Är det ett kök eller är det ett vardagsrum? Vissa smyger in köket helt sömlöst, så att det knappast syns. Här har du elva exempel på vad jag menar.

Du kan läsa artikeln här: Kök som sömlöst smälter in i vardagsrummet
 
Snygga kök!
Men även Bacondoften och bullret från köksmaskiner smälter in sömlöst i vardagsrummet ;)
 
  • Gilla
  • Haha
big mike och 7 till
  • Laddar…
Ser mer ut att vara kök avsedda för att förse de boende med frukost, snacks, dryck och liknande samt att servera färdiglagat mat. Inte något arbetskök där man lagar mat dagligen utan snarare att man normalt äter mest ute men kanske lite frukostar och mat på helgen hemma kanske.

Ser mest ut som köksvrån i många modernare kontors sällskapsytor, där man ska rasta, snacka, värma lite medhavd lunch eller hantera inköpta luncher.

Är lite skeptiskt till det där, gillar att man har kontakt med familjen/gäster när man står och pysslar med maten men vill helst att det ska vara så pass avskärmat så att när man väl är KLAR så lämnar man köks-stöket och äter tillsammans i en trevlig miljö. Likaså när man är klar och lastat ut disk och annat så vill/kan man kanske inte städa undan allt direkt. Brukar kunna bli 2-3 diskmaskiner fulla på en kväll så då föredrar jag att kuna lasta maskinen full, lästa resten ut i köket och sen hantera de nästkommande 1-2 maskinerna när gästerna gått. (eller när barnen lagt sig alt. dagen efter)
 
  • Gilla
Workingclasshero och 7 till
  • Laddar…
flera av bilderna är ju ingen vardagsrummet, mer kök som smälter ihop med matsalen
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Vi har hela nedre plan med öppen planlösning. Skulle inte påstå att ljud på nedre plan stör de olika ”avdelningarna” men det blir mycket ljud upp via trappan.

Vi hade inte velat ha det på något annat sätt.
 
  • Planritning av en lägenhet med vardagsrum, kök, toalett och detaljerad möblering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
erre och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg
Har en vag känsla av pengar.

F ö är köket i paradvåningen i Göteborg läcker. En kombination av sekelskifte 1900 paradvåning och modernt kök.
 
Snyggt, men nej tack för min del. Vi får se om trenden att inte ha några väggar håller i sig. Men kanske gör den det, särskilt om maten blir än mer hel- eller halvfabrikat, eller i framtiden kommer via en "replicator" som i Star Trek?
 
Unikt namn

Hur når man bokhyllan? Ser ingen 4metersstege i bild. :thinking:
Hänger man ner från etage-våningen.
 
  • Haha
  • Gilla
maria01 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Unikt namn Unikt namn skrev:
[bild]
Hur når man bokhyllan? Ser ingen 4metersstege i bild. :thinking:
Hänger man ner från etage-våningen.
Det är inte meningen att man ska nå böckerna utan de står där bara för att man ska se ut som att man är beläst och kulturell.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
[bild]
Hur når man bokhyllan? Ser ingen 4metersstege i bild. :thinking:
Hänger man ner från etage-våningen.
Kul att städa de hyllorna....
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Kul att städa de hyllorna....
det gör nog dom inte själva har säkert en städare
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är inte meningen att man ska nå böckerna utan de står där bara för att man ska se ut som att man är beläst och kulturell.
Det är istället för att ha en tavla på väggen. Men det ser lite töntigt ut.

Men dom andra köken såg bra ut. Det där gröna var nå jag skulle kunna tänka mig ha. Jag har själv nu både kök å vardagsrum i samma. Och kommer så också bli på vintrarna, när det kommande vardagsrummet kommet att kallställas på vintrarna.
 
Redigerat:
TRJBerg
Bjor Bjor skrev:
Det är istället för att ha en tavla på väggen. Men det ser lite töntigt ut.

Men dom andra köken såg bra ut. Det där gröna var nå jag skulle kunna tänka mig ha. Jag har själv nu både kök å vardagsrum i samma. Och kommer så också bli på vintrarna, när det kommande vardagsrummet kommet att kallställas på vintrarna.
Med "det gröna", menar du det med gröna marmorhoar och grönvitt golv? Jo det ser väldigt läckert ut - men väldigt opraktiskt!
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
F ö är köket i paradvåningen i Göteborg läcker. En kombination av sekelskifte 1900 paradvåning och modernt kök.
Tyckte inte det köket passade in bland dom övriga. Det är ju ett eget rum o inte alls integrerat med något vardagsrum. Här får man trots ansträngningarna ändå stå själv i köket medan gästerna dricker grogg o berättar rövarhistorier i rummet bredvid...
 
TRJBerg
Ola C Ola C skrev:
Tyckte inte det köket passade in bland dom övriga. Det är ju ett eget rum o inte alls integrerat med något vardagsrum. Här får man trots ansträngningarna ändå stå själv i köket medan gästerna dricker grogg o berättar rövarhistorier i rummet bredvid...
Det har du rätt i! Missade helt den aspekten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.