ju även skumma denna sida, inte så dumt när vi nu promenerar i minnets glömda lunder och alléer.
http://faktoider.blogspot.com/2019/04/om-elefantol.html
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Hittade dessa skivor helt bortglömda i ett skåp…får bli att lägga någon timme på att slakta fodralen, för att lägga in dem i korrekt genre & namn-ordning i CD-albumen:sweat::)
[bild]
Jag hade glömt att jag ordnade dem i färgordning när jag hade många skivor.. det retade livet ur många.. :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.