Hejsan!
HDS står för: Hidden Decking System.

Det hade suttit fint då jag ska bygga en altan på ca 35 kvm och så att barnbarnen kan springa barfota utan att få stickor i fötterna.

Lycka till alla medtävlande.
Anders
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Det står för Hidden Decking System

Vi ska byta våran altan på framsidan i sommar och våra grannar som även är mina svärföräldrar ska byta mycket av sin altan vid poolen. Båda vill ha dolda skruvar , vore perfekt att vinna detta!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar: Hidden Decking System
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
HDS = Hidden Decking System

Vår gamla skeva och bitvis murkna uteplats ska bytas ut. Jag ska tydligen göra jobbet - det var villkoret för att fynda en fin pelletsgrill i somras. Vet inte vad jag tänkte - är ju inte den där praktiska typen egentligen. Nu behöver jag all hjälp jag kan få för att få till en snygg trall och på ett eller annat sätt ska det gå. :)
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Hidden Decking System är svaret.

Ständiga altanbyggen vilket är bland det roligaste som finns och finare blir det med "osynlig" skruv och säkert mindre svordomar efter stickor eller skruvskallar som sicker fram under fötterna :)
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar:
HDS står för Hidden Decking System.

Motivering:
Jag och min sambo har precis köpt vårat första hus och har stora planer. En av dom är att gå till en stort fint altangolv på baksidan, kan vi dessutom gömma skruvarna minskar risken för att vår 2 åriga son springer runt och får ont i fötterna! Ett rött tegelhus med snötäckt tak och trädgård, vita fönster, vinterdag och blå himmel.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar:
HDS står för Hidden Decking System.

Vi köpte hus för några år sedan och har sedan dess haft fullt upp med en omfattande renovering, att vinna ett HDS monteringsverktyg samt skruvarna skulle ge oss möjligheten att bygga en altan i sommar där vi kan njuta av vårt hårda slit på en altan med riktigt lyxig finish med vår väntande bebis utan risk för flisor i fötterna!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar:
HDS = Hidden Decking System

Det börjar bli dags att byta vårt härliga 70-tals bruna altan mot något modernare och varför då inte utnyttja de nya tekniken som har kommit? :D
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar: Hidden Decking System

Motivering: Har precis köpt ett ruckel på landet där ett trädäck skulle göra sig väldigt fint. Givetvis vill jag bygga det med gömda skruvar!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
HDS står för Hidden Decking System


Vi ska bygga en altan av cypress,
med hjälp av verktyg och EDS.
Vi mäter och sågar brädor på bredden,
och med varje steg blir det inte en mm på snedden.
Vi skruvar och fäster, altanen tar form,
och snart kan vi njuta av solens varma storm.
Små barfota fötter över skruvar som är gömda, alla stickor i tårna är för evigt glömda.
En kall dryck i handen och fötterna på bordet
nu är vår altanbygge fullbordat, ett mästerverk med ordet.
 
  • Gilla
Ulrika M.M och 1 till
  • Laddar…
Hidden decking system

Det är dags att riva den lilla kuvösen från 70-talet och istället lägga ett större trädäck på baksidan. Med två barn varav ett springer runt och det andra kryper runt så vore det toppen att få vinna detta så att det blir mindre risk att de får flisor in i fötter, knä och händer.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Dolt montage med Hidden Decking System (HDS), blir så fantastiskt snyggt att se på!
Dessutom får man färre stickor i fötterna sen!
Jag kommer använda detta när jag lägger om och bygger ut vår nuvarande gamla 30 kvm altan, nästan 50 år gammal.
Varför göra jobbet krångligare vid bygget och missa den sköna, släta jämnheten framöver?
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svaret är Hidden Decking System
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
HDS står för Hidden Decking System

Ska bygga en större altan till vår/sommar till vårt nybyggda hus. Min 11-årige son pratar och ser fram emot detta nästan dagligen då han är uppväxt i lägenhet. Således blir det hans första riktiga bygge/projekt och planerar nu introducera honom i diverse projekt kring huset/trädgården. En vinst här skulle vara perfekt för då kan han få vara med och bygga en fin altan för att bli en riktig ”byggahusare”
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar
HDS står för Hidden Decking System
Har byggt en altan med HDS för första gången. Enkelt och snyggt. Skulle behöva mer skruv till nästa altan
Träveranda mot mörkt hus, kvadratiska reflektioner, räcke skymtar, natur runtomkring, väl använd, några löv. Träveranda under konstruktion, verktyg och byggmaterial synliga, arbetsprocess, utomhusmiljö, dagsljus.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.