Hej.

her precis köpt en ny tv. Finns inte så många bra platser att ha tvn på för vi har få väggar och många stora fönster som är låga. nyproducerade lägenheter har ingen bra planering för tv, vi älskar kolla film och vill ha en större. Hittat en bra plats som funkar men vi måste bara fixa ett dörrstopp för badrumsdörren som har en glasskiva. Tänkte att en helt stumt kanske knäcker glaset. Har en 7:åring hemma som har lite humör så måste tänka på allt. Tips på dörrstopp eller annan lösning?
Såg en sådan här rörisolering som är böjd, kanske för stor men den är mjuk och kanske håller mot för dörren. På bilden är dörren öppnas tills den är precis så
den nuddar tvn så det behövs inte mycket.
Man vill inte ha något som sticker ut för mycket eller är
Fult. Ja jag vet rörisoleringen är inte så snygg. Men skydda tv och dörr går först och sen kanske går att måla;)
Tänkte att en träkil kanske är för stumt och skadar.
 
  • 90-graders rörisolering, grå, tjock textur, på en e-handelswebbplats, pris angivet i svenska kronor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen dörr, inomhusmiljö, TV-skärm med text, oskarpt, trägolv, klädhängare, träningstrappmaskin, delvis vy.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade du tänkt sätta den på dörrhandtaget för att få mjukare stöt in i tv-skärmen? Det tror jag inte hjälper. Gå på något av ovanstående förslag istället.

PS kreativt med glasdörr mellan badrum och tv rum så man slipper ha en tv framför badkar och toalett :D.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Kan man inte sätta ett vanligt dörrstopp i gummi på golvlisten på lämpligt ställe? Då tar det ju inte i glaset.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Jo kanske blir något sådan nere i hörnet.
L lordi skrev:
Kan man inte sätta ett vanligt dörrstopp i gummi på golvlisten på lämpligt ställe? Då tar det ju inte i glaset.
 
P Pin skrev:
Hade du tänkt sätta den på dörrhandtaget för att få mjukare stöt in i tv-skärmen? Det tror jag inte hjälper. Gå på något av ovanstående förslag istället.

PS kreativt med glasdörr mellan badrum och tv rum så man slipper ha en tv framför badkar och toalett :D.
Nää inte så handtagen slår in i TV utan hindrar dörren så inget slår in inTv.
 
K Kristina2 skrev:
Jo kanske blir något sådan nere i hörnet.
Ja du kan sätta det på lämpligt avstånd till hörnet beroende på hur mycket dörren ska kunna öppnas
 
  • Gilla
Kristina2
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Det blir nog mycket säkrare och snyggare med en dörrbroms istället.
[länk]
snyggt vet jag inte men kan man låsa den så den stannar i ett specifikt läge?
Osäker med fästena i dörr och vägg.
 
  • Ett vardagsrum med vit dörr, TV på väggen som visar en explosion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller en tv bänk som stopp?
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Cheesen
K Kristina2 skrev:
snyggt vet jag inte men kan man låsa den så den stannar i ett specifikt läge?
Osäker med fästena i dörr och vägg.
Dörrstängare monterad på en dörrkarm överst, inomhusmiljö, modern design, säkerhetsutrustning, silverfärgad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dörrstängare, max öppen, tror det var biltema.
Vit teleskopstång fastmonterad mellan två väggar ovanför en dörrkarm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dörrbroms, heri. Den går nog att öppna mer än dörrstängaren, har inte testat.

Båda går att låsa i ett läge, rekommenderar det inte med ett ivrigt barn hemma dock. Fick byta gångjärn på badrumsdörren i höstas då jag ställt upp den för att bära in och ut grejor, en 10åring är starkare än man kan tro
 
  • Gilla
Borkar och 2 till
  • Laddar…
K Kristina2 skrev:
snyggt vet jag inte men kan man låsa den så den stannar i ett specifikt läge?
Osäker med fästena i dörr och vägg.
Vänd på dörren och karmen så den öppnas åt andra hållet.
 
  • Gilla
Nonanna80 och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
ClasseClas ClasseClas skrev:
Vänd på dörren och karmen så den öppnas åt andra hållet.
Det är en god ide men det var ju en badrumsdörr. Då måste man fixa nytt uppvik på tröskeln.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.