Frustrator Frustrator skrev:
Fynd, men man kanske får byta motorn.
Oh, en Inca Master. Sån eller en Professional var jag länge på jakt efter förr i tiden när jag hade bandsåg o hyvel från Inca. Väldigt ovanlig i Sverige, nog bara andra exet jag ser på blocket på 10 år.
 
Ola C Ola C skrev:
Oh, en Inca Master. Sån eller en Professional var jag länge på jakt efter förr i tiden när jag hade bandsåg o hyvel från Inca. Väldigt ovanlig i Sverige, nog bara andra exet jag ser på blocket på 10 år.
Tredje exet mig veterligen.
 
  • Gilla
Ola C
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Fynd, men man kanske får byta motorn.
[bild]
verkade vara fler som tyckte det var ett fund för den var såld redan när jag hörde av mig för ett par timmar sen..
 
Själv lite sugen på denna, Felder med 400 hjul så inte jättestor o otymplig. Inte för att min nuvarande är dålig men lite mer såghöjd är ju alltid trevligt. Orkar dock inte rodda runt i verkstan för tillfället för att passa in en ny såg....
En grönmålad vertikal bandsåg i en verkstadsmiljö, märkt "FELDER", pris 6000 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Verkstadslokaler med Robland snickerimaskin och diverse tillbehör, till salu för 10,000 svenska kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En äldre tysk bandsåg till salu på Blocket, grön, utomhus, för 1300 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En bandsåg eller figursåg från Stenbergs till salu för 3000 kronor i Bromma på Blocket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nevinator
  • Laddar…
F
Inte Blocket men Marketplace

Vet inget om denna specifikt men skall man ha en step MIG/MAG svets och har 3-fas så är det denna man skall ha. Det är toppmodellen med 4wd matarverk och går inte att jämföra med tex C170 eller Migatronic 183 eller liknande hobbymaskiner. Skulle vilja ha en sån här själv men den får inte plats. Är den frisk och fin så är 8000kr ett fynd. Nypris skulle jag tro ligger på fel sida om 30000kr.

Esab Origo svetsmaskin, gula och svarta delar, reglage, sladd, på träpall, annonseras online.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Cirkelsåg till salu på online-annonssida, INCA MAJOR, pris 1400 kr, verktyg, säljarprofil och kontaktinformation synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vet i tusan var @Frustrator håller hus, han räddar väl liv eller nåt annat oviktigt. Hans primära uppgift är ju att hålla reda på Blocket åt oss. I alla fall...Vrakpris på bandsågen o rikthyveln, 2000:-/st. Långa trevliga bord för att vara en mindre rikthyvel.https://www.blocket.se/annons/blekinge/snickerimaskiner/106962731

Bandsåg i verkstad, gröna och röda detaljer, kartonger bredvid, snickeriverktygsannons, inget mänskligt synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Verkstad med grönt gammalt snickerimaskineri, träarbeten i bakgrunden, rörig arbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
stigen och 2 till
  • Laddar…
T
Ola C Ola C skrev:
Vet i tusan var @Frustrator håller hus, han räddar väl liv eller nåt annat oviktigt.
Den där står som planhyvel, men det är väl bara en rikthyvel?
två mil hemifrån så kankse utflyktsmål ;)
 
T trycklös skrev:
Den där står som planhyvel, men det är väl bara en rikthyvel?
två mil hemifrån så kankse utflyktsmål ;)
Ja enbart rikthyvel. Kombinera med en lunchbox planer så har man en bra set up för att hyvla.
 
  • Gilla
trycklös och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Ja enbart rikthyvel. Kombinera med en lunchbox planer så har man en bra set up för att hyvla.
Perfekt kombination!
Jag har den rikten + en Metabo lunchbox. Att slippa ställa om är guld värt!
 
  • Gilla
Solvskaftet och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Vet i tusan var @Frustrator håller hus, han räddar väl liv eller nåt annat oviktigt. Hans primära uppgift är ju att hålla reda på Blocket åt oss. I alla fall...Vrakpris på bandsågen o rikthyveln, 2000:-/st. Långa trevliga bord för att vara en mindre rikthyvel.[länk]

[bild]
[bild]
Dom maskinerna försvann som en avlöning! Det var nog månadens klipp!
Om den lycklige hänger här på BH och saknar instruktionsbok till hyveln så kan jag kopiera min.
Dag
 
  • Älska
ådal
  • Laddar…
T
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.