R Rkarlsson skrev:
Om du har ett annat problem som även jag har som känns jävla fattigt. När man ställer in inställningar som, ambient, grader, modeläge, osv osv så sparas tamejfan inte dessa inställningarna. Så nästa gång bilen "startat om" alltså när det står noll i färddatorn så är alla inställningar ändrade igen.

Appen suger ju rätt bra med, behöva trycka flertalet ggr för att sätta igång värmen i bilen, det ska ju räcka med en.
Allt det där fungerar på vår id.4. Jag gissar att du har äldre programvara.

Det som stör mig mest är att stödet för flera användare är dåligt. Framförallt kan jag inte starta värmen i bilen via appen om det var min fru som körde senast. Jag måste gå ut och logga in mig själv i bilen först. Sedan kan jag använda appen. Min fru kan inte starta värmen via appen ö.h.t., då det bara verkar gå att ha en "huvudanvändare" (just nu jag), och det bara verkar vara sådana som kan göra det.
 
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
B bakterie skrev:
Allt det där fungerar på vår id.4. Jag gissar att du har äldre programvara.

Det som stör mig mest är att stödet för flera användare är dåligt. Framförallt kan jag inte starta värmen i bilen via appen om det var min fru som körde senast. Jag måste gå ut och logga in mig själv i bilen först. Sedan kan jag använda appen. Min fru kan inte starta värmen via appen ö.h.t., då det bara verkar gå att ha en "huvudanvändare" (just nu jag), och det bara verkar vara sådana som kan göra det.
Det finns även på andra fabrikat. Om min fru haft bilen med sin nyckel men inte låser den och jag sätter mig i bilen med min nyckel och startar så gäller fortfarande hennes inställningar. Bilen behöver låsas eller så får jag via menyn byta innan bilen startas.
 
B bakterie skrev:
Allt det där fungerar på vår id.4. Jag gissar att du har äldre programvara.

Det som stör mig mest är att stödet för flera användare är dåligt. Framförallt kan jag inte starta värmen i bilen via appen om det var min fru som körde senast. Jag måste gå ut och logga in mig själv i bilen först. Sedan kan jag använda appen. Min fru kan inte starta värmen via appen ö.h.t., då det bara verkar gå att ha en "huvudanvändare" (just nu jag), och det bara verkar vara sådana som kan göra det.
Jag har 3.0 utplockad juni 2022. Den nyaste har jag inte fått utan de kom med my23 om jag förstod det rätt.

De som har äldre variant som fått nytt 12volt och uppdatering verkar ju ha det värre.
 
R Rkarlsson skrev:
Jag har 3.0 utplockad juni 2022. Den nyaste har jag inte fått utan de kom med my23 om jag förstod det rätt.
Det kan stämma. Vår är my23, och fritt ur minnet är det version 3.2.
 
B bakterie skrev:
Det kan stämma. Vår är my23, och fritt ur minnet är det version 3.2.
Har sett någon skriva att 3.2 har blivit av med en del av detta irriterande skitet som är på tidigare versioner =)
I morse var de fan bara störigt. Rutan för "nya inställningar" kom upp säkert 10-15 ggr, tryckte avbryt varenda gång men tröttna till sist.
På en sträcka runt 4 mil.
 
Tidningen ViBilägare har senaste Kia Niro EV i nya teststallet och var imponerade av des låga förbrukning.
Första elbilen de har på sin vintertestresa till Funäsdalen som kom dit på bara en laddning (55 mil)
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Jättebra.
Nu får resten hänga med och sänka priserna.

Finns ju chans att kunna förhandla kanske om 2,5 år om man ska ha en elbil nånsin igen =)
Det som suger är att tesla inte har verkstad här som sagt. Och att det är en amerikan typ
Från 2035 lär det inte bli så svårt att "välja" mellan elbil och fossildrivet.
Det borde det inte vara idag heller...
Dom flesta elbilsägare väljer bara en gång.
Sen sitter man fast i elbilträsket för resten av livet.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
R RogerHql skrev:
Det borde det inte vara idag heller...
Det är det inte heller.
 
  • Gilla
RogerHql
  • Laddar…
R RogerHql skrev:
Från 2035 lär det inte bli så svårt att "välja" mellan elbil och fossildrivet.
Det borde det inte vara idag heller...
Dom flesta elbilsägare väljer bara en gång.
Sen sitter man fast i elbilträsket för resten av livet.
Jag sitter inte fast i elbil, och rekommenderar ingen att köpa faktiskt. Speciellt inte om de har under 1000 mil per år och inte har en egen box hemma.
Avråder faktiskt äldre människor 60-65+ från att leasa eller köpa om de inte planerar att köra många mil under pensionen.
Det hade varit ren och skär katastrof ekonomiskt om farsan köpt en elbil tex. Han har på bruksbilar borträknat sin jänkare inte ens köpt bilar i sitt liv för vad en ny elbil i samma storlek kostar idag. =)

Säger alltid åt folk att i lugn och ro verkligen räkna på det innan de gör det.
 
  • Gilla
HenrikHuslöse och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
Sitter man fast i sin elbil får man nog köpa en modell med större insida...
 
  • Gilla
  • Haha
djac och 2 till
  • Laddar…
Det är väl de där 20-30 tums bildskärmarna dom envisas med att sätta in i bilarna som gör att folk fastnar...

I övrigt håller jag med Rkarlsson. Så länge det inte finns en begagnatmarknad med elbilar en bra bit under 100 000:- kommer många att sitta kvar i fossilspåret.
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Lite av vad jag skrivit några gånger i tråden, kan inte få de funktioner jag behöver och utifrån ekonomiskt motiverbart.
Men är ju inget problem, bara att vänta, finns inget tvingande.
 
useless useless skrev:
Det är väl de där 20-30 tums bildskärmarna dom envisas med att sätta in i bilarna som gör att folk fastnar...

I övrigt håller jag med Rkarlsson. Så länge det inte finns en begagnatmarknad med elbilar en bra bit under 100 000:- kommer många att sitta kvar i fossilspåret.
Det är det jag menar. Mitt exempel som med min farsa är ju att han kört bilar för 20-30 tusen som arbetsbil genom alla åren.
Han hade ju förlorat på att köpa en elbil för 500 000 kr, dels hade bilen aldrig klarat sig utan den hade havererat ganska snabbt. Med tanke på att han var murare och det var så groteskt med damm i arbetsbilen.
Sen den andra aspekten att de fick skattefritt 18,5 kr milen så det fanns ingen bränslekostnad för honom. Det som kostade var reperation (delar) lite oljebyte och däck och såklart skatt. (vilket lätt kunde plockas från de 18,5 genom åren)

Sista bilen köpte han av mig för 10 000 kr bilen innan för 20 och den hade han runt 10 år innan den blev för dålig.

Och jag håller med dig, dessa enorma pekskärmarna. Id3 är på gränsen men de andra som teslas, och en drös annat är ju onödigt.
Bättre de satsar på riktiga knappar med :D
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
I dom flesta länder i Europa iallafall..

Var ju en Tysk som passerade 170000 mil i sin Tesla vilket var något rekord. Vet inte om man kan kalla det för en bra bil då han bytt motor 8 gånger och batteriet bara 3 gånger..
Länka info om detta


Gissar att det många mil är på motorväg också så chassit har nog haft ett bra liv.
Länka info om detta
Verkar bara vara bullshit o hiittepå av nån elbilshatate
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.