U
----Avslutad---

Den här veckan har du chansen att vinna en snygg och hållbar odlingslåda från Rostikt.se.

Rostig kantad blomlåda med dahlior och lavendel mot grus och vit vägg.
Odlingslådan är tillverkad i cortenstål och har måtten 120x75cm. Höjd 40cm.

Att odla grönsaker i pallkrage och upphöjda odlingsbäddar är ett enkelt och bekvämt sätt att odla och passar alltifrån nybörjaren till trädgårdsmästaren. Jorden i en upphöjd odlingsbädd värms dessutom upp snabbare så att odlingssäsongen förlängs.
Rostikt.se tillverkar och säljer hållbara produkter av hög kvalitet i trögrostande cortenstål till din trädgård. Alla produkter tillverkas för hand i Sverige!

Tävla såhär:
  1. Följ @rostikt.se på instagram
  2. Berätta vad du kommer att plantera/odla
  3. Besvara frågan:Vilken tjocklek är det på cortenstålet i denna odlingslåda?

Svaret hittar du här.

Vinnaren utses fredagen 21/4.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Rostikt för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Husfixaren19 och 3 till
  • Laddar…
J
Jag skulle odla örtkryddor i den, såsom timjan, rosmarin, salvia, oregano, gräslök..

Den är tillverkad i 3mm tjock cortenstål.
 
Jag tror att jag skulle plantera mina dahlior som jag just nu förkultiverar hemma i vardagsrummet.
Tjockleken på stålet är 3 mm
 
Följer på instagram! Om jag vinner så får jag en anledning att köpa ännu fler dahlior . Tjockleken på odlingslådan är 3 mm. Håller tummarna
 
Jag skulle vilja ha tulpaner i lådan på våren och glada ringblommor som växer upp runt de överblommade tulpanerna på sommaren. Har haft en sådan tidigare men flyttat från gården där den lådan stod.. Plåten är 3 mm tjock.
 
Dottern ska göra odlingspremiär och hennes solrosor behöver en fin låda att växa i. Jag tänkte också samplantera med vacker och god gurkört.
Plåten är 3 mm tjock
 
Tjokleken är 3mm :)
Jag anlägger köksträdgården just nu och palkragen skulle passa perfekt till lite aromatiska örter!
 
1. Följer på instagram. :)
2. Jag skulle fylla den med massor av blandade olika färgstarka tulpanlökar så det blir ett färgsprakande konstverk under våren. Denna snygga höga pallkrage hade löst mina problem med harar som alltid knaprar på mina tulpaner. Sen hade jag även planterat rosor, dahlia, blå hänglobelia och min favoritblomma zinnia som tar över blomningen när tulpanerna vissnat. Då blommar det i pallkragen under väldigt lång tid, och jag kan njuta av blommor länge, blommor gör mig glad.
3. Den är 3 mm
 
Jag skulle odla jätteverbena i en pallkrage av coretnstål. Rjockleken är 3mm.
 
Jag skulle odla jätteverbena i en pallkrage av coretnstål. Rjockleken är 3mm.
 
Jag kommer att odla grönkål, rödbladig målla och sallader i den fina pallkragen.
Tjockleken är 3mm.
 
Följer @rostikt.se nu !
Jag skulle välja att samplantera höstanemon, med perovskia Blue Spire och nåt silvrigt, tex silverarv i odlingslådan. Tror det skulle kunna bli en fin mix som står långt in på hösten på min lilla odlingslott. Då skulle alla som promenerar förbi där få njuta av allt det fina
Tjockleken på cortenstålet är 3 mm.
 
Följer :)
Om jag hade vunnit, skulle jag plantera smultron och blåbär med min 3-åring och plocka bär till frukost och mellanmål. Gjorde detta för vi bodde förut och han älskade att springa ut till lådan så fort vi kom hem. Tjockleken på odlingslådan är 3 mm.
 
1. Följer på instagram!
2. Kunna ha lite blommor i trädgården som går att flytta när hela alltet ska grävas upp för dränering
3. 3 mm!
 
Blandade dahlior och svarta petunior.
3 m m
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.