Hej, råkade ha av en knopp som håller översta luckan på plats i detta eminenta skåp från typ 2010, finns faktiskt delar kvar på electrolux, men det står "Bör installeras av tekniker", någon som känner till svårighetsgraden här att göra det själv ? Jag är hyggligt händig på elektronik mm. Behöver man skruva loss bakom skåpet eller går det att byta rakt av framifrån ?

Tacksam för alla tips
 
A
O olof63 skrev:
Hej, råkade ha av en knopp som håller översta luckan på plats i detta eminenta skåp från typ 2010, finns faktiskt delar kvar på electrolux, men det står "Bör installeras av tekniker", någon som känner till svårighetsgraden här att göra det själv ? Jag är hyggligt händig på elektronik mm. Behöver man skruva loss bakom skåpet eller går det att byta rakt av framifrån ?

Tacksam för alla tips
lite osäker på vad du avser
menar du luckans gångjärn som sitter fast på trådhyllan?
I så fall fixar du detta mycket lätt
bara dra ut hyllan så ser du
 
Hej Electroluxaren! Den pinnen i fästet som gick av sitter här - icemakernlådan mm hänger undertill
 
  • Kylskåpsinteriör, informationsetikett, vita burkar, kylklamp, kött i plast, halvtomt, bänkskivor, tillverkat i Sverige.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
O olof63 skrev:
Hej Electroluxaren! Den pinnen i fästet som gick av sitter här - icemakernlådan mm hänger undertill
Jaha det är hela icemakerhyllan du måste byta vad kostar den 1000.-?
Den är det sämsta att demontera på hela skåpet, riktigt knöligt. men jag har gjort det flera ggr
sitter med 2 skruv i bakkant dras rakt ut men du måste lossa alla kablar till själva ismaskinen halvvägs som sitter bakom luckor i plast, när den är ute tar du bort själva istärningslåda och flyttar över till den nya hyllan. finns lite do and don´ts men i stort sätt ingen konstigt.
Jag personligen hade iof inte lagt 1000 spänn på ett gångjärn
 
  • Gilla
Thomas M
  • Laddar…
Tack E för detta, nej jag håller med dig den låter som dålig risk/reward. Den kostade typ 900 spänn men risken att jag pajar något är överhängande så jag skall kolla efter någon liten klämman som håller fast den där piggen som jag limmat och tejpat istället.

Bra forum detta :)
 
A
O olof63 skrev:
Tack E för detta, nej jag håller med dig den låter som dålig risk/reward. Den kostade typ 900 spänn men risken att jag pajar något är överhängande så jag skall kolla efter någon liten klämman som håller fast den där piggen som jag limmat och tejpat istället.

Bra forum detta :)
jag tror inte att du pajar någe
jag hade tagit bort luckan den fyller ingen funktion och sågat av gångjärnen på plats
 
god ide, tack
 
hej forumet, denna har gått fint i många år men senaste tiden har den börjat susa rejält vid påfyllning av vatten till ismaskinen, och nu är drt stopp. någon som har förslag på vvad jag kan göraför att få igång den igen typ rengörig mm ?
 
O olof63 skrev:
hej forumet, denna har gått fint i många år men senaste tiden har den börjat susa rejält vid påfyllning av vatten till ismaskinen, och nu är drt stopp. någon som har förslag på vvad jag kan göraför att få igång den igen typ rengörig mm ?
kolla om det är en ispropp i ryggen
 
behövdes inte, den rasslade igång fint ett dygn senare. men jag undrar vad dr ökade ljudet när den fyller på,vatten innebär, något jag kan rengöra eller avkalka ? det susar orddenrligt var gång.

:)
 
är det förreten någonstans det kan frysa i tilloppet som menqs med ”ryggen”. ?
 
O olof63 skrev:
är det förreten någonstans det kan frysa i tilloppet som menqs med ”ryggen”. ?
precis där röret går in
 
ahh, skallfrost av hela skåpetså får vi se om det blir mindre oljud -
tack för tipset
 
O olof63 skrev:
ahh, skallfrost av hela skåpetså får vi se om det blir mindre oljud -
tack för tipset
eller så drar du bara ut röret från baksidan
 
hmm sitter inte monterat i icemakern / tiloppet alltså ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.