G Granström2 skrev:
Typiskt Byggahus. TS ville ha ett enkelt el-element. Så börjar kanonaden med Adax, komfort och diverse i massor av inlägg.
[länk]
[länk]
[länk]
TS skrev att det skulle vara fast monterat, därav förslagen.
 
  • Gilla
Dan1891 och 3 till
  • Laddar…
M Mats skrev:
Av/på ska finnas, likaså ett tempreglage. Det är allt annat som måste väck.
Sådana är mina Gnosjö. Kommer ej ihåg var jag köpte dem för c:a 10 år sedan. Gissar på Jula, Clas O, K-Rauta, eller Bauhaus. Oljefyllda och lite långsamma, men de blir inte så heta, som de extravärmarna jag har att ta till när man kommer och det är - 10 C inomhus.( t.ex. Jula konvektorelement 017413 eller liknande). Har 2 st av dessa också att ta till när inte kaminen gör jobbet tillräckligt fort eller på natten, när kaminen har slocknat.
 
G Granström2 skrev:
Typiskt Byggahus. TS ville ha ett enkelt el-element. Så börjar kanonaden med Adax, komfort och diverse i massor av inlägg.
[länk]
[länk]
[länk]
Notera att dessa inte är lämpliga för kontinuerlig användning. De rekommenderas för sporadisk användning.

/Höghus
 
  • Gilla
HasseTeknik och 2 till
  • Laddar…
Adax neo wifi :p
Jo, jag vet, inga appar etc, men den har fyra knappar: plus, minus, OK och ström. Man kan 'använda' den utan att ansluta den till nätverket, men för sånt som schemaläggning måste man använda app.
Med andra ord, ansluter man inte den så kan du bara ändra temperatur, stänga av den och aktivera knapplås.
Tror det är svårt att hitta saker utan några extra funktioner nuförtiden, så något som har sina extra funktioner via en app som man skippar kan vara det mest nedskalade alternativet.
(Tittade bara i manualen för neo wifi, borde vara samma även för Clea och Neo wifi+bluetooth, men har inte kollat)
 
  • Gilla
Mats
  • Laddar…
Wooe Wooe skrev:
Adax neo wifi :p
Jo, jag vet, inga appar etc, men den har fyra knappar: plus, minus, OK och ström. Man kan 'använda' den utan att ansluta den till nätverket, men för sånt som schemaläggning måste man använda app.
Med andra ord, ansluter man inte den så kan du bara ändra temperatur, stänga av den och aktivera knapplås.
Tror det är svårt att hitta saker utan några extra funktioner nuförtiden, så något som har sina extra funktioner via en app som man skippar kan vara det mest nedskalade alternativet.
(Tittade bara i manualen för neo wifi, borde vara samma även för Clea och Neo wifi+bluetooth, men har inte kollat)
Den är nära men just knapplåset är ett problem.
 
Redigerat:
Höghus Höghus skrev:
Ett Nobö Front
[länk]
med termostat NCU 1R kanske?
[länk]
Den termostaten verkar kunna köras helt lokalt även om den har wifi-stöd.

Det blir inte billigt tyvärr, ca 2kkr.

/Höghus
Tack för tippset, ser högintressant ut.
Jag ska inte säga att priset inte spelar någon som helst roll men flera mils resa för att "laga" det trasiga elementet, dvs trycka på rätt knapp kostar också ;)
 
  • Gilla
Höghus
  • Laddar…
Kommer inte ett Adax Neo (basic) fungera på samma sätt som Nobö Front?
Och till ett lägre pris om jag förstår rätt. (och snyggare, men det är ju iofs en smaksak)
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Kommer inte ett Adax Neo (basic) fungera på samma sätt som Nobö Front?
Och till ett lägre pris om jag förstår rätt. (och snyggare, men det är ju iofs en smaksak)
Njäe, Det är några små skillnader.
Nobo front ger ett mer mekansik reglage vilket är bättre för någon med nedatt syn. touchknappar kan vara svårt med dålig syn eller nedsatt motorik.
Neo Basic har 5 knappar på sidan så där går det rätt lätt att trycka på fel knapp.
 
M Mats skrev:
Njäe, Det är några små skillnader.
Nobo front ger ett mer mekansik reglage vilket är bättre för någon med nedatt syn. touchknappar kan vara svårt med dålig syn eller nedsatt motorik.
Neo Basic har 5 knappar på sidan så där går det rätt lätt att trycka på fel knapp.
Aha, OK, då är jag med, det är knapparna som är för många på Neo då.
 
Ja, det kan verka som en struntsak men med dålig syn och lite skakiga händer så blir sånt som i vanliga fall är enkelt rätt komplicerade frågor
 
M Mats skrev:
Ja, det kan verka som en struntsak men med dålig syn och lite skakiga händer så blir sånt som i vanliga fall är enkelt rätt komplicerade frågor
Ja, det är en viktig aspekt, mycket man tar för givet nu, blir svårt och krångligt på gamla dar.
 
  • Gilla
Mats
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.