nimhed nimhed skrev:
Denna handlampan kan jag rekommendera. Lyser upp bra och är smidig även på trånga utrymmen.

[länk]

[bild]
Gär den att använda samtidigt som man laddar den?
 
A A-Man_08 skrev:
Gär den att använda samtidigt som man laddar den?
Jag har aldrig haft det behovet. Kommer ju med en laddstation, men går också att ladda direkt med usb.

Jag kan kontrollera om det är en viktig funktion för dig
 
Nej, den slocknar vid laddning, både via stället och direkt i lampan.
(Vanligt vid i princip alla Li-Ion verktyg jag provat, så misstänker det har med styrningen av laddningen att göra, är ju känsligt med överladdning av Litium accar)

A A-Man_08 skrev:
Gär den att använda samtidigt som man laddar den?
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Dagens Loot från lidl
Rörelsesensorn var över sen nån tidigare kampanj på just den butiken.
Resten är från veckas erbjudanden

[bild]
Dom där brynena är rätt bra. Köpte förra gången dom körde sådana.
 
  • Gilla
MrDizzy
  • Laddar…
galento
Dan1891 Dan1891 skrev:
Trist! Tack för ditt utförliga test, jag var NÄSTAN inne på att köpa en (har en äldre modell där spetsarna är slut).
Jag börjar luta åt att konstruktionen LIDL har med sina gängade lödspetsar helt enklelt inte är bra.
Funderar vidare: Skulle man kunna borra ur gängan i lödpennan, och borra och gänga ett hål från sidan istället, för att kunna få i och fästa vanliga raka ogängade lödspetsar? (tänker på att rädda min gamla LIDL station)
Köpte en sådan lödstation på Lidl tidigare med ratt att ställa in värmen , tyckte denna
fungerade dåligt.
 
  • Gilla
Dan1891 och 2 till
  • Laddar…
K
Någon som har erfarenhet av pinnsvetsen ? Är den något att ha?
 
K Krux skrev:
Någon som har erfarenhet av pinnsvetsen ? Är den något att ha?
Hej @Krux!
900kr för en fungerande pinnasvets är bra. Men om denna håller måttet vet jag inte. Jag vet att Lidl haft pinnasvetsar innan men om just denna modellen varit med är ju frågan. Kolla på Youtube om det finns något om denna specifika modell. Har du tur hittar du något.
Dag
 
  • Gilla
Krux
  • Laddar…
F
stigen stigen skrev:
Hej @Krux!
900kr för en fungerande pinnasvets är bra. Men om denna håller måttet vet jag inte. Jag vet att Lidl haft pinnasvetsar innan men om just denna modellen varit med är ju frågan. Kolla på Youtube om det finns något om denna specifika modell. Har du tur hittar du något.
Dag
Tänk på att den är inverterad bara. :thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
hyggabus och 2 till
  • Laddar…
Har aldrig svetsat någonsin, kan inget om det.
Men skulle denna Lidl 899kr svets klara att svetsa ex avgassystem, upphängningen etc på bilar? Alltså tänker inte rostfritt nu.
 
G gluecifer skrev:
Har aldrig svetsat någonsin, kan inget om det.
Men skulle denna Lidl 899kr svets klara att svetsa ex avgassystem, upphängningen etc på bilar? Alltså tänker inte rostfritt nu.
Nja... pinne bör man nog svetsa lite grövre än avgasrör iaf, upphängning ev
Pinne är inte det lättaste att få till.
Satsa på en beg mig/mag svets (det är egentligen mag men nästan alla säger migsvets) även om det kommer kosta en del.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Jag är lite småsugen på svetsen också, det händer ju någon gång per år att man hade varit betjänt av att svetsa istället för att gå omvägar runt problemet. Problemet är bara att då skall det stå ytterligare en pryl i garaget...
 
Är det nån större skillnad på en gammal hederlig pinnsvets mot en inverter? Förutom vikten då... Har en gammal Luna som går fint men man måste ju nästan vara 2 man för att bär den och då är den 40x20x30cm grovt uppskattat
 
F
nino nino skrev:
Är det nån större skillnad på en gammal hederlig pinnsvets mot en inverter? Förutom vikten då... Har en gammal Luna som går fint men man måste ju nästan vara 2 man för att bär den och då är den 40x20x30cm grovt uppskattat
Beror på.

Är det gammal 1-fas mot ny inverter 1-fas så kan det vara tydlig skillnad.
Är det inte ens likriktning på den gamla så är skillnaden extrem.
Ser man strömförbrukning och säkringsbehovet så är skillnaden extrem.

Men går den fint så likriktar den åtminstone. 40x20x30 låter litet om det är en "gammal" svets, 1-fas?
 
F fsn skrev:
Beror på.

Är det gammal 1-fas mot ny inverter 1-fas så kan det vara tydlig skillnad.
Är det inte ens likriktning på den gamla så är skillnaden extrem.
Ser man strömförbrukning och säkringsbehovet så är skillnaden extrem.

Men går den fint så likriktar den åtminstone. 40x20x30 låter litet om det är en "gammal" svets, 1-fas?
Svårt att uppskatta måtten när det var 6mån sen jag använde den :)
Enfas ja

Typ den här
Flera bilder av olika svetsar från Luna, annonserade för försäljning eller auktion online.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
pacman42 pacman42 skrev:
Jag är lite småsugen på svetsen också, det händer ju någon gång per år att man hade varit betjänt av att svetsa istället för att gå omvägar runt problemet. Problemet är bara att då skall det stå ytterligare en pryl i garaget...

"ytterligare en pryl i garaget"...
-Är du inte i fel tråd nu ? :)
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.