En vanlig skruvmejsel och en dremmel fixar lätt ett spår i skruvmejsel så den passar.
 
  • Gilla
Ymp och 6 till
  • Laddar…
Ä Äpplesnö skrev:
Tack för alla svar. Detta är ju ett helt sjukt och så jävla uppenbar grej för att förhindra att folk ska kunna laga grejorna!

Jävlas typer, men de är såklart inte själva. Men det är nästan konstigt att man gör det så här tydligt!!
Men inget problem, det går att lösa det mesta om man klurar lite.
 
A Alexn72 skrev:
En vanlig skruvmejsel och en dremmel fixar lätt ett spår i skruvmejsel så den passar.
Så får det bli!
 
J
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
J Jotsat skrev:
[länk]

Skulle reparera ett fotbad för ett tag sedan och fick äntligen en ursäkt att investera hela 99kr i denna bitssats. Förstår ärligt inte varför jag inte gjort det för 20 år sedan... Innehåller de flesta annorlunda huvuden
Men en triangel har den inte. Behövs för att reparera Brio leksakståg...
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
OBHnordica är de enda köksredskapen som aldrig fungerar, hade en stekpanna som brände vid vatten!
riskokare som brände riset, åtskilliga kaffebryggare som inte fungerar mm.
Hel OBH Nordicas marknadside är att kopiera populära modeller från andra märken, i billiga värdelösa versioner. De verkar inte heller evolvera med tiden avseende kvalitet.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
E eshus skrev:
Men en triangel har den inte. Behövs för att reparera Brio leksakståg...
Jag köpte en Ifixit Mako som kom i veckan, främstnför att få tag på en T5 för att laga telefonen. Men upptäckte till min gläjde att den hade trekant så jag kunde se vad som var fel på briotåget med inbyggt batteri (vi har ett annat med utbytbart med).
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Ifixit är bra grejer!
Har lagat frugans symaskin och sonens radiostyrda bil. Samt flera andra apparater.
Tror jag köpte den på Kjell.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Många hushållsapparater har lite specialskruv och precis som föregående skrev så kan det vara smala djupa hål ner till skruven. Till och med så smala så en bitsförlängare inte går ner. Så ska ni köpa specialbits leta då på lite längre än standard längden för bits.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Jag fick slipa till den där bitten med vinkelslipen.
Men nu skulle jag vilja felsöka kaffebryggaren. Någon som kan hänvisa mig vart jag ska mäta på kretskorten, eller hänvisa mig till annat forum?

vid första inspektion ser alla lödningar OK ut.
 
  • Öppen el, elektronisk utrustning med trådar och komponenter, möjlig underhåll eller reparationssituation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen elektrisk apparat med kretskort, ledningar och metallkomponenter, möjlig reparation eller demontering pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inuti elektronisk anordning, kretskort och kablar synliga, reparation eller underhåll, teknisk vy.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen elektronisk enhet med kretskort, kablar och mekaniska komponenter, inre vy.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Demonterad elektronisk apparat med kretskort, LCD-display, knappar och synliga trådar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller ett kretskort med elektroniska komponenter framför en metallkonstruktion, med synlig kabeldragning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ä Äpplesnö skrev:
Men nu skulle jag vilja felsöka kaffebryggaren. Någon som kan hänvisa mig vart jag ska mäta på kretskorten
Hur yttrar sig felet? Kan du ta ett par bilder så att man ser ovansidan på det mindre kortet och var trådarna från korten går?
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Onödigt komplicerad kaffebryggare, dessutom med display!
 
  • Gilla
udihow och 4 till
  • Laddar…
tompas11 tompas11 skrev:
Onödigt komplicerad kaffebryggare, dessutom med display!
Tack för din åsikt, den är värdefull för oss ;)
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
A
Ä Äpplesnö skrev:
Hehe stekpanna som brände vatten. Har du något märke du tycker ändå försöker bygga vettiga vitvaror?
husgeråd är inte vitvaror!!! möjligtvis småel.
någerlunda kvalite har Global, Bonamat som kaffebryggare, exxent. bla.
 
electroluxaren skrev:
husgeråd är inte vitvaror!!! möjligtvis småel.
någerlunda kvalite har Global, Bonamat som kaffebryggare, exxent. bla.
Glöm inte Moccamaster. Vi har ett par på jobbet, inköpta 2010-2011 nånting och de har bryggt mellan 2 och 10 kannor om dan varje arbetsdag sedan dess. En eller annan kanna har strukit med genom åren men inte ett fel, ingen har blivit utan kaffe.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.