Har ni vaccinerat Er mot Covid-19 (Corona)?

  • Antal röster
    873
Ruttenrot Ruttenrot skrev:
Tråkigt. Inte konstigt att han är nere då han måste bo i uthuset!!
Det var hans val.. troligen lugnare för honom ;) han behövde varken städa, tvätta el laga mat.. allt var serverat när han kom ner.
 
Snigla Snigla skrev:
Det var hans val.. troligen lugnare för honom ;) han behövde varken städa, tvätta el laga mat.. allt var serverat när han kom ner.
Du har missat något!
 
  • Gilla
davveno1
  • Laddar…
harry73
Kilrain Kilrain skrev:
Så nu kan alla renblodiga få garva lite, åtminstone om man är yngre än 50 år.
det kom för sent för mig, jag fyllde 50 förra veckan. Så jag fortsätter vara en paria :(
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
det kom för sent för mig, jag fyllde 50 förra veckan. Så jag fortsätter vara en paria :(
Attans! Du får trösta dig med att pensionen är säkrad. ;)

zjSkM_tSyFDFjPw7Fdl-_BSSnjX1XKIuokxRrqnWDTM.jpg

Eller bara vänta till nästa uppdatering av "rekommendationerna". Då kanske du kommer med i klubben. :cool:
 
  • Gilla
davveno1
  • Laddar…
Kilrain Kilrain skrev:
Så nu kan alla renblodiga få garva lite, åtminstone om man är yngre än 50 år.
Förlåt, jag vill inte verka trög, men garva åt vadå?

Jag försökte få en femte dos för ett tag sen, men då skulle jag få betala själv så jag struntade i det. (Är i 40-årsåldern)
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Kilrain Kilrain skrev:
Nya bud från i dag:





Så nu kan alla renblodiga få garva lite, åtminstone om man är yngre än 50 år.
Vi över 50 då, som skrattat hela tiden, får vi skratta vidare?
 
  • Gilla
Minnie Mesola och 1 till
  • Laddar…
Kilrain Kilrain skrev:
Nya bud från i dag:



[länk]

Så nu kan alla renblodiga få garva lite, åtminstone om man är yngre än 50 år.
Har tagit del, men ej förstått .Garvar bäst som garvar sist, sa sadelmakar'n. Har fått min 5.e idag efter ett tjat sedan oktober -22.
Nu smittar jag ovaccinerade utan att själv vara sjuk.
 
RoTe
Ruttenrot Ruttenrot skrev:
Har tagit del, men ej förstått .Garvar bäst som garvar sist, sa sadelmakar'n. Har fått min 5.e idag efter ett tjat sedan oktober -22.
Nu smittar jag ovaccinerade utan att själv vara sjuk.
Varför pratar vi fortfarande om en förkylning?
 
  • Gilla
tank77 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
RoTe RoTe skrev:
Varför pratar vi fortfarande om en förkylning?
Det får du väl fråga Kilrain om eftersom det var hen som väckte tråden till liv.

Men jag beklagar att du inte har förstått skillnaden mellan en förkylning och covid. Det var inte 1000 människor som behövde ligga inne på sjukhus kring årsskiftet pga. förkylning, eller någon annan gång sen pandemin började heller för den delen. Trots att förkylning är vanligare än covid.
 
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Det får du väl fråga Kilrain om eftersom det var hen som väckte tråden till liv.

Men jag beklagar att du inte har förstått skillnaden mellan en förkylning och covid. Det var inte 1000 människor som behövde ligga inne på sjukhus kring årsskiftet pga. förkylning, eller någon annan gång sen pandemin började heller för den delen. Trots att förkylning är vanligare än covid.
Det var mer "höhöhö nu smittar jag er puckon" som störde mig. Var och en gör sitt eget val. Att vara människa kommer med många risker.
 
  • Gilla
Minnie Mesola
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det får du väl fråga Kilrain om eftersom det var hen som väckte tråden till liv.

Men jag beklagar att du inte har förstått skillnaden mellan en förkylning och covid. Det var inte 1000 människor som behövde ligga inne på sjukhus kring årsskiftet pga. förkylning, eller någon annan gång sen pandemin började heller för den delen. Trots att förkylning är vanligare än covid.
Nej, Covid är ingen j-vla snuva!
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
RoTe
Ruttenrot Ruttenrot skrev:
Nej, Covid är ingen j-vla snuva!
Så kändes det för mig i alla fall. Ovaccinerad.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
RoTe RoTe skrev:
Det var mer "höhöhö nu smittar jag er puckon" som störde mig. Var och en gör sitt eget val. Att vara människa kommer med många risker.
Så står det ju ingenstans. Det är dumt att läsa in för mycket mellan raderna. Låter man bli det så slipper man bli så störd.
 
RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Så står det ju ingenstans. Det är dumt att läsa in för mycket mellan raderna. Låter man bli det så slipper man bli så störd.
Nu valde jag att inte göra så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.