• Gilla
  • Ledsen
Bjor och 1 till
  • Laddar…
Välkommen att kommentera det femte avsnittet av Husdrömmar 2023!

Jag vill påminna om att det ligger mycket arbete, själ och hjärta bakom vart och ett av de här projekten. Diskutera sakligt, visa respekt och var konstruktiv i dina kommentarer.

Utgå också från att alla som är inblandade i programmet är medlemmar på Byggahus.se och läser vad du skriver.

Inlägg som inte följer våra diskussionsregler (särskilt § 5.7) raderas utan förvarning.
 
Hatten av väldigt fint, ingen ”budget” renovering men fint, kändes exklusivt på ett smakfullt sätt. Någon som har tips på paneler utan att det kostas skjortan
 
  • Gilla
hansan och 5 till
  • Laddar…
PeterFalun
Mycket lyckat!
 
Oerhört tråkigt avsnitt men huset blev fint
 
  • Gilla
zada11 och 15 till
  • Laddar…
Nästan så att intresset dalar när man vet att budgeten från start är 14 miljoner. Alla vet att ingenting är omöjligt så länge det finns pengar. Jag skulle vilja ha ett "Husdrömmar: Fattiglapp Edition" där man får se snillrika lösningar med lite mindre medel.

Tillägg: Och just att "renovera" för 5 miljoner. Det är mer än vad 80-90% betalar för hela sin fastighet i Sverige.

Tillägg 2: Det blå taket... Gav inte jättemycket utan tog snarare ifrån de fina träväggarna. Var som att taket och väggarna slogs mot varandra: "titta på mig! Nej, titta på MIG" osv. Men jättefint hus förstås. Jag vill inte sprida negativtet här utan helt och hållet mina åsikter.
 
Redigerat:
  • Gilla
zada11 och 19 till
  • Laddar…
T
Siggelito3000 Siggelito3000 skrev:
Nästan så att intresset dalar när man vet att budgeten från start är 14 miljoner. Alla vet att ingenting är omöjligt så länge det finns pengar. Jag skulle vilja ha ett "Husdrömmar: Fattiglapp Edition" där man får se snillrika lösningar med lite mindre medel.
Jo det är ju absolut inte lika intressant när man inte kan relatera till det, ens fullösningar här hemma skulle väl få herr Gert att trilla av pinn
 
  • Gilla
  • Haha
TCG och 6 till
  • Laddar…
Siggelito3000 Siggelito3000 skrev:
Nästan så att intresset dalar när man vet att budgeten från start är 14 miljoner. Alla vet att ingenting är omöjligt så länge det finns pengar. Jag skulle vilja ha ett "Husdrömmar: Fattiglapp Edition" där man får se snillrika lösningar med lite mindre medel.

Tillägg: Och just att "renovera" för 5 miljoner. Det är mer än vad 80-90% betalar för hela sin fastighet i Sverige.
det programet heter argasnickaren
 
  • Haha
  • Gilla
Jakobk och 4 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
det programet heter argasnickaren
Arga Snickaren är ju ännu värre. Där görs allt på en vecka vilket verkligen är verklighetsfrånvarande då inga byggen går så fort. Ska du tipsa om Extreme Home Makeover härnäst? :rofl:
 
Siggelito3000 Siggelito3000 skrev:
Arga Snickaren är ju ännu värre. Där görs allt på en vecka vilket verkligen är verklighetsfrånvarande då inga byggen går så fort. Ska du tipsa om Extreme Home Makeover härnäst? :rofl:
tänkte inte på hur fort det gick mer att det är wt tv
 
  • Arg
TCG och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
tänkte inte på hur fort det gick mer att det är wt tv
Du menar att om budgeten inte är hög nog så är det ett avsnitt för White trash? Fräscht :thinking:
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Håller med om att det var ett tråkigt avsnitt när det mesta gick bra, men att huset blev jättefint. Men tycker husdrömmar gör ett bra jobb att mixa de som har liten budget och bygger helt själva på en tomt de fått gratis, till de som renoverar i ett av de exklusivaste områdena i landet. Med tanke på resultatet och läget tycker jag inte att budgeten var helt galen heller, men visst huset var inte så stort heller. Men tror de kommer sakna garaget, om inte annat för cykelparkering och liknande.
 
  • Gilla
Sätterman och 3 till
  • Laddar…
K Kallens skrev:
Håller med om att det var ett tråkigt avsnitt när det mesta gick bra, men att huset blev jättefint. Men tycker husdrömmar gör ett bra jobb att mixa de som har liten budget och bygger helt själva på en tomt de fått gratis, till de som renoverar i ett av de exklusivaste områdena i landet. Med tanke på resultatet och läget tycker jag inte att budgeten var helt galen heller, men visst huset var inte så stort heller. Men tror de kommer sakna garaget, om inte annat för cykelparkering och liknande.
många av dagens hus man ser har inte garage längre jag sjäv skulle inte klara mig utan ett
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
Ett märkligt hus, baksidan med böljande glas vägg fantastiskt fint sen fram sidan blev sämre än originalet.
Slutresultatet var verkligen inte min smak, snickerier gick inte ihop med fönster och den blåa färgen smetade ut allt till en röra av intryck.
Sen snacket om att kunna gå i en åtta måste ju kommit från några av deras första trolleritrick.
 
  • Gilla
hansan och 2 till
  • Laddar…
hade vart kul att se orginalet
 
  • Gilla
Bjor och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.