Ja - de har även trädgårdspaviljonger med plåttak och bioklimatiska pergolor.

Jag och min sambo skulle gärna vilja vinna pga att vi inte kommer hinna fixa ett bra solskydd i sommar. Detta är andra sommaren i vårt hus och denna sommar skulle vi fixa cykelparkering, hemmabyggda planteringslådor för grönsaksodling och mysig sittplats som är skyddad för sol. Men jag kommer vara höggravid i sommar och eftersom vi bor i Norrland är sommaren kort så kommer inte vi hinna allt.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar: Ja - de har även trädgårdspaviljonger med plåttak och bioklimatiska pergolor.

Motivering:
Lagom till det blir vår
Då kommer nog jag nog fälla en glädjetår
För då kommer vår lilla son
Man vill ju om honom vara mån
Därför kommer vi behöva lite skugga
Vi kan sitta där under och på maten tugga
Samtidigt som vår lilla knodd vilar
Men ändå lite ljus ner på oss genom pergolan strilar


/Jocce
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Svaret är ja!

2. Förr var jag en soldyrkare men med åren har jag alltmer uppskattat att vara i skuggan. Men när solen öser ned så finns det ingen skugga att få på vår tomt. Den är solindränkt och det blir varmt som i öken. Alternativet är att antingen stanna inne, vilket inte är så kul, eller att ta cykeln eller bilen för att åka iväg till skuggigare och svalare platser. Den här skulle bli räddningen på många sätt och vis. Förutom att kunna hänga ute i skuggan så blir den en fantastisk plats att kunna erbjuda vännerna på lite bekväm samvaro utan att de förgås.
 
U
Då var tävlingen avslutad! Ni är verkligen många som velat vinna denna fina paviljong och juryn har haft ett tufft jobb att välja ut en vinnare bland alla fina motiveringar.

Den lycklige vinnaren är ...*TRUMVIRVEL* : @Harald Blåtumme med inlägg #14 :D. Stort grattis till vinsten!! Vi hoppas att paviljongen ska bidra till många härliga stunder i trädgården.
 
  • Gilla
Charlotta J och 6 till
  • Laddar…
Undrar bara vem som var lycklig vinnare
på paviljongen
 
Ekica Ekica skrev:
Undrar bara vem som var lycklig vinnare
på paviljongen
Det står bokstavligen i inlägget ovanför ditt....

(Harald Blåtumme)


/Jocce
 
  • Gilla
Ekica
  • Laddar…
Ja det var verkligen en trevlig överraskning, tackar för vinsten! Hoppas den här konstruktionen visar sig hålla betydligt längre än tidigare tygtakskonstruktioner. Givetvis ska man ha i minnet att det inte är en permanent lösning som kan stå ute när det stormar och snön bygger upp last men det löser sig på något vis.
 
  • Gilla
AnnaMaria och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.