A
N Nalleboda skrev:
Konstigt resonemang, om de flesta är överens om att det är en risk med rör upp genom golvet och man har möjlighet att bygga bort det vid en renovering, varför låta bli?
vilka är det flesta?
 
A Aunty skrev:
vilka är det flesta?
Alla utom du?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Joak och 7 till
  • Laddar…
A
N Nalleboda skrev:
Alla utom du?
Så du kan inte säga någon med andra ord.

det är ju exakt det här vi pratar om. Brqnsxhreglerna pratar i egen bok och vill tjäna pengar.

man kan lösa funktion på flera sätt
 
  • Älska
Patrik V.
  • Laddar…
BirgitS
N Nalleboda skrev:
Jo. Men vill man ha en avvikelse när det går att slippa? Om man bara ska renovera för att sälja så kanske, men ska man bo kvar vill man ju ha det så rätt det går...
Skulle nog säja att det är just vid en försäljning som kvalitetsdokumenten är väldigt viktiga, det är ju det enda som köparen har att gå på att det ska vara fackmässigt gjort. Köparen har ju ingen offert, beställning eller kvitto och har inte kunnat inspektera hur det såg ut innan ytskiktet sattes dit.
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
A Aunty skrev:
vilka är det flesta?
De som jobbar professionellt som @tank77
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Skulle nog säja att det är just vid en försäljning som kvalitetsdokumenten är väldigt viktiga, det är ju det enda som köparen har att gå på att det ska vara fackmässigt gjort. Köparen har ju ingen offert, beställning eller kvitto och har inte kunnat inspektera hur det såg ut innan ytskiktet sattes dit.
Så kan man hoppas att det är men intyget i sig säger inget om hur arbetet är gjort. Det kanske är felaktigt utfört ändå, det går ju inte att se
 
  • Gilla
  • Älska
reez och 2 till
  • Laddar…
A
BirgitS BirgitS skrev:
De som jobbar professionellt som @tank77
jag arbetar proffessionellt inom byggindustrin
 
A
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Så kan man hoppas att det är men intyget i sig säger inget om hur arbetet är gjort. Det kanske är felaktigt utfört ändå, det går ju inte att se
så tar jag hellre bilder, syn, besiktning alla gånger istället för ett intyg.

vet hur stor marknaden är med köpta intyg svart.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
BirgitS
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Så kan man hoppas att det är men intyget i sig säger inget om hur arbetet är gjort. Det kanske är felaktigt utfört ändå, det går ju inte att se
Det är väl lite som att för nästan alla förstagångsköpare är det bättre med en säljarbesiktning utförd av Anticimex än ingen besiktning alls.

Utan kvalitetsdokument har man ingen aning och det är större risk för att det är en klåpare än om det är en välrenommerad firma som har gjort jobbet. Det handlar om riskbedömning och köpare anser normalt att ett kvalitetsdokument minskar risken.

Därmed inte sagt att det är en bra riskbedömning.
 
BirgitS
A Aunty skrev:
jag arbetar proffessionellt inom byggindustrin
Och tank77 jobbar just med badrumsrenoveringar för privatpersoner tycker jag att det verkar som.
 
BirgitS
A Aunty skrev:
så tar jag hellre bilder, syn, besiktning alla gånger istället för ett intyg.

vet hur stor marknaden är med köpta intyg svart.
Men du kan väl förstå att för den genomsnittliga köparen i 30-årsåldern så säjer inte bilderna ett skvatt, hen har inte kunskapen som behövs för att tolka dem.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
A
BirgitS BirgitS skrev:
Och tank77 jobbar just med badrumsrenoveringar för privatpersoner tycker jag att det verkar som.
som hantverkare?
 
A
BirgitS BirgitS skrev:
Men du kan väl förstå att för den genomsnittliga köparen i 30-årsåldern så säjer inte bilderna ett skvatt, hen har inte kunskapen som behövs för att tolka dem.
fast dom säger något ändå och hen kan visa upp dom för kunniga.

ett intyg säger ju inget kan ju likväl vara fejkat
 
  • Gilla
Opus
  • Laddar…
BirgitS
A Aunty skrev:
som hantverkare?
Det verkar som att @tank77 är plattsättare.
 
A
BirgitS BirgitS skrev:
Det verkar som att @tank77 är plattsättare.
ja, precis.

ofta inte speciellt utbildade i byggfysik, forskning, juridik etc.

dessutom partiska då som representerar branschorganisation som förespråkar BBV då det gör att han tjänar mer pengar
 
  • Gilla
sturnus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.