hsd
Tidigare var det stor skillnad men numera är det likvärdiga, förr för länge sedan gick det 2 biltema belägg på ett original
Men för ett par år sedan köpte jag biltemabelag och dessa var bra, så min erfarenhet säger att det är ingen större skillnad (för normalbilister)
 
  • Gilla
Unikt namn och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Tidigare var det stor skillnad men numera är det likvärdiga, förr för länge sedan gick det 2 biltema belägg på ett original
Men för ett par år sedan köpte jag biltemabelag och dessa var bra, så min erfarenhet säger att det är ingen större skillnad (för normalbilister)
Nu är det faktiskt länge sedan jag hade Biltema belägg men sist jag hade det så hade jag det på frambromsarna. Jag bytte belägg 3 gånger på bakbromsarna innan Biltemabeläggen behövde bytas. Dock så hade jag aldrig orginalbelägg.
 
N Niq skrev:
Nu är det faktiskt länge sedan jag hade Biltema belägg men sist jag hade det så hade jag det på frambromsarna. Jag bytte belägg 3 gånger på bakbromsarna innan Biltemabeläggen behövde bytas. Dock så hade jag aldrig orginalbelägg.
Om man har hala belägg håller de säkert länge men bromsar dåligt...
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Använde Biltema belägg när jag körde banracing. De bettade riktigt bra, tog slut fort och dammade satan.
Men prisskillnaden vägde upp, man fick 6 par klossar på Biltema mot ett par riktiga grejer.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
...tror det beror lite på vilken bil det handlar om också. Vissa av Biltemas belägg är säkert ok, andra mindre roliga.
 
Michelin vs Toyota = perfekt.
Väl känt att Michelin gör däck av högsta kvalité och nu pratar jag inte om egenskaperna, utan kvalitén på själva däcket.
Förr när man regummerade, användes nästa bara stommar från Michelindäck, och de kunde regummeras upp till 6 gånger om inte stommen var skadad.
Michelin tillverkar även plåtfäljar som brukar vara osannolikt raka, kollar man noga finns en liten plåtbit svetsad 180 grader från ventilen, det är för att balansera upp den.
Även Toyota gör grejer med förstklassiga toleranser.
Bytte däck i kväll på särbons hjul, Michelin på original Toyota alufäljar sen bilen var ny.
Inget hjul hade nån balansvikt !!!
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Hur risiga är bromsbelägg från biltema jämfört med orginal eller typ mekonomen ?
Borde byta mina och tänkte att det blir ju smidigt att göra när sommardäcken åker på nu i helgen.
 
Isakare Isakare skrev:
Använde Biltema belägg när jag körde banracing. De bettade riktigt bra, tog slut fort och dammade satan.
Men prisskillnaden vägde upp, man fick 6 par klossar på Biltema mot ett par riktiga grejer.
En kompis körde bana med Volvo 240 för mååånga år sedan(9h tror ja det hette), de var tvunga att handla klossar på Biltema pga. haveri eller vad det nu var. Klossarna höll ett varv :O
 
K
En bil kom med skivor och belägg från biltema när jag köpte den. Rätt va nyligen bytta då. Jag körde i 3 år med dem grejerna fick sedan byta belägg bak tror jag det var. Och jag bromsar väldigt mycket och körde väl ca 8 mil om dagen 4 dagar i veckan som minst med den. Tyckte Biltemas grejer funkade bra. Jag satte även dit 2 st biltema bromsok på den och dem funkade bra i iaf 2 år innan jag sålde den
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
K Krux skrev:
En bil kom med skivor och belägg från biltema när jag köpte den. Rätt va nyligen bytta då. Jag körde i 3 år med dem grejerna fick sedan byta belägg bak tror jag det var. Och jag bromsar väldigt mycket och körde väl ca 8 mil om dagen 4 dagar i veckan som minst med den. Tyckte Biltemas grejer funkade bra. Jag satte även dit 2 st biltema bromsok på den och dem funkade bra i iaf 2 år innan jag sålde den
Som ofta med biltema så är nog kvaliteten otroligt varierande. Vissa saker är faktiskt skitbra och andra usla. Jag har köpt bromsgrejor på biltema, men kan jag hitta oem märken inte alltför mycket dyrare så köper jag det på saker jag bedömer är bra att de har hygglig kvalitet...
 
Äntligen fick jag tummen ur och göra en grovrengöring efter vintern. Provade dragon's breath för första gången, trodde att det skulle lukta satan med tanke på namnet, men vilken besvikelse + gillar nog Fallout bättre. Så fick bli en påskreabeställning från www.Arcticlean.se

Fallout visar tydligt hur dåligt man ska må iaf. :seenoevil: (edit: flyrostborttagare)

AJFCJaU8U2lHAuQ9HCPU78Mogvf2EXUhezASVmqbaO3awhJEONDzy8WFFovmXWyW8onMSGDcX_zFVeTAOLQ0r8GcZHJ7RrgRCkMMguJMd3ElqC3YY9qQp3DkPSIpMf5YgrSwXQr19kCHccxWlSo2tcwEo9wfRKjZ5lpEXn3UbJWCh4NT9MocstcBHbo6IsdQy-b9CUqyz67Y_RRnxWRhAL6jIe-U6W2plzHL0tm6AsWXWSNcjvD9bvkNi7WEEZmtMiPFSkrwVbmGcd13yF_5-twlpJU2OO-wJYRHriAj6tLBIUijUjInS8eXj5CzT99j19rmXhlZNDTi37XNLIF7EkkhjgjSdSckg4NM1_LSxkwm_7R8j2ncDRjAPEzG01mpTKgVNDfdN4ludaHJw9PnYKYdNdwMWZiltcjkEkpAVd9DaUhhw8vGDHkFntB3LCLn7LU1nzp8ENWeWLH1l3pmuR7vnA5rMsIwGB4vxp9hq2pfwB2BasGlqGY3G0sCcZEPwJvBTaSGaBBd7PBI4dHTMafk_WMIFaM3iZ3Bi334AKSAsBVsr3R42YEJE7bLT_5cYLXMDCPm3oXqYt4EPfy4X2zrAyvQfklK8UdxRSLhR8YtIwtQOjcr7DgV-wjC5iy_irTzLCQJPNHK9qs9RNah9aJEUOOAM_LRkyd3-D_P4JaP-IJmtOHQPqyDc8FsbtprKGZOCSCEVG_fPF9vQ4yKTHTsnV8F_Qc-WARJwgDSucp0sGHslkulC7Tg5yynCxut6eIy2VR3PXR89C0fARy4VNjG3m4oKXiulNA4LC4ayMcGskEYQ82Knn8e6GfdGYbxTuPqWNjwZmNBRXMOiRM78V0zupMasEMypc_uvj4Vo49koxCw46kqU66nzOmn_hibgxwSSLYgqO-xNGKATFcuhqphdZb7PFLWGHY_IVbU1w8dmssu87x2pI6VspYyHXuzIhgBN3HfndIvqv_kE3RqNAcjUdzDRV6IWDKyIEo=w703-h937-s-no

Skumtvätt är en annan grej jag tycker fungerar bra som förtvätt, jag verkar inte ensam om man läser kundernas lovord
https://www.autodude.se/sv/produkt/fortvattsmedel_king_carthur_control_snow_foam

AJFCJaWU_H-h18tx0DzGDiz9le6BQ3HOUZ6vFUEhFClI8okY-nLuF9ef6gT1nw3CfCUo9uDqNwG48_ARB5U3nHm1GrknlTk1VYXKPQMSHIqq0bbHc93K_1qGVXR_escMsa2j7z8ORdnoL776zdUHXXUv8bf4bes2Tpb5cNxAhF0y7eIk-Jry6hgYHSa1dCThN8dA5NCK6Ktc57GrK5_vBUJgVEFCjE2NBbK8PX2ohESND3Nagg06Z9NlIj9MZV5Pkz0053UL7NL9YF9uAGWqbQFxs6grZRgvHzozaEvee1qP8id59FumB9lch0Ee-9Ig12m_hpfp9uzfkbdCyaPuWgu-ErDoQT5R2AgoWXf9vugX19_AEIW_-p_fwNXS93JktFNvO2Tcrzr8DZds057ptAEO3fVmhUq3AkjZsZ4GURnFIkXvTIVHV-yYxlum2Tl5I7cXMvuF6npXRkXPtxlwxGz33G8kvQuHsNO7_GDlcPrUg5DEKE7JnpopkZu3vYgjQ8Kmx3iG8SeMs3oUA_UiOFfJQJwiUmMljqQTk-q458nNwGSKYj3QYnD1zJecww9UGRSOk3GMjXPn9ixggkw_T49bmoMwTtOTw5TQ3SUFYUSCapf2d57IxFOBJbRuoZ6wSRERoXgkmWY7RbH5sqCcoiVf5dgZr1X59RoRa3fnYgD6vqnii8RG_B7IHF6u3oNHpXyUn8KhBqT_hlElwEBlgTG6Ejbp6TrVsDxU45MVkNHiaIe0UOUw57_MaME6wZZqE4BK8krWldXQtWG3jvzJOWBLz0Anli8UjP7aa_LtxZqZ6_ocCFJIrZvZdjIlmHDESn4L9YcpnOH20-PdB3Z5LOYJ5Py-PXdBsYDxdzHKCTjRAmXuyR5LlNAR5FxURHePyHKIt-sIuf6yotjA-cxIrfdJh6pxT9eWVl9IhXpYY2Svlo0zniPSBTKq1PnZpa8Xc_189R0DZ9t_qbKgqyjNFnnzfgT4Yw5Q8e6o1Tw=w1250-h937-s-no

Provade ett nytt shampo som lukta bubblegum, var väl ingen aha upplevelse mer än doften då kanske :thinking:

Avsluta med Arcticleans Speed Coat :cool: (började ju såklart med en tjärborttagare :oops:)
 
  • Gilla
Myckling och 2 till
  • Laddar…
Lagt på nått lackskydd jag hittade i garaget ( bilen redan rengjord tidigare i veckan) Sonax Shine & Protection.
Enkelt lägga på, en liten svamp var med i förpackningen, och enkelt att polera upp, typ bara torka av, med en medföljande microfiber trasa.
Får se hur länge det håller.
Att jag använder Sonax är för att jag köpte 2 stora kartonger med Sonaxprodukter för 1000:-
Alla har tysk text, så jag får googla på produkten och kolla vad det är/hur man gör.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Bilen i en rörig verkstad reflekterar omgivningen på sin skinande kaross.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hapazard och 8 till
  • Laddar…
Fallout lät intressant, visste inte om att sånt fanns att köpa. Gjort egen blandning med vatten & fosforsyra förut då jag tagit bort rost på bilen.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Fallout lät intressant, visste inte om att sånt fanns att köpa. Gjort egen blandning med vatten & fosforsyra förut då jag tagit bort rost på bilen.
Skall tilläggas att jag är redigt novis i området, är ett-två steg (hur långt det nu är) ifrån bensinmacksprodukter. Så lyssna inte allt för mycket på mig :oops:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.