Jo, smaken är som baken. På både Dell och tidigare Logitech som jag har haft så har tangenterna F och J små utstick som används för att känna var man har händerna.
 
Jag har MX Black på jobbet. De är rätt tysta.
 
MrJay

Välj den brytare som passar dig bäst och välj därefter ett tangentbord med dessa, personligen rekommenderar jag inte Logitec mekaniska tangentbord då knappar på dessa tenderar att brytas av.
 
MrJay MrJay skrev:
Välj den brytare som passar dig bäst och välj därefter ett tangentbord med dessa, personligen rekommenderar jag inte Logitec mekaniska tangentbord då knappar på dessa tenderar att brytas av.
Just det. Saken är, det är inga problem att hitta ett tangentbord som skulle fungera, men de jag sett hittills kostar 2-3kkr och det är för mycket.
 
J Jaif skrev:
Jag använder Filco Majestouch 2 TKL med MX Brown, låter lite mer än ett "vanligt" tangentbord men tycker inte det är så farligt. Finns givetvis O-ringar att köpa till, men har inte testat det själv.

[länk]
[länk]
Det är MX silent som gäller för mig, inte brunt, och detta Filco bord verkar inte gå att få med nordiska tecken och MX silent.......
 
MrJay
MathiasS MathiasS skrev:
Just det. Saken är, det är inga problem att hitta ett tangentbord som skulle fungera, men de jag sett hittills kostar 2-3kkr och det är för mycket.
Mina tangentbord kostar nog inte mer än 1.5kkr men det skulle helt klart underlätta om du talade om vad det är för storlek du är ute efter (60%, TKL, fullsize)
 
ullberg
MrJay MrJay skrev:
Mina tangentbord kostar nog inte mer än 1.5kkr men det skulle helt klart underlätta om du talade om vad det är för storlek du är ute efter (60%, TKL, fullsize)
Har du läst rubriken på tråden ;)?
 
  • Gilla
MrJay
  • Laddar…
MrJay
ullberg ullberg skrev:
Har du läst rubriken på tråden ;)?
F#n… tydligen inte. Uppfattade bara mekaniskt tangentbord
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
LoweW
MathiasS MathiasS skrev:
jag ska kolla igen, har sett dessa när jag plöjt 150miljoner tester på youtube men har inte hittat rätt ännu. Mest är det förstås en prisfråga. Någon hade byggt ett ultratyst mekaniskt tgb, men det kostade 600USD att bygga.....:)
Ja, Keychron har många häftiga tangentbord men prislappen är därefter på många av dem :sweat:

Såg din kommentar om o-ringarna, hoppas du kan lösa det så!
 
MathiasS MathiasS skrev:
Det är MX silent som gäller för mig, inte brunt, och detta Filco bord verkar inte gå att få med nordiska tecken och MX silent.......
Förstår inte varför vissa kombinationer inte går att få faktiskt. Men om du köper UK-layouten så får du samma fysiska layout som den vanliga svenska, bara trycket på vissa av tangenterna som inte stämmer, men du ska inte kolla på tangentborden när du skriver ändå ;).

Testa ninja-varianten. https://www.keyboardco.com/keyboard...ss-nkr-silent-soft-linear-action-keyboard.asp :cool:
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
P
Varför just ett fullsize? Ekonom med mycket siffror?
Jag som var med när dessa stora tangentbord kom, med PC-AT på 80-talet, har alltid hatat dessa fullsize.
PC-AT och tidigare hade TKL. De 'fullstora' tar sån yta på skrivbordet. Men smaken är som baken......

Röda brytare är nog det du ska ha men det har du väl redan valt eller?
Sen detta med o-ringar är bra men det finns även "landingskuddar". En liten bit fyrkantig neopren eller likande
Hade det på ett tidigare tangenbord. Ska se om jag kan hitta liknande igen.
Ultratyst mekaniskt kommer du nog inte få för 1500 tror jag.
 
P PappasHammare skrev:
Varför just ett fullsize? Ekonom med mycket siffror?
Mycket siffror ja. Ekonom nej, "ekonomi" ja. Man är ju inte bättre än sitt senaste excelark!

Jag gillar inte att ha siffrorna på en rad, men egentligen är det ännu viktigare att ha lite tomrum runt piltangeter och insert/Delete etc - det tillåter att man navigerar utan att titta ner.
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
P
MathiasS MathiasS skrev:
Mycket siffror ja. Ekonom nej, "ekonomi" ja. Man är ju inte bättre än sitt senaste excelark!

Jag gillar inte att ha siffrorna på en rad, men egentligen är det ännu viktigare att ha lite tomrum runt piltangeter och insert/Delete etc - det tillåter att man navigerar utan att titta ner.
Men ett TKL har ju precis det. Det är ju kapat precis vid nummerdelen.
Det ska inte vara dessa superkompakta tangetbord som jag också har avsky mot som alla laptops har.

Förstår dock om du gillar att hålla på i Excel att ett fullsize är önskvärt.
 
P PappasHammare skrev:
Men ett TKL har ju precis det. Det är ju kapat precis vid nummerdelen.
Det ska inte vara dessa superkompakta tangetbord som jag också har avsky mot som alla laptops har.

Förstår dock om du gillar att hålla på i Excel att ett fullsize är önskvärt.
Det kanske var lite otydligt. Jag vill ha en numpad men jag vill också ha tomrum runt pilar osv. Det finns ju varianter där man tryckt ihop det och så ska det inte vara. Jag har normalt musen mellan mig och tangentbordet och då är inte den extra bredden med ett fullsize ett problem.

Mekaniskt tangentbord, grå-svart, orange ESC-tangent, nordisk layout, modern design.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.