RoTe RoTe skrev:
Du var väl för långsam så dom redan hade skickats liksom...
Ja, och på vilket sätt hjälper ditt tips då?
Det var lite sent.

Jag uppskattar generellt sett att få mail vid PM, men inte när jag hamnar i en maillista ofrivilligt.
 
  • Gilla
EB2 och 1 till
  • Laddar…
RoTe
13th Marine 13th Marine skrev:
Ja, och på vilket sätt hjälper ditt tips då?
Det var lite sent.

Jag uppskattar generellt sett att få mail vid PM, men inte när jag hamnar i en maillista ofrivilligt.
Själv ser jag ingen som helst poäng med att få mail om något som händer på ett forum jag ändå är inloggad på osunt ofta.
 
  • Gilla
  • Haha
plåtrickard och 7 till
  • Laddar…
Ja, det var ju en fadäs, men kanske inte så farligt ändå? Ser man de som svarat's emailadresser?
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Själv ser jag ingen som helst poäng med att få mail om något som händer på ett forum jag ändå är inloggad på osunt ofta.
Då är vi olika.
 
Nu har mailen slutat att droppa in. Det tog 30 sekunder att radera de som kom. Det jobbet var helt klart värt en t-shirt :D
 
  • Gilla
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
Alla som slapp mailen är inte nödvändigtvis några supergenier som kryssat i rätt ruta, utan kanske inte är med på topplistan av de som är mest aktiva. Varken meddelandet eller tröjorna gick till alla medlemmar.
 
RoTe
Hep Hep skrev:
Alla som slapp mailen är inte nödvändigtvis några supergenier som kryssat i rätt ruta, utan kanske inte är med på topplistan av de som är mest aktiva. Varken meddelandet eller tröjorna gick till alla medlemmar.
Precis, alla kan inte vara lika coola som oss.
 
  • Haha
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Alla som slapp mailen är inte nödvändigtvis några supergenier som kryssat i rätt ruta, utan kanske inte är med på topplistan av de som är mest aktiva. Varken meddelandet eller tröjorna gick till alla medlemmar.
Den stora frågan är ju vad som räknas in i "aktiva" medlemmar. Tycker att jag mest läser och några gilla, inte så mycket inlägg men blev också erbjuden tröja.
 
Fan vad irriterande, mailkorgen spammad.
Behåll eran jevla t-shirt
 
  • Haha
pjgb
  • Laddar…
Jag tycker det var en trevlig gest från byggahus, men det blev ju lite tokigt med alla svar som ramlade in i inkorgen. Nåja, inte värre än att tömma den! :)
 
  • Gilla
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
Allt gick lite för snabbt här hos oss idag. Vi ber om ursäkt om du har fått en massa mail och push-notiser på grund av Marléns privata meddelande.

Det tog ett tag innan vi förstod vad som gått snett. Varje gång någon svarade i konversationen så skickades det automatiskt ett mail till alla mottagare.

120 svar till 500 mottagare blev snabbt 60 000 mail.

Vi har inaktiverat mail och push från konversationen och stängt den från fler svar men det som redan är ivägskickat går inte att göra så mycket åt.

Det positiva med det hela är att vi har lärt oss en läxa, stresstestat systemet och infört en förbättring.

Dan1891 Dan1891 skrev:
Ser man de som svarat's emailadresser?
Nej, det går ej att se e-postadresserna.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Dan_Johansson och 11 till
  • Laddar…
Lugnt. Lite fredagsbus får vi väl tåla. Det var ju inte så att ni förgiftat tröjorna. Väl?
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson och 5 till
  • Laddar…
N
Fick ett meddelande om att få en T-shirt här på Byggahus. Några mail har jag inte fått.
Valt storlek och färg och säger tack så mycket för en T-shirt. Det går alltid åt! :)
 
  • Gilla
saiter och 3 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Allt gick lite för snabbt här hos oss idag. Vi ber om ursäkt om du har fått en massa mail och push-notiser på grund av Marléns privata meddelande.

Det tog ett tag innan vi förstod vad som gått snett. Varje gång någon svarade i konversationen så skickades det automatiskt ett mail till alla mottagare.

120 svar till 500 mottagare blev snabbt 60 000 mail.

Vi har inaktiverat mail och push från konversationen och stängt den från fler svar men det som redan är ivägskickat går inte att göra så mycket åt.

Det positiva med det hela är att vi har lärt oss en läxa, stresstestat systemet och infört en förbättring.


Nej, det går ej att se e-postadresserna.
Äh, va inte lessna. Jag har råkat sopa väck 5000 mailkonton en fredag. Det blev också lite reaktioner, dock inte via e-post… :crysmile:
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
sinuslinus och 9 till
  • Laddar…
Jag har i början av 2000 talet sett en it chef säga "så här ska ni alltså inte göra". Sen bifogar denne tre stora bilder och skickar till ett maillista för hela divisionen.

Mailservern kraschar sen för ett större industriföretag..

Det var en munter eftermiddag.
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.