T trycklös skrev:
Japp, men det är inte många paket som fastnar numera, för min del är det nog bara några procent av alla paket.

Det trista är ju när det är paket som man faktiskt betalat moms för redan som man sen måste hålla på att klödda med mot säljaren. Det är ju skillnad ifall man ine betalat någon moms och chansat på att det ska slippa igenom. Då kan man ju liksom inte gnälla när det fastnar :D
Om du klagar så får du tillbaka pengarna. Jag hade bekymmer en gång då UPS användes från Kina och de tog moms/tull en gång till, jag klagade och fick genast tillbaka pengarna från säljaren.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
T
Jo det är ju troligen märkningen på paketet som varit dålig, och det brukar inte vara något problem att få tillbaka pengarna.
 
Apropå Lidl, så fanns bland veckans vara ett par sorters frysta stora räkor med olika asiatisk smaksättning. De smakade rätt trist och hade en helt oduglig gummikonsistens. Inte för att det har med verktyg att göra, men de säljs åtminstone på Lidl, vilket jag vill minnas att tråden handlade om en gång i tiden.
 
  • Gilla
  • Haha
Kromo och 10 till
  • Laddar…
Ja, du får betala alltid betala moms.
MEN däremot så drabbas vissa fraktsätt av att postnord håller dom pga felaktig IOSS.



pacman42 pacman42 skrev:
Ingår alltid på Aliexpress. Jag har ett hundratal orders därifrån de senaste åren och har aldrig haft problem.
 
Jo, det brukar vara stora problem


T trycklös skrev:
Jo det är ju troligen märkningen på paketet som varit dålig, och det brukar inte vara något problem att få tillbaka pengarna.
 
Humulus Humulus skrev:
Ja, du får betala alltid betala moms.
MEN däremot så drabbas vissa fraktsätt av att postnord håller dom pga felaktig IOSS.
Och då betalar man, tar emot det och klagar, samt får tillbaka pengarna.
 
C
Hörni, ni börjar komma ganska långt bort ifrån veckans verktygskampanj på Lidl, va?
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
T
C cpalm skrev:
Hörni, ni börjar komma ganska långt bort ifrån veckans verktygskampanj på Lidl, va?
jo men det var ju inga verktyg alls denna veckan :(
 
  • Haha
  • Ledsen
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Någon som provat diamantslipstenarna som finns kommande vecka?
 
T
Har inte testat just dem, men de är ganska små.
Mina minsta är 170 långa och det är i minsta laget för att slipa med slipjigg (stämjärn i jigg tar upp ca 10 cm så på en 15cm platta blir det väldigt korta rörelser och man kan inte utnyttja mitten alls).
 
  • Gilla
VLJ
  • Laddar…
j.f.s
Jag köpte dem och som nämndes i kommentaren ovanför så är de väldigt små. L:80mm B:25mm
 
Jag tänkte på de som var denna veckan, de är lite större än de som va förra.
Men som trycklös beskriver är de nog för så för stämjärn, så då går de bort.
Reklam för Parkside diamanthärdade slipblock för verktyg, tillgängliga från måndag, pris 129 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om man lägger till några kronor och köper två av dessa 400/1000 och 600/1200 på Amazon får du betydligt större ytor på stenarna och två hållare. Jag har bägge. D.v.s fyra olika kornstorlekar. Inte använt så mycket ännu men verkar vara rätt bra kvalitet.
Dag

Dubbelsidig diamantslipsten med honungskaksstruktur för slipning av knivar, 600/1200 grovlek, halkfri bas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hyggabus och 1 till
  • Laddar…
Kan man använda ett sådant slipblock till att vässa sina köksknivar eller är det olämpligt?
 
S Simon Traktor skrev:
Kan man använda ett sådant slipblock till att vässa sina köksknivar eller är det olämpligt?
Det fungerar men det gäller att försöka hålla rätt vinkel på kniven.
Men som Stenmark sa. Ju mer jag tränar desto mer tur har jag! :p
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.