Är det mätarsäkringar på bilden vill jag nog påstå att de är på 20A, blått...
 
Fotografen Fotografen skrev:
Är det mätarsäkringar på bilden vill jag nog påstå att de är på 20A, blått...
Men det står ju 25A i text på dem?
 
Ja det var ju lite udda, har för mig att blå ska vara 20A och Gul är 25A?
 
O oddan skrev:
Men det står ju 25A i text på dem?
Det avser vilken säkringsstorlek som går att sätta i hållaren. Inte vilken som sitter där. Blå plupp är 20A. 25A är gul.
 
  • Gilla
oddan och 1 till
  • Laddar…
O oddan skrev:
Men det står ju 25A i text på dem?
Det är propphuven som avses, största storlek på säkring. De som sitter i är 20 A.
 
  • Gilla
oddan
  • Laddar…
K Kastar_spjut_i_radhus skrev:
Det avser vilken säkringsstorlek som går att sätta i hållaren. Inte vilken som sitter där. Blå plupp är 20A. 25A är gul.
Tack för förtydligandet
 
Kapar tråden lite... precis beställt en Easee-box. Men jag blev fundersam på en sak efteråt: vår elcentral sitter på typ sämsta tänkbara plats (i en garderob inne i huset) i förhållande till var vi kan ha laddboxen (på garagefasaden på andra sidan/fel sida av huset). Men som jag förstår det så är man inte tvungen att dra kabel från elcentralen – vilket skulle bli en jäääkla massa kabel och borrande och dyrare osv. – utan att man kan koppla på den direkt vid mätarskåpet? Det sitter typ en meter kabelvägen från var vi tänker ha boxen, så det vore ju *aningen* smidigare...
 
K kmrtz skrev:
Kapar tråden lite... precis beställt en Easee-box.

Om det är möjligt att avbryta beställningen kanske du skulle fundera på det. Företaget är nämligen under utredning av elsäkerhetsverket då vissa brister tydligen finns. Så i ditt läge skulle jag fundera på en annan box.

Angående din fråga så borde det inte vara några problem att dra från platsen för mätarskåpet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.