nikasp
Provkör och ser noll vatten läcka in. Ska köra en cykel men har rengjort och satt gummilisten i underkant av luckan bättre på plats. Såg ut att sitta lite snett på ena sidan.
 
nikasp
Läckan hittad. Verkar jobbigt att fixa. Fick maskinen gratis för 3-4 år sen. Tips på fix?

 
  • Gilla
sasha Motekalemi1
  • Laddar…
H
Är det inte runt silen i botten det läcker?
Går att testa att dra dom torx skruven i botten.
Eller köpa tätningen och lägga i.
Man behöver inte ta isär får att byta tärning.
köpte den tätningen och la i min maskin och nu har den gått i ett par år utan problem.

 
  • Gilla
nikasp och 1 till
  • Laddar…
Skaffa silikontätningen till silen som pratats om tidigare och följ sen Rammstein-killens video. Det är ingen svår fix. Det handlar om att eftermontera en tätningslist som inte monterades i fabriken men som behövs för en del efter ett antal år.

Länk till repsatsen: https://www.bosch-home.se/produktlista/12005744#/Togglebox=manuals/
Dubbelkolla så den passar till din maskin.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Hann googla upp den där men hittar inte den packningen på Boschs hemsida. Bara 300 + 80 spänn i frakt på andra ställen.
 
nikasp nikasp skrev:
Hann googla upp den där men hittar inte den packningen på Boschs hemsida. Bara 300 + 80 spänn i frakt på andra ställen.
Hos Bosch kostar den 325 spänn med fri frakt. Korta leveranstider.
Länk till repsatsen: https://www.bosch-home.se/produktlista/12005744#/Togglebox=manuals/
Det var den repsatsen jag köpte till min Siemens diskmaskin.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
jo det finns tom ett rep kitt för den skarven
Mycket väl medveten om det
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
ClasseClas ClasseClas skrev:
Hos Bosch kostar den 325 spänn med fri frakt. Korta leveranstider.
Länk till repsatsen: [länk]
Det var den repsatsen jag köpte till min Siemens diskmaskin.
Tack! Beställt, med lite rabattkod osv. Blev det 292,50 kr. Hoppas de levererar snabbt för det är drygt att diska för hand. Men torkar man ur så verkar det gå att köra en omgång innan måste torka ur.
 
nikasp
Verkar vara en sån där. JÄVLAR vi söp till det med den konstruktionen och får lösa det i efterhand. Hade en HP LaserJet en gång där man fick ett väldigt speciellt kit för att få ordning på matningen av papper.
 
nikasp nikasp skrev:
Tack! Beställt, med lite rabattkod osv. Blev det 292,50 kr. Hoppas de levererar snabbt för det är drygt att diska för hand. Men torkar man ur så verkar det gå att köra en omgång innan måste torka ur.
Jag beställde från Bosch i söndags kväll och det levererades redan igår ivf. Då var det t.o.m. postnord som körde beställningen :rofl:
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Beställde sent igår tisdag kväll och packningen kommer med PostNord imorgon torsdag till Stockholm.
 
nikasp
Gick snabbt. Får montera ikväll så man slipper handjaga disken mer.
Ersättningsdelar och instruktion, öppen förpackning, skruvar, sladd, plastdetaljer, verktyg rekommendationer, monteringsanvisning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ClasseClas och 2 till
  • Laddar…
A
nikasp nikasp skrev:
Gick snabbt. Får montera ikväll så man slipper handjaga disken mer.
[bild]
Ta det försiktigt så att inte slangen skärs av mot en vass kant
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Smörj packningen med utspätt diskmedel tex så är den lättare att hantera och placera ut.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
ClasseClas ClasseClas skrev:
Smörj packningen med utspätt diskmedel tex så är den lättare att hantera och placera ut.
Japp, var väldigt tydlig instruktion ang diskmedel kring skruvar och på packningen så gick som en dans. Kört ett program och snustorrt så skruvade nyss ihop den.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.