Unikt namn
Har du redan betalat?
Jag hade bett dom åtgärda detta. Ser ju superkonstigt ut.

Vi lade nyligen fiskben och vi fick inte sådana tydliga färgskiftningar.
 
Ser väldigt ojämnt lackat ut, missat rolla vissa sträckor och då blir det såhär att det ser ut som ränder och fläckar i olika nyanser för att det är mindre eller mer lack.

Hade inte godkänt
 
Vilken lack har använts?

Berger & Seidle Flexprimer + 2KPU Natural white på toppen?
Pall-X Zero?
Loba InvisibleProtect?

I övrigt är det Hørningstav Select
 
Jag oljar/lackar parkettgolv då och då , samt att jag till yrket bygger matbord av ek.
Ytbehandlingen är samma på golv & bord i mitt fall
Dvs Osmo hårdvaxolja som är snabbtorkande.

jag hävdar nog att det inte överlappat korrekt vid strykningen & att flammigheten går att räta till med en strykning till.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Amatörer! Har du pratat med dom? Har du betalat?

Kan gå att polera bort för att få lite jämnare resultat, men det borde företaget som gjort det kunna svara på om de vill försöka istället för att lacka om.
Nej, det går inte att polera bort fläckarna.
 
Myx0x3 Myx0x3 skrev:
Vilken lack har använts?

Berger & Seidle Flexprimer + 2KPU Natural white på toppen?
Pall-X Zero?
Loba InvisibleProtect?

I övrigt är det Hørningstav Select
Om golvet är Hørning bästa fall natur sortering. Select säljer de inte just nu.
 
AndreasLarsson89 AndreasLarsson89 skrev:
Lite samma resultat för mig när vi gjorde det själva. Uppstår på grund av överlapp mellan lagren som göra att det blir lite ljusare. Vi valde matt-lack, så då kan man inte polera bort det heller.
Samma sak hos oss. Den matta lacken vi har i vårt kök gav samma resultat som trådägaren vid överlappning. Den halvmatta vi har i vårt vardagsrum gjorde det inte. Vi använde tre stjärnors produkter.
 
  • Gilla
AndreasLarsson89
  • Laddar…
Nyfiken i en strut frågar vad kostade parkettgolvet per m2? Funderar skarpt på att lägga in i mitt hus.
 
När jag lade golvet så sänkte jag temperaturen till ca 13-15 grader i rummet.
Det är väldigt bra när man lackar så torktiden blir lite längre o hinner flyta ut för det är väldigt vad det torkar snabbt, så snabbt så det är tom svårt att lappa när man rör sig över ett så stort golv.
Jag var inte beredd på det o fick jobba snabbt.
Hade jag haft 22grader eller varit sommar så hade det nog resulterat i sånna ränder som du fick. Bona mattlack
 
  • Gilla
Putte G... och 2 till
  • Laddar…
Stormen Stormen skrev:
När jag lade golvet så sänkte jag temperaturen till ca 13-15 grader i rummet.
Det är väldigt bra när man lackar så torktiden blir lite längre o hinner flyta ut för det är väldigt vad det torkar snabbt, så snabbt så det är tom svårt att lappa när man rör sig över ett så stort golv.
Jag var inte beredd på det o fick jobba snabbt.
Hade jag haft 22grader eller varit sommar så hade det nog resulterat i sånna ränder som du fick. Bona mattlack
Till Bona kan man köpa sk. fördröjare (Bona Retarder) tillsats som hjälper rätt mycket. RF har mer betydelse än temperatur och lacken gillar inte direkt solljus heller.
 
Måste bara tacka allas engagemang här!! Otroligt uppskattat!

Med vind i seglen från er tog jag ett möte med byggherren först på telefon och sedan fysiskt. Det finns även några andra saker som behöver åtgäras så jag var minst sagt tydlig i mina krav.

Han var enig i det hela och har gett oss sitt ord att detta ska åtgärdas och att resultatet ska vara fullgott.
Det går att formulera sig på ett helt annat sätt när man har självförtroendet. Däremot kommer jag aldrig rekommendera deras golvläggare till någon annan, den saken är säker!

Vi har betalat en del, men inte allt och kommer hålla inne på en "rimlig" peng tills att detta är färdigställt.

Går det att anlita hantverkare där allt bra funkar och kommunikationen är bra, och har rimliga priser?
Skicka PM. Stockholm. Bra att ha framgent när något behöver fixas/byggas
 
  • Gilla
Putte G... och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.