J juanxxx skrev:
Funderar på om TS är ett troll :) och skapat denna tråd enbart för att få igång en debatt. Eller så blev TS skrämd av den pandoras ask hen just öppnat.
Skrämd. Läs den fina sumeringen jag gjorde
 
mexitegel mexitegel skrev:
Jodå, det finns gott om högstadier där telefoner samlas in och det gynnar studieresultaten. Det fanns en god anledning till att möjligheten för rektor att besluta om detta skrevs in i skollagen.
Påminner mig om gymasie tiden. Jag hade min vanliga telefon men lämnade in en gammal trasig och satt sedan och smsade under bordet :cool::p
 
  • Haha
  • Gilla
H_kan@88 och 4 till
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
Påminner mig om gymasie tiden. Jag hade min vanliga telefon men lämnade in en gammal trasig och satt sedan och smsade under bordet :cool::p
Kanske hade varit bättre lyssna på läraren under lektionen. Så hade du lärt dig något.
 
  • Gilla
majmun och 7 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kanske hade varit bättre lyssna på läraren under lektionen. Så hade du lärt dig något.
Men kom igen anders, det där är ditt sämsta svar på byggahus. Hade förväntat mig bättre av dig. :crysmile: typ nått i stil med " om du hade lyssnat på läraren så hade du vetat allt om kaviar och hur bra det är att heta malmgren" ;) men förövrigt så lyssnade jag inte eftersom jag inte va så intresserad av att lyssna på saker jag redan kunde. Fick väldigt bra betyg utom i matte och svenska. Med det finns ju diagnoser för det där dyskalkyli och dyslexi. Nog om mig. Hur mår katten? :rofl:
 
  • Gilla
  • Älska
pokasd och 6 till
  • Laddar…
RoTe
mexitegel mexitegel skrev:
Troll vet jag inte. Men vänsterpartist är jag helt säker på :crysmile:.
Och vad är det för fel på det?
 
  • Haha
  • Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
F
T Thomas_Blekinge skrev:
Om jag leder ett möte ska alla stänga av sina privata telefoner eller lägga undan. Jag hatar dom typer som sitter och bläddrar i telefon under ett möte. Respektlöst för de andra deltagare.
Instämmer helt. Det är ett uttalat förbud hos oss också att sitta och flippra med mobilen under mötet. Den som gör det ombeds att gå ut.
Har man inget annat att bidra med till mötet än att störa, kan man undvaras.
 
  • Gilla
pauls och 5 till
  • Laddar…
V
B bygga_hus23 skrev:
Vi ska bygga hus och en av oss tänkte vara tjänstledig i ca 8 månader för att bygga på heltid. Samtidigt vill vi inte tappa vår förskoleplats. En fundering är att starta en enskild firma eller starta eget företag för att inte tappa vår förskoleplats. Har ni några råd eller någon som gjort något liknande?
Varför fuska, ha ditt barn hemma eller lös omsorgen på annat sätt.
Platsen är din så länge du betalar för den.
 
  • Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
F
mexitegel mexitegel skrev:
Jodå, det finns gott om högstadier där telefoner samlas in och det gynnar studieresultaten. Det fanns en god anledning till att möjligheten för rektor att besluta om detta skrevs in i skollagen.
Kan du visa statistiskt säkerställt underlag på det? Där jag bir finns det 3 kommunala högstadier och noll friskolor pga att vi har lägre skolpeng än alla jävla problemområde i kommunen så inga friskolor vill etablera sig här. Det är ingen insamling av telefoner och betygen ligger betydligt över kommunmedel, bland de högsta i kommunen. Det är ju jättekonstigt. Ännu konstigare är vad det har med en arbetsplats för vuxna att göra.
 
  • Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
F
F frasen_36 skrev:
Instämmer helt. Det är ett uttalat förbud hos oss också att sitta och flippra med mobilen under mötet. Den som gör det ombeds att gå ut.
Har man inget annat att bidra med till mötet än att störa, kan man undvaras.
Men det är väl mer en säkerhetsfråga på Samhall eller? På många riktiga jobb där man får en telefon av jobbet så behövs den för att man skall kunna göra sitt jobb förstår du.
 
F
K Krille4 skrev:
Precis - slutresultatet blir att kommunen/skattebetalarna blir lurade på 100 000 kr. Att t o m starta en enskild firma enbart för att kunna göra det tyder på en stark känsla för moral och etik:)

/Krille
Precis, varför behövs krångla till det med enskild firma. Bättre att bara göra detbb

Tror det är dax att lägga locket på sosse-jante känslorna nu så inte hela din helg blir förstörd.

Det där sossiga påhittet om total rättvisa är bara en utopi.
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
F
F frasen_36 skrev:
Som sagt BYGGT.
var hade du dina barn då?
 
När man bygger hus så konsumerar man, skatteintäkter. Dessutom så jobbar respektive, skatteintäkter. Samt den som renoverar har jobbat kanske ett halvt arbetsliv med det sjukaste skattetrycket på planeten. Så om barnet är på förskolan när man är ledig för att renovera är knappast en katastrof för statskassan.

Det finns verkliga kostnader ni kan vara sura över istället
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Pasjostrom och 15 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
När man bygger hus så konsumerar man, skatteintäkter. Dessutom så jobbar respektive, skatteintäkter. Samt den som renoverar har jobbat kanske ett halvt arbetsliv med det sjukaste skattetrycket på planeten. Så om barnet är på förskolan när man är ledig för att renovera är knappast en katastrof för statskassan.

Det finns verkliga kostnader ni kan vara sura över istället [media]
Äntligen så säger du nått vettigt här på forumet (y):D bra jobbat malmgren
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
Vad gäller tjänstledighet och bygga hus. Det blir ju en tolkningsfråga, i slutändan en juridisk sådan givet att man ska "arbeta". Vore väldigt intressant med ett rättsfall. Man får ju exvis ta tjänstledigt för att starta eget, det är ju inga konstigheter. Rimligen borde man kunna arbeta med att bygga sitt eget hus. Men det är klart det blir enklast om man formellt betalar lön till sig själv för det. Hade varit en helt annan sak att lämna på förskolan, åka hem och måla om ett sovrum. Gränsen mellan hobby och att jobba med något är dock i mina ögon definitivt passerad när man bygger ett helt hus.

F frasen_36 skrev:
Ibland kan man undra varför vissa skaffar barn. Så fort det finns möjlighet ska "andra" ta hand om dem.
Förskolan har en viktig roll i barns utveckling. Det är professionella utbildade pedagoger som arbetar på förskolan idag. I brist på stora syskonskaror är det också på förskolan barn hittar kompisar och lär sig bli en del av en grupp och hitta "sin" roll.
 
  • Gilla
Coffey och 6 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Och vad är det för fel på det?
Det skrev jag inte, det är nog din tolkning :):
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.