Svar: År 2000

Den där härliga maskinen skulle underlätta ofantligt vid vårens och sommarens renoveringar av det nya radhuset.
Framförallt hade den kanske kunnat råda bot på den påstådda bygg-bulimi jag lider av? (Medicinskt utlåtande av bättre hälft) I alla fall bromsar den säkerligen symptomen (sporadiska verktygsinköp pga kittlingar i "villhöver"-nerven):rofl:
 
År 2000

Motivering:
Det är Festool..
 
Svar: år 2000

Vore kul både för mig och dottern att få känna hur en riktig proffsmaskin är att jobba med då vi bygger våra kojor och fågelholkar.

Trevlig helg!!
 
Svar: år 2000

Denna skruvdragare hade varit perfekt till min verkstad!
 
richardtenggren
År 2000 blir Festo Tooltechnic märket Festool.

Denna skulle förgylla min maskinpark, perfekt då den ena dragaren börjat ge ifrån sig sådan där vit elektronikrök, ungefär som när de blivit överens om en ny påve i Sixtinska kapellet. :D
Vi har ju 125 m2 källare, ett badrum och hall kvar att slutföra invändigt :)
 
Är 2000

Dags att uppdatera dom gamla verktygen från 2000.
 
Akahigi
1. år 2000

2. Jag måste skruva upp ett nytt uterum, så att jag har något att skruva upp solceller på, och torka svamp på för mitt prepperlager, så jag inte får dåndimpen av klimatångest långt innan ryssen anfaller.
 
Svar: år 2000

Det vore ju trevligt med en Festool bland alla Jula Meec och Lidl Parkside verktyg... :crysmile:
Och så får jag ju se om de verkligen är värda pengarna!
 
År 2000

Jag har en äldre Milwaukee i dagsläget som är fruktansvärt tung... Då jag blev husägare till ett 120 år gammalt hus för 12 månader sedan har det blivit ett antal projekt, men efter att jag byggde en altan under sommaren åkte jag på hemskt skruvdragar/tennisarmbåge som sitter i än idag och begränsar mig enormt.
Det finns oändligt med saker kvar att göra och jag skulle otroligt mycket uppskatta denna smidiga skruvdragare med bättre ergonomi och därav mindre slitsam för min ömma armbåge.
 
Thomas59
Namnbytet genomfördes år 2000.

Vinner jag skruvdragaren ska den bli en present till min ex-fru.

Vid bodelningen visade hon måttligt intresse för verktyg och trädgårdsredskap men nu, som nybliven husägare, har hon insett att rejäla verktyg och maskiner är en nödvändighet. Den gröna Boschskruvdragaren som jag smusslade ner i en av hennes flyttkartonger har tyvärr dragit sin sista suck, så jag har fått i uppdrag att fixa en ny. Kvalitetsmedveten som hon är kommer hon att bli överlycklig om jag vinner.
 
U Ulrika M.M skrev:
Vi startar årets tävlingsomgång med ett riktigt fint pris; nu har du chans att vinna skruvdragaren C 18 från Festool!
[bild]

Kombinationen av Li-HighPower-batteri och borstlös, underhållsfri EC-TEC-motor gör skruvdragaren C 18 stark och uthållig. C-formen ger ergonomisk skruvning och borrning i alla lägen. Tack vare den starka snabbchucken byts olika bitshållare, bits och borr med ett enkelt klick istället för med borrchuckens långsamma upp-/inspänning.
Utöver skruvdragaren medföljer tillhörande batterier, laddare och förvaringsväska.

Värde: ca 6 900 kr


Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna skruvdragaren, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga:
Vilket år ändrades varumärkesnamnet Festo Tooltechnic till Festool?
Ledtråd: Svaret på frågan hittar du genom att läsa om Festools företagshistorik.

Vinnaren utses fredagen den 27 januari.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vi tackar Festool som sponsrar den här tävlingen.

svar:År 2000.
Ååå uppvuxen med de gamla C 12 volts, varje gång jag ser formen på c-skruvdragarna och den svart färgen med grönt får jag tillbaka minnena när jag och farfar byggde bord och cd-ställ. Minns så väl ljudet från motorn och växellådan och inte minst ur snabbt den bromsade in när man släppte knappen och ringen längst ut på chucken som gled med ett varv eller två! Känslan och greppet var som gjutet, ibland bytte man batteri bara för den fiffiga passningar på banan-batteriet. Sen jag skaffade hus har jag sneglat på en svart med gröna detaljer igen men har fått lägga pengar på annat. Men tänk att vinna en dragare med inline-greppet igen och få lyssna på det perfekta ljudet samt drömma sig bort lite.
 
Redigerat:
År 2000

Det är inte kul att skruva för hand
Nä då lägger sig lätt motivationen på band
Så med en skruvdragare från festool
Ja då blir projektet riktigt cool


/Jocce
 
År 2000

Jag behöver verkligen denna skruvdragare, så att när jag åter igen blir anklagad för att ha dragit en brakare under renoveringen kunna säga:
Det var inte jag, det var bara mitt Fes-Tool!
 
År 2000

Vem vill inte jobba med maskiner av världsklass. Hittills har jag bara en sänksåg och slipmaskin från Festool och det är underbara att arbeta med!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.