MathiasS MathiasS skrev:
[bild]

Det känns ju väldigt betryggande att personen som ansvarar för cybersäkerheten vid kritisk infrastruktur i närheten av ett kärnkraftverk läser om hoten i lokaltidningen och sedan ”skriver ut detta på datorn” för att skicka det vidare.
Epost är osäkert. Jag vidarebefordrar alltid som rekommenderat brev.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
[bild]

Det känns ju väldigt betryggande att personen som ansvarar för cybersäkerheten vid kritisk infrastruktur i närheten av ett kärnkraftverk läser om hoten i lokaltidningen och sedan ”skriver ut detta på datorn” för att skicka det vidare.
Well, media är ökända för att missförstå, felcitera och skriva felaktigheter i största allmänhet.

Fundera på de gånger då media rapporterat saker du råkat ha inside information om. Hur rätt har det varit...
 
  • Gilla
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det känns ju väldigt betryggande att personen som ansvarar för cybersäkerheten vid kritisk infrastruktur i närheten av ett kärnkraftverk läser om hoten i lokaltidningen och sedan ”skriver ut detta på datorn” för att skicka det vidare.
Jag tycker nästan att humorn är hur fritt du refererar till texten :) Han är ju flygplats chef, inte ansvarig för någon cybersäkerhet. Närmast vi kommer där är nog att han betalar för fiber till fastigheten. Sedan läste han ju inte ens tidningen utan fick nys om hotet när reporten ringde honom. Är även rätt säker på att flygplatsen inte räknas till kritisk infrastruktur om den primärt används av den lokala flygklubben och en och annan Tysk som ska tar cessnan till Astrid Lindgrens värld. ;)
 
stigen stigen skrev:
Tydligen ett universalmedel den där burken i ”Snickerboa”! :surprised:

[bild]
En plastdunk märkt "Silbergleit" på en hylla i ett förråd omgiven av olika objekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Räcker lite längre :D
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Jag tycker nästan att humorn är hur fritt du refererar till texten :) Han är ju flygplats chef, inte ansvarig för någon cybersäkerhet. Närmast vi kommer där är nog att han betalar för fiber till fastigheten. Sedan läste han ju inte ens tidningen utan fick nys om hotet när reporten ringde honom. Är även rätt säker på att flygplatsen inte räknas till kritisk infrastruktur om den primärt används av den lokala flygklubben och en och annan Tysk som ska tar cessnan till Astrid Lindgrens värld. ;)
det bjuder jag på - är man flygplatschef har man rimligen ett övergripande ansvar för det som händer där vilket inkluderar IT om det finns någon sådan. Det komiska i mina ögon är att den som ska ta hand om detta går och skriver ut informationen för att kunna sprida den vidare.
 
MathiasS MathiasS skrev:
det bjuder jag på - är man flygplatschef har man rimligen ett övergripande ansvar för det som händer där vilket inkluderar IT om det finns någon sådan. Det komiska i mina ögon är att den som ska ta hand om detta går och skriver ut informationen för att kunna sprida den vidare.
Jag är rätt säker på att Aftonbladet editerade sin version av artikeln för den delen jag är säker på att jag läste första gången var inte med. Men har för mig att det från början stod något i still med på frågan om de var oroliga för sin hemsida så stod det något i stil med "Nejdå jag har en kille, Tony, som kan det där och han verkar väldigt duktig, han jobbar ju för ett stort företag." Vilket gav det en tokskön lantlig känsla, och att skriva ut det på papper kändes helt plötsligt naturligt och intrycket av den tekniska kopplingen mellan hemsidan och själva flygplatsen var nog garanterat analog. "Ring ring, du Tony kan du lägga till på den där hemsidan att vi har go-fika med kaffe i kopp för 25kr o öppen bana på lördag."
 
Två poliser tränar, en med pistol, humoristisk text om lunchvanor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Bagar´n och 14 till
  • Laddar…
Rättstavning inte är min starkaste sida.. men det kan ju vara roligt ändå. Från Marko och Irma.
Handskriven lapp på skärm; ord 'stektroll', 'stegpannar', 'pestig' och siffran '10 K'. Otydligt bakgrundsföremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bra barnuppfostran

 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
fribygg och 17 till
  • Laddar…
Skärmavbild av Twitter-inlägg med man som selfie, e-post gratulation, trendande ämnen på Twitter som bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
David Wallin och 7 till
  • Laddar…
Långtidsverkande skämt.

Man på strand med tunga skor skapar myt om enorm pingvin. Narr avslöjas efter 40 år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
tttomten och 14 till
  • Laddar…
Det där med dojorna är ett bra bus som jag tror skulle uppskattas även på Svenska stränder,
Krokodilfötter är kanske svårare om man inte tar hjälp av sambon ( så man får 4 fotsteg), men ,
-Jag ser fram emot Expressens rubriker :)
 
Två personer skämtar om burgaren. Dialog om växtbaserad kost med en ordlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Trevlig helg på er alla
 
  • Wow
  • Gilla
lodin92 och 10 till
  • Laddar…
Skylt utanför apotek med humoristiskt budskap om stulet antidepressiva: "Hoppas du är lycklig nu".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.