Jag tror inte Atmos i sverige är så intresserade av att hantera garantianspråk på en panna som är direktimporterad. Dessutom så är ju DC32GS en panna som dom inte ens säljer.

Om jag får några problem så får jag kontakta kotly i Polen som jag faktiskt köper ifrån.

Ett visst risktagande alltså, men no pain, no gain...

Mvh Ulf
 
Den som är orolig för betalning kontra leverans kan ju ta en del av besparingen och ta en turistresa till Polen, med släpkärra efter bilen.
 
Hur har det gått?
 
Väntar spänt på leveransen från Kotly, grejorna kommer troligen i mitten på nästa vecka...

mvh Ulf
 
Idag fick jag hem pannan, laddomaten och en termisk ventil, (SYR-variant av märket Watts). Det enda som har strulat med leveransen är att Schenker i malmö inte kunde skriva en fraktsedel med rätt telefonnummer på...
Grejorna stod pga detta nästan en vecka på fraktterminalen i Bromma - en hel evighet när man har pröjsat i förskott!

Kotly.com har skött sig oklanderligt och fick till och med iväg grejorna ett par dagar tidigare än dom hade lovat.

Jag återkommer nog med en ny tråd gällande installationen. Nu ska jag baxa in den i det nybyggda pannrummet...

/Ulf
 
  • panna_1_small.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra gjort!!

Nu kan vi andra följa efter och spara tiotusen utan att oroligt ligga vakna på nätterna.

Var grejorna väl emballerade?

Berätta gärna om dina intryck av GS pannan, som jag tycker verkar lockande.
 
G
Coolt.Skönt att du slipper betala rörpularn en massa klöver för att han säljer pannan till dig.
Hur blir det med garantin då.
Tror väl inte att svenska Atmos gillar detta.
 
Garantibeviset var ifyllt av Kotly, se gärna tidigare svar i tråden.
Grejorna var lite halvdant embalerade, pannan stod fastskruvad på en pall med lite packmaterial runt om.
Inga transportskador dock.

Har nu baxat in den i pannrummet. Gick rätt smidigt så länge som jag kunde använda ett spakblock och dra med.
Finliret var först helt omöjligt att fixa. Pannan satt som fastgjuten på betongen. Det gick som tur var bättre när jag testade att lägga lite plåtbitar under pannan för att minska friktionen.

Intryck av själva pannan tar det nog lite tid innan jag kan delge, har en hel del installation kvar innan det är dags för första brasan.
Än så länge vet jag bara att den är blå och grå och ganska tung...

Fö blir nog inte någon rörkrökare rik på mig alls, tänker göra hela installationen själv. Just därför passer det bra att importera själv, jag behöver inte ha besvär med att hitta en installatör som kan åta sig jobbet utan att få sälja pannan.

Mvh Ulf
 
  • emballerad_panna_small.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hmm,
den emballeringen och den pallen inbjuder ju till transportskador, det får man nog ta med i kalkylen. Tack för bilden!
 
uaj64 skrev:
Finliret var först helt omöjligt att fixa. Pannan satt som fastgjuten på betongen. Det gick som tur var bättre när jag testade att lägga lite plåtbitar under pannan för att minska friktionen.
Finliret på min panna (500 kg) löstes medelst kofot och två (typ) 4 mm rostfria runda stänger.
 
Tråkigt att jag redan har köpt en från min rörkrökare och fått hem den.. men inte in i Pannrummet än.

Min embalering var klanderfri.. och som jag kan se det kommer den direkt från Tjeckien. det står på all tejp mm. Tillverkarens namn.. ??& Son.. Bra embalerat på en 120x90 pall.

Konstigt att dom embalerar om i Polen.

Mvh Rodge.
 
uaj64 skrev:
Garantibeviset var ifyllt av Kotly, se gärna tidigare svar i tråden.
Grejorna var lite halvdant embalerade, pannan stod fastskruvad på en pall med lite packmaterial runt om.
Inga transportskador dock.

Mvh Ulf

Så va min nibe paketerad då den kom från dahl oxå...
 
uaj64 skrev:
Fick slutgiltiga fraktpriset idag och har nu skickat iväg 2691 EUR till Kotly, får väl hoppas dom skickar nåt tillbaks också...

Bör ha grejorna hemma om ca tre veckor, återkommer med info!
Uaj64 jag har skickat dig ett privat meddelande för ett tag sedan. Har du möjlighet att svara?
 
Rodgeman skrev:
Tråkigt att jag redan har köpt en från min rörkrökare och fått hem den.. men inte in i Pannrummet än.

Min embalering var klanderfri.. och som jag kan se det kommer den direkt från Tjeckien. det står på all tejp mm. Tillverkarens namn.. ??& Son.. Bra embalerat på en 120x90 pall.

Konstigt att dom embalerar om i Polen.

Mvh Rodge.
Har du köpt en GSE-panna?
Hälsn
 
De emballerar inte om i Polen. Så där såg min pannan ut när jag köpte den genom atmos sverige.

Om du köpte en från tjeckien och den var bättre emballerad så beror det på att de emballerade den bättre i polen.

Fint att det gick bra. Vad köpte du för model?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.