U
Ska du bygga trädäck i år? Här är en tävling du inte vill missa om du vill säkerställa snyggaste trädäcket i grannskapet!
En person installerar trädäck med dolda fästen; verktyg och förpackning syns. Arbete utomhus på solig dag.
Med systemet HDS, från ESSVE, bygger du trädäck utan synlig skruv då skruven monteras diagonalt i trallvirket.
Du får dessutom minimalt med flisor då de flisor som brukar uppstå kring ingångshålet med traditionell skruv inte uppstår, perfekt för barfotafötter.

En vinnare tar hem ett paket som innehåller ett HDS monteringsverktyg, fyra askar rostfri HDS-skruv samt bits för montaget.
Totalt värde: ca 4 500 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan
nedan samt motivera varför just du ska vinna monteringsverktyget, längst ner i den här tråden.

Fråga: Vad står förkortningen HDS för?

Vinnaren utses fredagen den 24 mars.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar ESSVE för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Niklas Andersson14 och 2 till
  • Laddar…
Svar:
HDS står för Hidden Decking System.

Motivering:
Förra sommaren dränerade vi runt huset och förberedde för en enklare pool. Vi hann återställa gräsmattorna runt delar av huset men altanen återstår. Det gör att uteplatsen just nu ser ut som en leråker med en extra krater där poolen ska hamna. Så fort tjälen släpper ska vi börja gräva för plintar till altanen för att få en mysig sommar med bad och grillning på trädäcket. Då vore det fantastiskt att få montera all trall med HDS så att barnen slipper stickor i fötterna när de leker runt poolen.

Så här miserabel är vår altan idag. Med hjälp av Essve och HDS hoppas jag kunna leverera en fantastisk efter-bild i sommar.
Hus under renovering, grävd gård, tom tomt, konstruktionsträ, grå himmel, dagtid.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar :
Hidden Decking System (HDS)

Nytt(för mig) hus men utan altan, precis installerat nya fönster men en ny altan utan skruvhål med efterföljande stickor i fötterna vore toppen, sommar projektet skulle i vart fall bli betydligt roligare med ny leksak och mindre synliga skruvhål.
 
  • Tvåvåningshus med tegelfasad, grått tak, gröna persienner, trädgårdsslang, trädgårdsavfall, fönster med reflektion.
H
Hidden Decking Systemet
Härligt, det vill jag vinna, det skulle bli ännu roligare att lägga om altanen i vår med HDS! Inga synliga fula skruvhål, helt underbart!
 
Svar: Hidden Decking System (HDS)

När jag ser på våra äldre altaner och ser skruvhålen som mörkna och spruckit så ångrar jag att inte använt ett monteringsverktyg. Till sommaren är det dags att förnya och förstora altanen så då skulle verktyget användas för att få snygga ytor utan vattenuppsamlande hål.
 
HDS = Hidden decking system.

Jag har (nästan) övertalat min man att vårt kommande trädäck runt vår nya pool måste ha dolda skruvar. Att slippa träflisor som lossnar känns som att det räcker som argument men att det även är riktigt snyggt är ett stort plus. Att vinna detta sätt är en bra start på däckbygget. Mvh Christina
 
HDS står för Hidden Decking System.

motivering: Hela vår kungsbalkong som sträcker sig längs hela vårt hus måste läggas om, tjommen som lagt den har använt spik till trallen som nu sakta vandrat upp och gör att den blir livsfarlig att gå på, speciellt för våra små medlemmar i familjen. Detta kit skulle passa oss perfekt och underlätta arbete enormt. Sen är det faktiskt vår tur att vinna nu.
 
HDS står för Hidden Decking System.

Ska bygga en stor, fin altan och vad kan vara finare än en altan med osynliga skruvar.
 
Hidden Decken System

I sommar ska vi förhoppningsvis göra om och bygga ut altanen på vår sommarstuga, som vi köpte 2021.
Det är en gammal förskola som stått obebott i några år och är i behov av kärlek.
 
1. HDS = Hidden Decking System

Motivering: Jag och min bror gav ska ge vår mamma en stor ny altan i 70års present längre fram i vår. Vi ska själva bygga altanen och ESSVE's HDS-verktyg samt skruv skulle vara perfekt för detta bygge eftersom det finns 4 små barnbarn i familjen. Inga stygga träflisor i varken barnbarns eller mammas fötter till sommaren
 
HDS = Hidden Decking System

Har 30 kvm trall på balkongen som behöver läggas om då byggföretaget använt fel skruvar som rostar och missfärgar.
 
HDS betyder Hidden Decking System

Jag önskar att vinna detta system då ett helt nytt trallbygge måste göras eftersom det gamla är bortrivet pga röta. Det skulle då vara sommarens höjdpunkt om detta kan bli iordningställt och absolut skulle det verkligen underlätta med ett sådant fantastiskt verktyg vilket gör att även barnen kan vara med och bygga.
 
HDS = Hidden decking system

Hyfsat nybliven husägare som saknar en vettig uteplats. Med en snart ettårig tös så hade det varit fint att kunna bygga utan risk för flisor och synliga skruvar.
 
HDS står för Hidden Decking System.
Jag vill vinna för att kunna bygga det finaste trädäcket på ön
Peter Lindbäck
 
Hidden Decking System (HDS)

Man kan alltid behöva ett extra verktyg så man kan bjuda in en kompis och ha lite sällskap i trallbygget för att sen avnjuta en god middag på det härliga däcket som blir. :love:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.