SCOP35 är årsvärmefaktorn när pumpen arbetar mot ett system med framledningstemperaturen 35grader.
Lampan vill jag ge till min dotter, hon åker mycket längdskidor i mörkret på vintern och springer mycket i terräng.
Hon är värd bättre än en Biltema lampa
 
SCOP 35 är mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader)

Bor på landet utan gatubelysning så nu vid mörka årstiderna skulle det va bra att både se och synas förutom reflexväst vid promenader,
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Pannlampan Lumonite Compass står på spel denna tävlingsomgång. Foto: Lumonite

Denna vecka tävlar vi ut en multifunktionell pannlampa som passar lika bra till friluftsentusiaster som professionella hemmafixare.
Lampan är damm-, vatten- och stötsäker. Tack vare det magnetiska bottenstycket kan lampan fästas på metallytor, och på så sätt frigörs båda händerna för arbete även utan pannbandet.


Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna pannlampan, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Ett mått du behöver ha koll på när du väljer bergvärmepump är SCOP35. Vad betyder det?

Svaret hittar du någonstans i tjänsten Jämför bergvärmepumpar.

Vinnaren utses fredagen den 10 februari.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad
SCOP35 innefattar effekten som mäts mot golvvärme. 35 står för 35grader.

Jag behöver en riktigt bra pannlampa!! Det blir min motivering. Dom jag har idag är verkligen i sämsta laget men jag har inte möjlighet att unna mig en ny mitt under byggandet. Därför hoppas jag på lite tur :)
 
mått på värmepumpens prestanda i värmedrift
För att komma åt elskåpet i garaget när det är strömavbrott i huset.

QUOTE="Ulrika M.M, post: 5111865, member: 562178"]Visa bilaga 677582
Pannlampan Lumonite Compass står på spel denna tävlingsomgång. Foto: Lumonite

Denna vecka tävlar vi ut en multifunktionell pannlampa som passar lika bra till friluftsentusiaster som professionella hemmafixare.
Lampan är damm-, vatten- och stötsäker. Tack vare det magnetiska bottenstycket kan lampan fästas på metallytor, och på så sätt frigörs båda händerna för arbete även utan pannbandet.


Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna pannlampan, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Ett mått du behöver ha koll på när du väljer bergvärmepump är SCOP35. Vad betyder det?

Svaret hittar du någonstans i tjänsten Jämför bergvärmepumpar.

Vinnaren utses fredagen den 10 februari.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad[/QUOTE]
 
Svar: SCOP 35 är mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader).


Skulle behöva en ny då jag gett bort min pannlampa till min fru så hon ser och syns när hon varit gravid och nu är ute med barnen. Detta gör att jag famlar i mörkret numera i mina projekt. Ska bli spännande att se nu när det ljusnar vad man egentligen byggt i vinter när det varit kolsvart utan pannlampa…
 
SCOP 35 är mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader). Värdet i vår tabell är hämtat för kallt klimat (Helsingfors).


QUOTE="Ulrika M.M, post: 5111865, member: 562178"]Visa bilaga 677582
Pannlampan Lumonite Compass står på spel denna tävlingsomgång. Foto: Lumonite

Denna vecka tävlar vi ut en multifunktionell pannlampa som passar lika bra till friluftsentusiaster som professionella hemmafixare.
Lampan är damm-, vatten- och stötsäker. Tack vare det magnetiska bottenstycket kan lampan fästas på metallytor, och på så sätt frigörs båda händerna för arbete även utan pannbandet.


Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna pannlampan, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Ett mått du behöver ha koll på när du väljer bergvärmepump är SCOP35. Vad betyder det?

Svaret hittar du någonstans i tjänsten Jämför bergvärmepumpar.

Vinnaren utses fredagen den 10 februari.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad[/QUOTE]
 
SCOP 35 är mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader). Värdet i vår tabell är hämtat för kallt klimat (Helsingfors).
 
SCOP 35 är mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader). Värdet i vår tabell är hämtat för kallt klimat (Helsingfors). SCOP-värde är ett genomsnittsvärde av värmefaktorn under hela året
SCOP står för seasonal coefficient of performance och är ett genomsnittsvärde för värmefaktorn under ett helt år.
(Nä, kan inte utan slår upp och läser på )

Jag har (dumt nog?) köpt hus själv och har MASSOR att fixa inklusive rensa två (!) krypgrunder från skräp. Mycket från bygget 1959 .Och det är jag som har att göra det. Och då vore en pannlampa guld!

Innan jag köpte huset hade jag aldrig tapetserat, målat, eller satt upp en list. Nu är det mycket, mycket mer än det som jag har att göra. Sent ska syndaren vakna Många gånger märker jag bristen i att inte ha en mans muskler….
 
SCOP kallas även för årsvärmefaktor och är ett effektivitetsmått. Siffran talar om vad för slags värmesystem pumpen passar för. Värmepumpar med SCOP 35 passar golvvärmesystem.

Jag behöver vinna den här fina pannlampan då vi oförklarligt blivit av med vår bästa pannlampa!
Vi är ute och tittar till våra djur regelbundet under natten så då behövs pannlampan och en bra pannlampa låter oss dessutom även dels upptäcka kringsmygande rävar, dels skrämmer ljuset bort rävarna.
 
Svar: Ett mått på effektiviteten över en säsongs drift. Anges både vid drift mot ett golvärmesystem (35grader) samt mot ett radiatorsystem (55grader). Värdet är hämtat för kallt klimat. Viktigt för den som tittar på grafen att veta om de har låg framledning (golvvärme) eller ett högre värde då detta kan anses vara den viktigaste mätpunkten.

Motivering: Det så förbannat mörkt längst upp i norr.
 
Svar: SCOP 35 är mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader).

Motivering: Jag köpte själv en sån här pannlampa för någon månad sen och jösses! kan inte fatta hur vi klarade oss innan. Det enda kruxet nu är att min sambo är lika förtjust i den som jag och det blir huggsexa om den varje gång. Låt mig ha min pannlampa ifred! :p
 
Svar: SCOP 35 är mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader).

Motivering: Har provat några enklare pannlampor men aldrig varit nöjd med ljuset och batteritiden.
Vill därför ha denna kvalité lampan :) perfekt när man ska greja med olika saker där bra lyse saknas och man behöver båda händerna fria.
Använder den också gärna nu på kvällarna när man ska hämta in ved för att tända kaminen.
Hoppas..hoppas...
 
Svar: SCOP 35 är mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader)

Motivering:
Så här ser det ut när jag tittar ut där jag bor.

Bilden verkar vara helt svart utan synliga detaljer. Möjlig laddning eller visningsfel.
 
SCOP 35 är mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader). En värmepump med SCOP 35 på 4,5 skall alltså ge 4,5 gånger den inmatade elenergin i värmeenergi vid 35 graders framledningstemperatur. Kanske har jag rört ihop begreppen. Vem vet. :)

Jag köpte första generationen av denna pannlampa till min sambo när vi flyttade ut på landet 2014. En helt fantastisk lampa som fortfarande lyser starkt och jag har i alla år tänkt att jag skall köpa en likadan till mig själv. Har dock inte blivit av, så nu sätter jag allt hopp till denna tävling istället.
 
Hej
SCOP35 är värmefaktorn när pumpen arbetar mot ett system med framledningstemperaturen 35°.

Jag är mycket ute och fiskar och ute i skogen och vid skymning behövs en lätt men effektiv pannlampa att ta sig hem :). Och att den sedan är vattentät är ju en extra bonus :).

Mvh
Leif
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.