A
tensiden tensiden skrev:
"konstig jävla öl, eller det är ju fan inte ens öl".
Haha, ja smaken är olika. Jag hade helt tappat livslusten om jag fick en låda med sk "finöl" istället för ett gäng friska Sofiero.
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
GAAAAHHHH!!! Beställde en massa finöl och whiskey och hämtade ut det hos mitt ombud. Kollade bara att det var rätt namn på kartongen. Kommer hem och skall packa upp i matkällaren och upptäcker... Sofiero?

Tänker då att det måste blivit något felklick av mig och att en extra burk alltid kan hitta sin plats. Men så var det en till. Och en till. Och en till.

Fick tjugo Sofiero istället för belgare, hantverksöl och japansk whiskey. :cry:

[bild]
Utsedd till Sverges sämsta öl
 
  • Haha
  • Gilla
mnils och 1 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
GAAAAHHHH!!!

Körde på en snöhög och så lossnade en hasplåt(i plast), den ligger precis och skrapar i marken och gör ett jäkla oväsen. Kommer säkert kosta en arm och njure och byta.

Jävla bil!
Runt 2000 hade jag en som lossnade i bakkant. Märktes först när jag backat i djup snö, skopa upp massa snö i motorummet tills det var fullt och började pressa så mycket snö att bilen tappade greppet och stannade. Stod bra högt då :D
 
  • Haha
AXS
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Ja, jag inbillar mig ju att någon där ute i landet som tänkte festa till på Sofiero får en fin överraskning. Men förmodligen är det nån surgubbe i någon stuga som sitter och muttrar över "konstig jävla öl, eller det är ju fan inte ens öl".
Tänkte snarare att någon inom distribution var sugen på att smaka gott till helgen, men fick "ångest" över tilltaget och lade ner några vattniga istället och fick sig ett gott skratt för tilltaget;)
 
E Edlunn skrev:
Utsedd till Sverges sämsta öl
Va, finns det något värre än three hearts?
 
mexitegel mexitegel skrev:
Va, finns det något värre än three hearts?
Pripps?
 
  • Gilla
  • Haha
Mats Lj och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Va, finns det något värre än three hearts?
Pripps Blä lättöl, tydlig smak av diskvatten, men inte så mycket mer.
Heineken smakar hydraulolja tycker jag, men smaken är ju olika.
Bud Light räknar jag mer som ett lindrigt smaksatt mineralvatten, så det räknas inte.
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
AXS
ricebridge ricebridge skrev:
Ingen fara. Plastpluttar att sätta fast den med finns på t ex Biltema, och vill du inte sätta fast den själv går det lika bra att riva dän den och se glad ut. Den har endast begränsad funktion.
Den är nog 1,5 m x 0.5m och käns väsentlig. Tror den är skruvad med typ 8 skruv varav 4 saknas.

Det löser sig, men känns sådär att åka runt och alla vänder på huvudet. :D
 
AXS AXS skrev:
Den är nog 1,5 m x 0.5m och käns väsentlig.
Kan nästan lova dig att den inte är det.
 
AXS
ricebridge ricebridge skrev:
Kan nästan lova dig att den inte är det.
Bilens underrede, smutsigt, stänkskydd, skador, upplyft på verkstadshiss, synliga delar av hjulupphängningssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hela den svarta delen är böjd och slår i marken.
 
ricebridge ricebridge skrev:
Pripps Blä lättöl, tydlig smak av diskvatten, men inte så mycket mer.
Heineken smakar hydraulolja tycker jag, men smaken är ju olika.
Bud Light räknar jag mer som ett lindrigt smaksatt mineralvatten, så det räknas inte.
Hydraulolja har jag faktiskt inte testat, tycker den är så jäkla dyr...
 
Första GAAAAHHHH kom efter att ha skrapat vidrig pansaris från bilen på morgonen så att fingrarna sved. Jag var stressad och redan en smula sen när jag skulle köra till jobb.

Efter att ha hunnit köra en bit så skulle jag dra ner sidorutan för att bli av med ränder och snö, så knäppte det till och hela(!) fönsterglaset föll ner i dörren med ett brak. Då kom det andra gaaahet..

Reträtt hem och tillbaka in i huset igen med gaaah i halsen för att fråga om jag kunde låna sambons bil, som tur var så var hon ledig.

Der kunde jag, men bilen var varken skrapad eller tankad……

Väl framme till jobbet, rejält försenad, så kom jag på att det snöade hejvilt, varpå jag bad sambon att sätta plast över den fönsterlösa dörren.

Det gjorde hon, så det var ju snällt. Men istället för maskeringstejp så valde hon någon slags byggtejp av värsta slag.

Jag var hemma sen kväll och skulle ta mig på att fixa felet med rutan eftersom jag behövde bilen tidigt morgonen efter. Bara det var gaaahh i sig, men det blev ännu bättre när plast och tejp åkte bort och jag såg effekterna på lacken.. Tack älskling! ❤️

En vit bil parkerad i snö, lite smutsig, snöskyffel syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(Och nej, det hjälpte inte med värmepistol)
 
  • Wow
  • Ledsen
  • Haha
fremax och 6 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
[bild]
Hela den svarta delen är böjd och slår i marken.
Ta dän den tills du får tid att sätta fast den.
 
  • Gilla
AXS och 1 till
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Första GAAAAHHHH kom efter att ha skrapat vidrig pansaris från bilen på morgonen så att fingrarna sved. Jag var stressad och redan en smula sen när jag skulle köra till jobb.

Efter att ha hunnit köra en bit så skulle jag dra ner sidorutan för att bli av med ränder och snö, så knäppte det till och hela(!) fönsterglaset föll ner i dörren med ett brak. Då kom det andra gaaahet..

Reträtt hem och tillbaka in i huset igen med gaaah i halsen för att fråga om jag kunde låna sambons bil, som tur var så var hon ledig.

Der kunde jag, men bilen var varken skrapad eller tankad……

Väl framme till jobbet, rejält försenad, så kom jag på att det snöade hejvilt, varpå jag bad sambon att sätta plast över den fönsterlösa dörren.

Det gjorde hon, så det var ju snällt. Men istället för maskeringstejp så valde hon någon slags byggtejp av värsta slag.

Jag var hemma sen kväll och skulle ta mig på att fixa felet med rutan eftersom jag behövde bilen tidigt morgonen efter. Bara det var gaaahh i sig, men det blev ännu bättre när plast och tejp åkte bort och jag såg effekterna på lacken.. Tack älskling! ❤️

[bild]

(Och nej, det hjälpte inte med värmepistol)
Bästa medlet för att ta bort tejprester är aceton, eller om det inte finns hemma, frugans nagellacksborttagningsmedel
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Första GAAAAHHHH kom efter att ha skrapat vidrig pansaris från bilen på morgonen så att fingrarna sved. Jag var stressad och redan en smula sen när jag skulle köra till jobb.

Efter att ha hunnit köra en bit så skulle jag dra ner sidorutan för att bli av med ränder och snö, så knäppte det till och hela(!) fönsterglaset föll ner i dörren med ett brak. Då kom det andra gaaahet..

Reträtt hem och tillbaka in i huset igen med gaaah i halsen för att fråga om jag kunde låna sambons bil, som tur var så var hon ledig.

Der kunde jag, men bilen var varken skrapad eller tankad……

Väl framme till jobbet, rejält försenad, så kom jag på att det snöade hejvilt, varpå jag bad sambon att sätta plast över den fönsterlösa dörren.

Det gjorde hon, så det var ju snällt. Men istället för maskeringstejp så valde hon någon slags byggtejp av värsta slag.

Jag var hemma sen kväll och skulle ta mig på att fixa felet med rutan eftersom jag behövde bilen tidigt morgonen efter. Bara det var gaaahh i sig, men det blev ännu bättre när plast och tejp åkte bort och jag såg effekterna på lacken.. Tack älskling! ❤️

[bild]

(Och nej, det hjälpte inte med värmepistol)
Det ser ut som att hon användt packtejp. Maskeringstejp som blir länge ute i kyla brukar också ta fast ordentligt och lämna limrester.

Det där ser på bild ut som limrester från tejpen. Det brukar gå bra att putsa bort med aceton eller terpentin. Om du drar på lite medel och låter det verka en liten stund så går det nog att putsa bort.
Men låt det inte dra för länge för då kan det påverka lacken.

Att värma med varmluftspistol bränner troligen fast limmet ännu hårdare.

Lämna det inte länge för då blir det nästan omöjligt att få bort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.