HDS står för Hidden Decking System

Vårt nybyggda fritidshus är tänkt att få sitt efterlängtade trädäck under detta år. Det kommer att bli ett gediget jobb att få till det och det skulle förenkla jobbet och höja kvaliteten på slutprodukten avsevärt om vi kan få möjlighet att vinna detta kit!
 
  • Vit enplansvilla med grusgård, grått tak, genomtänkt dagvattenhantering, i nybyggt bostadsområde, dagtid, molnigt.
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
M
Svar. Hidden Decking System.
Tack för HDS! Vad kan hjälpa oss bättre inför ett stort altanbygge till vår och sommar!
Att få en flisfri altan för små barnbarnsfötter som skuttar och hoppar omkring, är guld värt!
Idyllisk stuga i skogen, med röda dörrar, fönsterluckor, och en växthusdel.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar:
HDS står för Hidden Decking System.

Motivering: planer på att bygga en ny uteplats och då detta vart perfekt får att få riktigt snygg trall.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
HDS - Hidden Decking System.

skulle vara kul att testa det
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
HDS står för Hidden Decking System.
Har en stor gammal altan som börjar bli ganska sliten. Skruvskallarna kikar upp här och där, plankor lämnar stickor i fötterna o sv. Ett nytt däck behövs och bra hjälpmedel också. Utvecklingen går ju framåt så den här vinsten vore underbar att få.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
HDS står för Hidden Decking System

Var på bygghandeln igår och beställde 380 lpm trall av hög furukvalite. Frågade då om dold fastskruvning, är det vanligt förekommande? Svaret jag fick var: Nej de flesta väljer vanlig skruvfästning. Känner mig dock lockad av ert system och det skulle sitta fint på en nylagd altan på 45 kvm. Jag blir er ambassadör på produkten i grannskapet och på nätet.

Med vänlig hälsning

Mats Stegenberg
Trollhättan
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
HDS står för Hidden Decking System.

I sommar blir det altanbygge! Vi river den gamla ruttna altanen och bygger en ny fin fräsch istället, samt passar på att bygga ut den något. Den blir c:a 70 kvm totalt och det blir första gången för mig med ett sånt här bygge. Altanen får bl.a. plats för jacuzzi, utekök och en dold madrassbox integrerad i altangolvet. 2024 är tanken att vi installerar en inglasad del i ena änden av altanen.

Till detta projekt behövs såklart ett trallmonteringsverktyg från HDS, så att altangolvet blir slätt, fint och utan skruvhuvuden!

M.v.h. Niklas och Charlotte i Stenungsund :)
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
HDS står för Hidden Decking System

Motivering:
I flera år har jag gjort skäl för mitt alias men efter att ha spenderat många timmar på forumet var motivationen på topp. När hustrun fick idén att lägga fiskbenstrall på balkongen var jag inte sen på att nappa. Det tog några försök att få till mönstret men skam den som ger sig. Med Essves HDS hade resultatet blivit mycket bättre. Med två balkonger kvar (och troligen även grannens…) kommer en vinst att komma väl till pass. Givetvis kommer jag dokumentera byggandet och dela med mig i forumet.

Skifferfärgad containervägg, oavslutat diagonalt trägolv, öppen dörr, ljusinfall uppifrån, byggprojekt eller renovering.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Hidden Decking System.

Hjälp Dina Strumpor (HDS)

Tänk att äntligen få chansen från start att bygga bort alla förädiska strump-förstörare. Att i kvällssolen faktiskt få njuta av en god dryck utan att sitta med en pincett och en gråtande duracellkanin som använt trallen som sin egen rallybana/fotbollsplan/parkourarena och ådragit sig stickor stora som tändved.
Eller bara det faktum att slippa använda kraftavtryck ihopp om att behålla tår-fördämmningar i klass med Hooverdammen för att man på vårkanten inte haft tiden och orken att lägga sig och plantera om alla uppstigande skruvskallar. Skruvskallar som likt vårblommarna, alltid letat sig upp och sökt extra solljus just den dagen då man snabbt ska ta några barfota steg över altanen. Att bli kvitt utsidans motsvarighet av lego-bitar skulle göra min semester!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar på frågan Hidden Decking System.

Motivering: Nu är det dags för det stora projektet trädäck/altan till vårt relativt nyinköpta hus december 2021), med pseudotvillingar (födda med 14 månaders mellanrum) så kommer snart 4 små fötter springa på en allt för torr altan så nu i år ska vi investera i en ny! Hade ju varit fantastiskt att dölja skruvarna för barnens små fötter och för våra ögon!
 
U
Då var tävlingen avslutad och det har blivit dags att kora en vinnare!

Idag blir kammar @Janus82 hem vinsten med inlägg #2 :giggle:. Stort grattis till vinsten och lycka till med altanen(y)!

Önskar alla en fin start på dagen och en härlig fredag:coffee:!
 
  • Gilla
Tummenmittihanden80 och 2 till
  • Laddar…
Hidden Decking System.
Detta är perfekt till mig! Påbörjat altanbygge genom att gräva ut för hand, behöver altan för att slippa gå direkt från lervällning in i huset, helt hopplöst att hålla rent inne när alla ska gå in i hallen med ytterskorna och hunden springer in och ut hela dagarna. Sedan vore det även trevligt att ha en altan så man har någonstans att sitta utomhus och umgås.
 
Hidden Decking System
Jag som professionell snickare - använder aldrig detta system!
Detta då det tar mycket längre tid och att jag inte kan motivera denna prisskillnad för min betalande kund.
Överbevisa mig om att systemet är så pass mycket snyggare/bättre...
..skicka grejerna, så lovar jag att återkomma med recenssion och utfall.

Halvdana lösningar är sällan bra...

Man med glasögon, skägg, allvarligt uttryck, inomhus, garderob i bakgrunden.

Mvh King Edvard Bygg - 100% snygg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.