HDS står för Hidden Decking System.

Efter att ha skruvat 70 kvadrat altan med ett lånat verktyg till ett konkurrerande system för dold skruvning har jag nu efter två år problem med att flera skruvar gått av så jag måste göra om delar av arbetet till sommaren.
Jag hoppas att ett HDS verktyg med skruv kan vara lösningen som hjälper mig montera mina altanbrädor på ett nyggt sätt som dessutom håller i längden.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Det betyder Hidden Decking System. Jag ska bygga ny altan till våren. Barnbarn har fått spågor i fötterna. Det blir bara sämre och sämre för varje år du högtryckstvättar altanen. Skruvhålen gör att det flisar där. Oftast kommer skruvarna för lång ner och det blir fula ”hål”.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
HDS= Hidden Decking System

För ett par år sedan byggde jag och sambon en trall vid nuvarande bostad. Båda är perfektionister när det kommer till sånt, fint och symmetriskt ska det vara! Men jag tyckte nog ändå det gick till överdrift när sambon började mäta avståndet med tumstock för att skruvarna skulle hamna på samma avstånd från kanterna och från varandra.

Nu när vi bygger nytt hus ska vi bygga en uppskattningsvis fem gånger så stor trall som senast. Dolda skruvar är ju den självklara lösningen för att inte behöva spendera flera somrar med att mäta för skruvarna. En bonus är att vår 1,5-årige virvelvind kan virvla runt barfota utan större risk för stickor i fötterna :D
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Hej alla!

HDS = Hidden Decking System.

vore fint att få vinna detta ESSVE-verktyg då altanbygge står på tur, undvika stickor i fötter och tassar på små djur! Snygg montering med dolda skruvar, Essve och Bygga Hus gör att man inte längre sig för stickor i fötterna gruvar!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar:
HDS är förkortning för Hidden Decking System.

Motivering:

Barn nummer två ej planerat var,
Självklart kommer vi älska det i alla våra dar

Renoveringen lackar ändå på,
Trallen vi önskar bygga ska uppstå i en vrå

Men inflation och småbarnsår sätter sina spår,
Ekonomin runt om oss den hårt oss flår

Ett verktyg att montera trall från brädans sida,
Gör att jag inte längre behöver kvida

En snygg och slipvänlig uteplats,
Med ett gäng skruv har vi snart vårt drömpalats

Att barnen (med hjälp av verktyget) kommer kunna springa barfota utan risk för sår,
Gör att vi kommer kunna njuta av vårt hantverk år efter år
 
  • Gilla
Ulrika M.M och 1 till
  • Laddar…
HDS står för Hidden Decking System.

Jag och min hustru håller på att föra upp en ny villa. Det hade varit kanon att få möjlighet att skruva upp altanen/terrassen med gömda skruvar!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Hidden decking system.

Flyttade med tjejen till villa för två år sedan. Efter projekt med ventilation, värme, fasad och tak ska jag äntligen ge mig på något som är mest till tösen, en altan Har blivit x antal verktyg- och maskininköp under denna tiden och hade ju varit förträffligt att vinna detta så att budgeten kan tillåta en lite mer exklusiv altan:crysmile:!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
HDS=Hidden Decking System

Det paketet ska jag ha
Då kommer mitt barnbarn bli så glad
En altan så fin det ska bli
Många skruvar ska dras fast
Med med HDS så klart
Inga synliga skruvar
Inga flisor och slipbart
Så varför bry sig om andra alternativ
när man vill att altanen ska bli fin
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar:
HDS står för Hidden Decking System.

Motivering:
Bygger mitt första hus och ska bygga balkong med trall.
Hade varit kul att testa dolda skruvar! :)
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
HDS Står för Hidden Decking Systemet

Har ju ett påbörjat projekt med altandäck runt poolen som vi byggde i somras så skulle sitta fint med att vinna detta för att göra klart så slipper kidsen oxå hålen som blir av vanlig skruv
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
HDS = Hidden Decking System

Har alltid blivit imponerad av när man döljer infästningar, oavsett slag, eftersom det ger ett proffsigare intryck. Det hade var kul att få kunna imponera på andra när altanen nu ska byggas. Samt att det vore trevligt med en altan där man inte behöver gå och dra ner skruvarna som envisats med att krypa upp och därmed dra i sina fötter i. Sparar många paket plåster och frustration.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
HDS - Hidden Decking System.

Det bli väldigt snyggt med dold infästning. Kommer flera projekt där verktyget kan komma till hands!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
HDS = Hidden Decking System

Motivering:

Har nu sedan vi lyckats köpa ett hus för snart 3 år sedan planerat för ett bygge av ett trädäck. Det har av olika skäl inte blivit av då vi fått bakslag i form av fasadbyte och renovering av hus.

Men i år då händer det äntligen.

Min 3åriga son ska äntligen slippa springa runt barfota på gruset bakom huset. Han ska istället få ett trädäck att leka på.

och då är det inte fel med dolda skruvskallar som man slipper skada sig på. dessutom är det stilrent och snyggt.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
S
HDS = Hidden Decking System

Motivering:
De gamla plattorna på baksidan ska bytas ut mot trall i sommar. Med en bebis på gång vilken dag som helst så är det ju bra med dolda skruvar så ingen liten bebbe skadar sig!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar:
HDS står för Hidden Decking System.
Motivation:
Ska hjälpa min dotter med familj att bygga uteplats modell större. Deras önskemål är att ha dold skruvning och rostfritt då de har sett vänners snygga resultat med detta. Då jag troligen blir den som skruvar mm. så ser jag bara fördelar med detta verktyg, inga synliga skruvar och inga flisor för barnbarn att få.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.