Svar: år 2000

Sommarstugan behöver renoveras och att släpa verktygen mellan hem och stuga är mer än drygt.
En extra skruvdragare skulle göra livet lite minde smärtsamt iaf.
 
Svaret: År 2000,
Har igår äntligen skrivit ägarpapperna på en gammal cykel affär med boende på övervåning. Det kommer att bli förj*vla mycket jobb med det huset då allt ska göras. Jag måste ha en dragare som står pall, och inte ger upp när jag känner att jag vill ge upp. Egentligen kanske jag kommer ångra att vinna en kvalitets maskin, när jag inte kommer kunna skylla på att batteri ska laddas, eller att jag kört sönder dragaren och måste åka en sväng till byggvaruhuset för att ge mig själv en paus. Ioförsig jag kanske kan dra iväg och köpa mer skruv hahah.
 
Svar: år 2000

Jag köpte min Festool CXS för nästan 10 år sedan, och det är den mest fantastiska maskin jag ägt. Den har precision, ergonomi och pålitlighet, och har tjänat mig väl under renoveringen av ett sekelskifteshus och bygget av en lada! Men ibland räcker inte 10.8V, och då är jag tvungen att lita på andra maskiner som inte ger alls samma glädje att arbeta med.

Nu står jag precis inför att starta upp bygget av nästa stora projekt, och att kunna komplettera den lilla med ett storasyskon vore en skänk från ovan!
 
År 2000
Jag vill vinna denna för att kunna fortskrida med mina byggen, då min egen dragare gett upp..
 
År 2000.

Det är min födelsedag idag :)
Och en riktigt bra skruvdragare är aldrig fel, oavsett om det är Ikea eller nytt staket som ska skruvas.
 
År 2000.

Gamla trotjänaren har börjat ge upp. Chucken vobblar och släpper borr till höger o vänster. Å andra sidan är den en bit över 15 år och gått igenom lite grand.

En ny Festool vore tacksamt med tanke på att totalrenoveringen av huset byggt -64 är långt ifrån klart. Förvisso ny skrud, stövlar och mössa, men innanmätet förblir till stor del gammalt än.
 
År 2000 byttes namnet till Festool.

Jag och sambon har här under hösten monterat ner och förflyttat en stor vedbod på ca 7,5x3 meter som vi ska ha på vår tomt till ved och foder till djuren på gården.
När vi under våren ska sätta upp Boden kommer vi behöva skruva in ordentligt med skruv, och då hade den här kvalitetsmaskinen suttit perfekt!
 
Svar: I samband med millenieskiftet, dvs 2000

Jag behöver inte motivera detta mer än så här:
Det är en Festool!

(Jag saknar dessutom extremt mycket min gamla Black&Decker som hade inbyggd bitshållare under snabbchucken, extremt tråkigt att batterierna inte var så bra till den)
 
Svar: 2000

Ska börja renovera ett mindre hus och då skulle det vara perfekt med en kraftfull skruvdragar av toppenkvalitet som orkar med allt arbete som krävs.
 
År 2000!

Min är trög och slö, så låt mig så ett frö
En Festool skulle allt ge den spö

Massa att göra, ska jag behöva smöra?
Med en Festool skulle min byggångest upphöra

Återbygga möglig carport och veranda
Det framstår som ren skräckpropaganda

Situationen tarvar en viss prestanda
En Festool lär återbörda kampanda

Familjen skulle slippa höra "förbaskade maskin!"
Eller "NEJ, ni får inget marsvin!"

Förlåt, nu var jag nog ofin
Så hjälp mig till en ny doktrin

Låt mig börja om på ny kula
Helst utan min MEEC från Jula!
 
Svar: År 2000

Motivering: Kämpar på med min 12 år gamla gröna 14,4v Bosch. Men behöver nu "steppa up mitt game" när lov för tillbyggnad och altan blev godkänt i december och låta Boschen gå i arv till dottern (9år) som får hjläpa till att skruva altan.
 
Svar: 2000

Ska under våren bygga ett trädäck runt poolen och då skulle det ju sitta finfint med en riktig proffsmaskin som jag aldrig kommer kunna köpa själv.
Och så fort trädäcket är klart fortsätter såklart de olika så den kommer inte behöva samla damm efteråt heller :)
 
Svar; år 2000

Efter 2 år av husrenovering med kassa verktyg skulle det vara på tiden att komma igång med satsningen att bygga vidare på ett kvalitetsmärke
 
År 2000.

I sommaren ska balkongen renoveras. Det vore trevligt att göra detta med ordentligt bra verktyg istället för min nuvarande budgetversion.
 
Svar: År 2000

Som relativt nybliven ägare till ett stort hus med stort renoveringsbehov så hade en vinst av den här maskinen betytt oerhört mycket för min och familjens del. Dels för att priserna på byggnadsmaterial ligger högt ännu och jag prioriterar inköp av material istället för dyra maskiner just nu. Min gamla dragare från jula håller tyvärr inte måttet. Den skulle göra sig bättre som leksak åt barnen ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.