Husägaren bad arkitekt Anders Berensson att rita “något häftigt”. Det löste han genom att dubblera fasaden mot gatan och sätta ett torn i mitten – huset fick en uppgradering till ett modernt slott.

Du kan läsa artikeln här: Slott Natt och Dag – modern tillbyggnad som smälter in?
 
  • Haha
perror och 1 till
  • Laddar…
E
Snyggt!
 
Det är inte ett försenat aprilskämt?
 
  • Gilla
Enolf och 20 till
  • Laddar…
Tänkte detsamma… jisses.
 
  • Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Jag med. Det där var... Obeskrivligt.
 
  • Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Mats-S
Det var bland det fulaste jag sett på länge. Trodde liksom andra att det var ett aprilskämt först, var tvungen att kolla dateringen på artikeln.
Hur kan man få bygglov till det här eländet, när samtidigt andra nekas bygglov för att huset inte smälter in i miljön. Det här huset platsar möjligen på Gröna Lund :rofl:

... stackars grannar som ska se eländet varje dag ... :sweat:
 
  • Gilla
  • Älska
Enolf och 14 till
  • Laddar…
Det hade varit så mycket bättre med lite symmetri. Nu är det ju inget som matchar mellan gavlarna; takvinklar, bredd, fönstersättning osv.
 
  • Gilla
  • Haha
Joakim654 och 4 till
  • Laddar…
Jag reagerar mest på att de extremt uppenbart datorframtagna bilderna kallas "foton". Men jag är väl gammal... :rofl:
Men huset tyckte jag var rätt fräckt. :giggle:
 
  • Gilla
deetee och 4 till
  • Laddar…
Undra vad ägaren fick betala arkitekten för att rita/ta fram förslaget? Känns ju lite som att arkitektuppdrag är lite väl dyrt för att bara göra det utan att sedan gå vidare med projektet. I synnerhet när det var en så stor och omfattande tillbyggnad/förändring
 
sysmali
Fick lite legovibbar. Men....kul med annorlunda. Kanske aningen svårsålt då jag anar att köpkretsen inte är stor.
 
  • Gilla
quispiam och 1 till
  • Laddar…
Baksidan var cool, men framsidan var hemsk.
 
  • Gilla
perror
  • Laddar…
Missade att huset aldrig blev byggt:D
Kan det varit enbart en PR-grej från arkitektfirman?
 
  • Gilla
Fartland och 2 till
  • Laddar…
Aj! Mina ögon. Smärta!

Försenat aprilskämt var även min första reaktion. Den enda dag på året då detta platsat.

Vet en arkitekt/arkitektfirma jag aldrig ska vända mig till om behov uppstår.

Knappast någon positiv PR. Möjligtvis ett exempel som kan rivstarta en diskussion om arkitektur..., eller ett första utkast till konceptstudie?
 
  • Gilla
Enolf och 3 till
  • Laddar…
Sorgligt att det.kan bli så där fult.
Arkitekten borde skämmas
 
  • Gilla
Enolf och 2 till
  • Laddar…
Jag är kluven... Skulle vilja se hur huset ser ut nu, hur mycket de förstör... Men tycker det är lite häftigt förslag! Hade velat haft lite större fönster dock.
Men det lär ju aldrig bli byggt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.