electroluxaren skrev:
varför fortsatte inte ikea då med detta koncept ?
Glömde säga att de inte ska ge sig in på dessa områden om de inte själva står bakom garantierna osv.

Jag vet att alla företag bara försöker överleva och tjäna pengar.. men jag personligen tycker att så många ställen har blivit sämre nu.. för att de säljer flera olika saker.. så jag har slutat handla där.

Adlibris, cd-on osv.. de var ruggigt bra webbshopparna som var inriktade på sin grej (just dessa två var ju inriktade på böcker respektive film/musik bla) - nu säljer de allt i alla kategorier (från blomfröer, till gräsklippare ).. det är för mycket och man orkar inte ens kolla där längre.. köper man nått så skickas det från något helt annat företag (allt är en härva av ställen som är sammankopplade). Var ställe ska stå för sina grejer, sin support och garantier...

Ikea är bra på sin grej med plockepinnmöbler (jag är ikeafantast), men bör hålla sig utanför solceller o värmepumpar.. om de inte tänker verkligen sälja dem själva med allt vad det innebär.
 
  • Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
C Comfort Thomas skrev:
Visst finns det mycket riktigt dom som säljer luftvärmepumpmpar från Samsung men om du kikar så är dom flesta via postorder eller via elektronikvaruhus som typ Elgiganten, kanske är fler ”vanliga” återförsäljare/montörer som säljer dessa i dina trakter men häromkring är dom få !
Som sagt jag vet inte riktigt så mycket om Samsung o värmepumpar.. (andra saker de gjort vet jag mer om). Hur länge har de hålla på med dessa? Är de relativt nya? eller gamla i gården så att säga? (om de är ganska nya kan det förklara varför det inte är så många som säljer än tex)
 
P Pin skrev:
När du väl bestämt dig för att du vill köpa en värmepump blir du rent formellt kund hos Polarpumpen.

[länk]


Hur bra är Polarpumpen på reklamation/garanti?
Polarpumpen har i princip obefintlig kundtjänst/reklamationsavdelning.
De gav mig den absolut sämsta upplevelsen jag någonsin haft med en strulande produkt under garantitiden.

De hänvisade helt kallt till Electrolux utan att själva bidra med något.
 
Snigla Snigla skrev:
Som sagt jag vet inte riktigt så mycket om Samsung o värmepumpar.. (andra saker de gjort vet jag mer om). Hur länge har de hålla på med dessa? Är de relativt nya? eller gamla i gården så att säga? (om de är ganska nya kan det förklara varför det inte är så många som säljer än tex)
Samsung är inte direkt nya med luft/luft och anledningen att vi slutade med Samsung är inte att dom var för bra om man säger så ;)
 
  • Gilla
Boende45
  • Laddar…
A
Snigla Snigla skrev:
Glömde säga att de inte ska ge sig in på dessa områden om de inte själva står bakom garantierna osv.

Jag vet att alla företag bara försöker överleva och tjäna pengar.. men jag personligen tycker att så många ställen har blivit sämre nu.. för att de säljer flera olika saker.. så jag har slutat handla där.

Adlibris, cd-on osv.. de var ruggigt bra webbshopparna som var inriktade på sin grej (just dessa två var ju inriktade på böcker respektive film/musik bla) - nu säljer de allt i alla kategorier (från blomfröer, till gräsklippare ).. det är för mycket och man orkar inte ens kolla där längre.. köper man nått så skickas det från något helt annat företag (allt är en härva av ställen som är sammankopplade). Var ställe ska stå för sina grejer, sin support och garantier...

Ikea är bra på sin grej med plockepinnmöbler (jag är ikeafantast), men bör hålla sig utanför solceller o värmepumpar.. om de inte tänker verkligen sälja dem själva med allt vad det innebär.
Kan bara hålla med i allt
 
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Hej.
Ikea har precis börjat sälja värmepumpar ink installation från 14485kr. Skulle ni våga köpa?
Hahah, nu får rörmokarna nytt att klaga på. Men som allt när man köper paket är det viktigt att veta vilket ansvar från den köper av tar. IKEA vill inte ha dåligt rykte och tänker nog helt klart att de skall ha någon koll på utförandet?
 
  • Gilla
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
Skulle inte köpa en pump på IKEA där affären är med ett annat företag. Då väljer jag hellre en lokal firma med bra rykte, som jobbar dagligen med detta. Är det en lokal firma så känns det tryggare om något börjar strula tänker jag.
Pumpen kan vara bra, men det kan ju vara en klåpare som sköter installationen. Betalar hellre lite mer och vet vad jag får.

Sen vet jag inte om det är innedelen på bilden, men om det är den så måste jag säga att den ser klumpig och ful ut.

Skulle möjligtvis köpa en billig pump på någon byggkedja om det var för att grundvärma/avfukta en källare, där det inte skulle bli samma panik om den stannar och det tar tid att fixa.

Tycker det känns som ett märkligt samarbete mellan IKEA och polarpumpen för övrigt.
Om affären görs med polarpumpen, varför blanda in IKEA? Är ryktet dåligt och dom är desperata, eller vad är det frågan om?
 
  • Gilla
Ludde Jakobsson och 1 till
  • Laddar…
M
H hempularen skrev:
De ingår ju i samma koncern som bygghemma, outl1 osv. Dvs rena skojarföretag.
Oj, har du egna erfarenheter? Jag har beställt vaccumsug från Polarpumpen och en del grejor från Bygghemma, aldrig några som hellst problem.
 
Alltså, säga vad man vill om kvaliteten på IKEA's produkter men deras kundservice brukar vara hålla hög nivå och vara kundfokuserad. Därför är det onekligen mycket märkligt att dom väljer att samarbeta med just Polarpumpen. Om man kollar Polarpumpens omdömen är det ju förutom undermåliga installationer just deras usla kundservice som återkommer heeeela tiden.

Å andra sidan har ju IKEA en historik av till synes märkliga "tillfälliga satsningar". Dom sålde ju tv-apparater ett tag, elcyklar ett tag och har ju enligt uppgift i tråden sålt värmepumpar tidigare också. Märkliga så till vida att dom inte varit speciellt långvariga.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
P pingis skrev:
Den åsikten har jag svårt att förstå. Vill du vara snäll och förklara?
Jag tyckte det var konstigt när Ikea började sälja Mat.
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag tyckte det var konstigt när Ikea började sälja Mat.
Nu känner jag mig rejält korkad... Jag tycker i och för sig att det är ganska trevligt att IKEA säljer mat men på vilket sätt gör det att det känns okej att IKEA gör affärer i Ryssland? Jag förstår inte resonemanget. Upplys mig, tack.
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Blodsoppen
P pingis skrev:
Nu känner jag mig rejält korkad... Jag tycker i och för sig att det är ganska trevligt att IKEA säljer mat men på vilket sätt gör det att det känns okej att IKEA gör affärer i Ryssland? Jag förstår inte resonemanget. Upplys mig, tack.
Om du syftar på ett tidigare inlägg från mig, så menade jag att Ikea inte ska stänga sina varuhus i Ryssland. Varför ska det ryska folket gå miste om att få köpa billiga möbler bara för att det är krig?
 
kisumisu
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Om du syftar på ett tidigare inlägg från mig, så menade jag att Ikea inte ska stänga sina varuhus i Ryssland. Varför ska det ryska folket gå miste om att få köpa billiga möbler bara för att det är krig?
Kanske för att vi bla går miste om energi tackvare Ryssland och krig. Tack putin att elen och maten kostar så mycket idag!
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Blodsoppen
kisumisu kisumisu skrev:
Kanske för att vi bla går miste om energi tackvare Ryssland och krig. Tack putin att elen och maten kostar så mycket idag!
Att elen och maten kostar så mycket har väldigt lite med Putin att göra.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.