Den verkar ju höra till dom billigare som annonseras ut. Ser ju ganska eländig ut inuti men ska man bara köra saker med den så går det ju bra. Såg ju inte så rostig ut på bilderna men med min begränsade erfarenhet av dom där så brukar dom vara ganska rostiga. Men det gäller väl alla gamla japanare.
Vad är skatten på en sådan?
 
Jag har letat efter en 80 tals pickup av japansk modell som ett projekt, att jobba med på fritiden, med långsiktigt mål att renovera den och eventuellt en egenhändig EV konversion med typ nissan leaf motor.

Egentligen känns det som jag borde satsa krutet just nu på att förbereda verkstaden osv. men då man hittade en bra kandidat så börjar det rycka i vill-ha tarmen.

Skatten är säkert dyr, men den blir nog att stå avställd stora delar av året, varvar mellan yarisen och denna gissar jag.
 
Här i Sverige hade den varit skattebefriad, är det annorlunda i Finland?
 
Ja definitivt!
 
DennisCA DennisCA skrev:
Jag har letat efter en 80 tals pickup av japansk modell som ett projekt, att jobba med på fritiden, med långsiktigt mål att renovera den och eventuellt en egenhändig EV konversion med typ nissan leaf motor.
...
Har du sett dessa kit? Säkert dyrare än en krockad Leaf men ska funka med fyrhjulsdrift.

https://swindonpowertrain.com/products/hpd-l/

/M
 
Nä jag hade inte kollat så noga. Detta med EV är nog en 2-3 år borta som bäst ändå. Men det jag sett mest av är denna youtube serie av en i Replot (bor inte långt söder om replot) som bygger med en Leaf motor som han köper från Norge, lär finnas många där att köpa billigt:

 
  • Gilla
mvh
  • Laddar…
GHHHHAAAA igen.
Dacian behöver en ny multirem, bilen har AC.
Mekonomen hade en rem av guld av priset att dömma, uppgiven längd 1605 mm
På nätet finns massa remmar av olika fabrikat "För bil med AC" 1605 mm
Autodoc har typ 20 olika fabrikat varav 19st 1605 mm för bil med AC
De har även 1 rem med måttet 1570, där står inget om AC, bara från årsmodell 02/14, alla andra remmar står från årsmodell 2012-2018.
Jag beställer en rem från Skruvat, de har 4 olika fabrikat, alla 1605 mm (sökt på bilens regnummer) och de kan leverera på 2 dagar.
Fick remmen idag, den var för lång, jag skulle haft en 1570 mm :mad:
Haft bilen i garaget över en månad nu pga försenade delar. Åker till Biltema i morgon och köper en PK6 1565 och hoppas att den går på, och får byta remmen till rätt senare. Det ska egentligen vara en PK7 rem (7 ribbor) men den 6a borde väll hålla nån vecka tills rätt dykt upp.
Vägrar betala 4 ggr priset för en rem på Mekonomen.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
hsd
Kolla mekster.se
 
Två nollor för mycket
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Tror du inte den där har proveniens som antikhandlarna brukar säga?

Dvs dokumenterad historik av att gått på raggen sen 70-talet?

Annars är det ju bara löjligt.. :crysmile:
 
galento
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tror du inte den där har proveniens som antikhandlarna brukar säga?

Dvs dokumenterad historik av att gått på raggen sen 70-talet?

Annars är det ju bara löjligt.. :crysmile:
Ja historiken verkar vara viktig för en del , men det är svårt att fatta prisbeloppet.
Uppkapat tak på denna också , men som du skriver priset är ju löjligt :crysmile:
 
Är väl prissatt av nån som inte vill sälja :thinking: men kanske ”tvingad” att annonsera för husfriden ;)
 
galento
Känner till sådana bilar som sålts i denna prisklassen så köpare finns.
 
Unikt namn
Hur risiga är bromsbelägg från biltema jämfört med orginal eller typ mekonomen ?
Borde byta mina och tänkte att det blir ju smidigt att göra när sommardäcken åker på nu i helgen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.