V Vardagsrum skrev:
Första GAAAAHHHH kom efter att ha skrapat vidrig pansaris från bilen på morgonen så att fingrarna sved. Jag var stressad och redan en smula sen när jag skulle köra till jobb.

Efter att ha hunnit köra en bit så skulle jag dra ner sidorutan för att bli av med ränder och snö, så knäppte det till och hela(!) fönsterglaset föll ner i dörren med ett brak. Då kom det andra gaaahet..

Reträtt hem och tillbaka in i huset igen med gaaah i halsen för att fråga om jag kunde låna sambons bil, som tur var så var hon ledig.

Der kunde jag, men bilen var varken skrapad eller tankad……

Väl framme till jobbet, rejält försenad, så kom jag på att det snöade hejvilt, varpå jag bad sambon att sätta plast över den fönsterlösa dörren.

Det gjorde hon, så det var ju snällt. Men istället för maskeringstejp så valde hon någon slags byggtejp av värsta slag.

Jag var hemma sen kväll och skulle ta mig på att fixa felet med rutan eftersom jag behövde bilen tidigt morgonen efter. Bara det var gaaahh i sig, men det blev ännu bättre när plast och tejp åkte bort och jag såg effekterna på lacken.. Tack älskling! ❤️

[bild]

(Och nej, det hjälpte inte med värmepistol)
Skursvamp, avfettning, bilschampo och tålamod…
Avråder från t ex Svinto, slipmaskin, fönsterskrapa samt rubank.
 
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
hsd
Ren bensin, påverkar inte lacken, dutta på med en trasa och torka av allt eftersom
 
  • Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Ren bensin, påverkar inte lacken, dutta på med en trasa och torka av allt eftersom
Just det, det har du faktiskt rätt i!
 
ricebridge ricebridge skrev:
Skursvamp, avfettning, bilschampo och tålamod…
Avråder från t ex Svinto, slipmaskin, fönsterskrapa samt rubank.
Hur är det med pansarfil? :rofl:
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Kanske tur att hon inte tog T-flex tejp i alla fall :)
Label-off kan ju funka?
 
V Vardagsrum skrev:
Första GAAAAHHHH kom efter att ha skrapat vidrig pansaris från bilen på morgonen så att fingrarna sved. Jag var stressad och redan en smula sen när jag skulle köra till jobb.

Efter att ha hunnit köra en bit så skulle jag dra ner sidorutan för att bli av med ränder och snö, så knäppte det till och hela(!) fönsterglaset föll ner i dörren med ett brak. Då kom det andra gaaahet..

Reträtt hem och tillbaka in i huset igen med gaaah i halsen för att fråga om jag kunde låna sambons bil, som tur var så var hon ledig.

Der kunde jag, men bilen var varken skrapad eller tankad……

Väl framme till jobbet, rejält försenad, så kom jag på att det snöade hejvilt, varpå jag bad sambon att sätta plast över den fönsterlösa dörren.

Det gjorde hon, så det var ju snällt. Men istället för maskeringstejp så valde hon någon slags byggtejp av värsta slag.

Jag var hemma sen kväll och skulle ta mig på att fixa felet med rutan eftersom jag behövde bilen tidigt morgonen efter. Bara det var gaaahh i sig, men det blev ännu bättre när plast och tejp åkte bort och jag såg effekterna på lacken.. Tack älskling! ❤️

[bild]

(Och nej, det hjälpte inte med värmepistol)
WD40 brukar vara effektivt mot limrester.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
bläster ;)
 
  • Haha
ricebridge
  • Laddar…
Ser ut som dörrfärgen följde med tejpen
 
Gaaaahhhh
Det var ju sååå nära!
Skraplott från Triss med skrapade fält, rosdesign, chans på pengavinster, pris etikett, delvis synlig kontrollruta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller?! ;)
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Ja, men vad skulle du med 30 spänn till? ;)
 
  • Haha
  • Gilla
mnils och 5 till
  • Laddar…
Gahhhhhh. 1400 plus moms per liter axelolja….
 
  • Faktura för bilservice med oljebyte och diagnos, rörande en Audi Q7, datum och summering markerade.
  • Wow
Klass0n och 1 till
  • Laddar…
hsd
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaahhhh
Det var ju sååå nära!
[bild]
Eller?! ;)
Det vanliga , men vaffföe s-rosen på trisslotten
 
hsd hsd skrev:
Det vanliga , men vaffföe s-rosen på trisslotten
Var kvar sen Alla Hjärtans.
Men visst är den slående lik.
 
Frässtålet vandrar för att det sitter för långt ut, vilket det gör för att nå, man skaffar förlängare för att det ska kunna sitta bra men gaaaaaaaaaaaah, i fräsens lägsta läge sticker förlängarens skuv upp!!!
 
  • Verktyg för bearbetning fastmonterat i metallplatta med spån, troligen från industriell maskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
mexitegel
  • Laddar…
N Niq skrev:
Hur är det med pansarfil? :rofl:
Testa vetja. Fast helst på din egen bil.
 
  • Gilla
Niq
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.